Drąsus poelgis atsipirko: dvejus metus kasdien po šimtą kilometrų važinėjo, kol pasiekė savo

Kūrybinė veikla – ne tik būdas realizuoti save, bet ir patikimas pajamų šaltinis. To įrodymas – juvelyrės Lauros Šiugždinės istorija. „Darbas turi džiuginti, o ne varginti. Tai atrandu kūryboje“, – dalijasi juvelyrinių kūrinių autorė, „Ginger Tail“ prekės ženklo įkūrėja. Besilaukiant atrastas hobis – mezgimas metaline viela – galiausiai tapo pagrindine veikla.

 L.Šiugždinė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 L.Šiugždinė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 L.Šiugždinė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 L.Šiugždinė.<br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
 Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. <br> Asmeninio archyvo nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

Jul 25, 2023, 10:44 AM, atnaujinta Jul 25, 2023, 11:04 AM

„Šis užsiėmimas man labai patiko – net kelerius metus tokiu būdu kūriau papuošalus, bet to nepakako. Galvoje jau piešėsi „Ginger Tail“ idėjos, siluetai, tačiau jų įgyvendinimui reikėjo specialių žinių. Todėl po motinystės atostogų vėl pradėjau dirbti samdomą darbą – vadovavau pardavimų ir marketingo projektams mados srityje“, – pasakoja L. Šiugždinė.

Vis dėlto, noras kurti niekur nedingo: „Pasielgiau drąsiai – įstojau į juvelyrikos studijas Kaune ir kiekvieną dieną dvejus metus iš eilės po darbo važinėjau po šimtą kilometrų iš Vilniaus į Kauną mokytis. Įgijusi juvelyrikos pagrindus, pradėjau po truputį formuoti savo prekės ženklo pamatus, papildomai išvykau mokytis į Florenciją. Grįžusi nusprendžiau išeiti iš tuometinio darbo ir pabandyti dirbti tik su papuošalais.“

Nuo istorikės iki juvelyrės

Vilniaus universitete istoriją studijavusi juvelyrė pasakoja, kad visada norėjo kurti, tiesiog prireikė laiko, kol vidinis kūrybiškumas rado būdą išsiveržti.

Juvelyrika į gyvenimą atėjo savaime. Matyt, seniai gyveno mano viduje. Pabandžiau kurti – pavyko. Gavau nemažai komplimentų ir padrąsinimų. Supratau, kad turiu autentišką braižą. Visa tai ir paskatino mokytis bei dirbti šioje srityje toliau“, – sako L. Šiugždinė.

Šiuo metu „Ginger Tail“ veikla – pagrindinis juvelyrės pajamų šaltinis. Kūrėja džiaugiasi, kad iš mylimos kūrybinės veiklos galima gyventi savarankiškai: „Kiekvienam, matyt, skirtingai suprantama, kas yra „geras būdas užsidirbti“, bet, iš asmeninės patirties galiu pasakyti, jog gaminant ir parduodant papuošalus galima save išlaikyti ir toliau tobulėti , – teigia L. Šiugždinė. – Vis dėlto, kaip ir kiekviename versle, norint augti, reikia nuoseklaus įdirbio, kuriamų produktų išskirtinumo ir, žinoma, sėkmės.“

Kaip neabejoti savimi?

Visuomenėje vis dar gajus įsitikinimas, jog vien iš kūrybos pragyventi neįmanoma. Juvelyrė pamena, kad aplinkiniams pranešus, jog palieka samdomą darbą ir imasi kūrybos, teko sulaukti įvairių reakcijų.

„Amatai iki šiol nepelnytai kartais nėra priimami kaip rimti verslai. Daug kam tai atrodo tik kaip žaidimas. Vis dėlto, nusprendusi eiti juvelyrikos keliu, iš artimųjų sulaukiau ir vis dar sulaukiu didžiulio palaikymo. Man to pakako. Tai mane nuolat įkvepia judėti pirmyn“, – prisimena L. Šiugždinė.

Juvelyrė pastebi, kad kūrybinė veikla – ne tik galimybė išreikšti save, kurti vertę visuomenės kultūriniam, socialiniam ir ekonominiam gyvenimui, bet ir auganti industrija.

„Šiuo metu galima matyti džiuginančias tendencijas – apie būdus, kaip kūrybiškumą būtų galima paversti pajamų šaltiniu vis dažniau kalba ir valstybinės įstaigos, pavyzdžiui, Kultūros ministerija. Taip keičiamas visuomenės požiūris – bohemiško ir skurstančio menininko mitą pamažu keičiame sėkmingo kūrėjo-verslininko idealu“, – teigia L. Šiugždinė.

Vis dėlto, „Ginger Tail“ įkūrėja pastebi, kad stereotipe, jog iš kūrybos neįmanoma užsidirbti, yra šiek tiek tiesos: „Vien kuriant kas patinka ir visai nesiderinant prie paklausos būtų sunku. Todėl kai kurie menininkai, principingai kuriantys tik tai, kas juos džiugina, dažnai stokoja finansinės laisvės. O tie, kurie profesionaliai užsiima marketingu ir tokiu būdu sukuria stiprų prekinį ženklą, turi daugiau pagrindo judėti pirmyn.“

L. Šiugždinė pripažįsta, kad kuriant tenka susidurti su įvairiausiais sunkumais, abejonėmis.

„Būna akimirkų, kai gamindama jau kelintą panašų, gerai perkamą papuošalą pavargstu ir nebenoriu to tęsti. Bet, matydama gerus klientų atsiliepimus ir pardavimus, negaliu sau leisti sustoti. Nors tuo metu mielai verčiau sukurčiau kokį menišką, išskirtinį darbą, kurį galimai tik pati ir nešiočiau. Todėl savo versle aš visada stengiuosi rasti balansą tarp verslumo ir kūrybiškumo“, – teigia L. Šiugždinė.

Paklausus, ką patartų ir ko palinkėtų pradedantiesiems kūrėjams, juvelyrė atsako užtikrintai: „Reikia nebijoti daryti. Dažnai iš baimės sustojame ir viskas lieka svajonių stadijoje. Nieko blogo nenutiks, net jei ir nepavyks. O labai norint ir daug dirbant, neabejoju, įmanoma pasiekti viską. Be to, linkiu susirasti artimą sielą, partnerį, kuris palaikytų, kartu generuotų idėjas, būtų stiprus papildančiose jūsų veiklos srityse ir padėtų kartu užkariauti pasaulį.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.