Britai bamba ant internetinio verslo: per metus – 66 mln. skundų

Jungtinės Karalystės verslininkai, tiekiantys paslaugas internetu, 2014 m. sulaukė 66 mln. skundų – dvigubai daugiau nei prieš metus. Manoma, kad nusiskundimų skaičius smarkiai pakilo, nes, reikšdami nepasitenkinimą internetu, vartotojai išvengia nemalonios konfrontacijos su įmonių darbuotojais ir skųsdamiesi nesijaučia nepatogiai, praneša LRT radijas, apžvelgdamas Didžiosios Britanijos verslo naujienas.

Apsipirkdami internete vartotojai daug mažiau atlaidūs, jei prekės jiems pasirodo nekokybiškos ar jų pristatymas vėluoja.<br>123rf nuotr.
Apsipirkdami internete vartotojai daug mažiau atlaidūs, jei prekės jiems pasirodo nekokybiškos ar jų pristatymas vėluoja.<br>123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Paulius Kaliačius, LRT Radijo laida „Ryto garsai“, LRT.lt

Feb 13, 2015, 10:03 AM, atnaujinta Jan 13, 2018, 8:11 AM

Apsipirkdami internete vartotojai daug mažiau atlaidūs, jei prekės jiems pasirodo nekokybiškos ar jų pristatymas vėluoja. Daugiausia skundų sulaukė internetinės parduotuvės. Vartotojams taip pat neįtiko mobiliojo ryšio ir energijos tiekėjai, viešojo transporto kompanijos bei bankai.

Kiekvienais metais atliekamas tyrimas taip pat parodė, kad skųstis pasiryžta maždaug pusė prekėmis ar paslaugomis nepatenkintų vartotojų, o prieš metus skundus rašydavo vos trečdalis jų. Vienas pramonės kontrolierių Lewisas Shandas Smithas teigė, kad statistika rodo prastą paslaugų kokybę Didžiojoje Britanijoje.

Skatinama didinti atlyginimus

Jungtinės Karalystės premjeras Davidas Cameronas kalbėdamas Britanijos prekybos rūmų konferencijoje teigė, kad privatusis sektorius turėtų imtis iniciatyvos kelti darbuotojų atlyginimus.

Premjeras sakė, kad verslas išgyvena gerus laikus: juntamas bendras ekonomikos atsigavimas, gerokai atpigo nafta, todėl kyla įmonių pelnas, kuriuo derėtų dalytis su darbuotojais. Taip pat D.Cameronas pridūrė, kad ekonomikos atsigavimas vertinamas ne kompanijų pelnu, bet vartotojų pasitikėjimu ir tuo, kad patenkinti darbuotojai visuomet bus produktyvesni.

D.Cameronas taip pat įspėjo verslininkus, kad, į valdžią grįžus leiboristams, ateis sunkūs laikai verslui. Anot jo, Edo Milibando vadovaujami leiboristai mano, kad verslininkai iš prigimties blogi, o viešasis sektorius geras. Toks požiūris sudarys nepalankias sąlygas verslui. Jei leiboristai laimės rinkimus, jie žada didinti pelno bei verslo mokesčius, didinti rinkos kontrolę, kas, anot D.Camerono, padidintų nedarbą šalyje ir turėtų neigiamų pasekmių ekonomikos atsigavimui.

Nepasitikima stambiojo kapitalo įmonėmis

Šią savaitę paskelbtos apklausos duomenimis, Didžiosios Britanijos visuomenė praranda pasitikėjimą stambiojo kapitalo įmonėmis. Dauguma respondentų teigė, kad didieji verslininkai šiuo metu susikoncentravę vien į pelną ir rinkoje elgiasi nesąžiningai su vartotojais bei smulkiojo kapitalo įmonėmis.

Trys ketvirtadaliai apklausoje dalyvavusių žmonių mano, kad vyriausybė turėtų bausti pramonininkus, kurie elgiasi nesąžiningai su smulkiaisiais verslininkais. Ekspertai mano, kad prie negatyvios visuomenės nuomonės prisidėjo bankininkystės sektorių lydintys skandalai, kurių naujausias – HSBC padalinio Šveicarijoje pinigų plovimo bei mokesčių slėpimo veikla.

Taip pat vartotojų nemalonę užsitraukė prekybos tinklas „Tesco“ – praėjusią savaitę paaiškėjo, kad mažmeninės prekybos milžinas specialiai vėlavo atsiskaityti su smulkiaisiais tiekėjais ir reikalavo verslininkus susimokėti už geresnes vietas parduotuvių lentynose. Privačiojo verslo forumo vadovas Philas Orfordas teigė, kad žmonės iš naujai išrinktos vyriausybės tikėsis griežtesnės kontrolės, kuri padėtų susigrąžinti pasitikėjimą stambiuoju verslu.

Londono gyventojams internetas pasiekiamas sunkokai

Didžiosios Britanijos valdžia užsibrėžė iki 2017 m. įvesti itin greitą plačiajuostį internetą 95 proc. šalies gyventojų, tačiau vyriausybė teigia negalinti pagerinti prieigos prie interneto Londono centre gyvenantiems žmonėms.

Kultūros, spaudos ir sporto departamentas, kuris atsakingas už interneto skvarbos didinimą, teigia, kad Londono gyventojai turi pasikliauti komerciniais paslaugų tiekėjais, nes valdžios darbas – įvesti internetą vietovėse, kuriuose komerciniams tiekėjams dirbti nuostolinga.

Didesnės nei 2 mlrd. svarų investicijos aplenkė ir Vestminsterio rajoną, kuriame įsikūręs Didžiosios Britanijos parlamentas. Čia prie plačiajuosčio interneto prisijungti gali vos trečdalis gyventojų.

Parlamento narė Rushanara Ali, išrinkta Londono rytuose esančioje rinkimų apygardoje, pabrėžė interneto svarbą šiandienos gyvenime bei versle ir teigė, kad valdžia eilinį kartą nuvylė tūkstančius gyventojų ir smulkiųjų verslininkų.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.