Kad į Klaipėdą atplauktų kuo didesni laivai – netrukus kils tam būtinas įspūdingas statinys

Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“.

Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“.<br>Vizual.
Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“.<br>Vizual.
Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“.<br>Vizual.
Naujosios Smiltynės perkėlos teritorijoje, Smiltynės pusėje netrukus bus pradėtas statyti radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas. Šį saugiai laivybai būtiną inžinerinį statinį statys konkursą laimėjusi UAB „Borta“.<br>Vizual.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jul 20, 2023, 9:57 AM

„Siekdami išlaikyti Klaipėdos uosto konkurencingumą, jį kryptingai vystome, tobuliname ir modernizuojame infrastruktūrą, kad į Klaipėdą atplauktų kuo didesni laivai ir jie galėtų būti pilniau pakrauti. Uosto parametrų keitimas, laivų dydžiai turi įtakos laivų eismo organizavimui.

Laivų eismo tarnybos radiolokacinės kontrolės sistemos bokštas Smiltynėje, kurio statybos prasidės jau šį mėnesį, užtikrins dar saugesnį laivų įvedimą“, – sako Algis Latakas, AB Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius.

Radaro bokštas su dviem aikštelėmis iškils beveik 30 metrų aukštyje. Bokštas bus konstruojamas iš į viršų siaurėjančių lakštinio plieno elementų. Vėliau ant radaro bokšto bus montuojama reikalinga įranga.

Planuojama, kad radiolokacinės kontrolės bokštas bus pastatytas kitų metų pavasarį. Darbų vertė – 1,7 mln. eurų.

Radaro bokšto projektą rengė architektūrinės koncepcijos konkursą laimėjusi AB „Panevėžio statybos trestas“. Vienas iš esminių reikalavimų buvo tas, kad radaro bokšto architektūrinė išraiška maksimaliai derėtų su Kuršių nerijos nacionalinio parko kraštovaizdžiu, o pati radaro bokšto konstrukcija ir architektūrinė išraiška būtų tokia, kad statinys būtų suvokiamas kaip orientyras, žymintis UNESCO Pasaulio kultūros ir gamtos paveldo teritoriją.

Kadangi senųjų pajūrio pušynų fragmentų likę nedaug, pasak projekto autorių, „statiniu lyg užpildoma tuštuma, formuojama natūrali harmonija – bokšto aikštelės projektuojamos žvelgiant į pušies lajų išdėstymą.“ Kuriant architektūrinę koncepciją buvo stengiamasi išlaikyti statinio vertikalią pusiausvyrą aikšteles projektuojant priešingomis kryptimis, taip fasade sukuriant medžio vainikų atkartojimą.

Aikštelių laikančiosios konstrukcijos, anot autorių, iš paukščio skrydžio sukurs voro nuaustus fragmentus. Pagrindinių laikančiųjų konstrukcijų profiliai kildami į viršų liaunėja, primindami medžio kamieno siluetą. Visas statinys bei jį supanti mažoji architektūra iš vertikalių elementų turėtų formuoti nuolatos augančios ir į dangų besistiebiančios darnos vaizdinį.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.