Nuotrauką vaivorykštės spalvomis padailinti leidžiantis įrankis „Celebrate Pride“ sulaukė milžiniško populiarumo – vos per kelias valandas po sukūrimo, juo pasinaudojo daugiau nei milijonas žmonių.
Nors socialinio tinklo siekiai atrodo gražūs, Masačusetso technologijos instituto ryšių mokslininkas Cesaras Hidalgo tuo abejoja – anot jo, tai tėra dar vienas „Facebook“ eksperimentas.
Pavyzdžiui, socialinis tinklas gali siekti išsiaiškinti, kaip ir kokiu greičiu pasaulyje plinta nuomonės. Tai, kad nuotraukos pakeitimui naudojamas būtent „Facebook“ sukurtas įrankis, tokius įtarimus tik sustiprina.
„Klausimas, kiek laiko žmonėms prireiks, kad grąžintų normalias savo profilio nuotraukas?“ – retoriškai klausė C.Hidalgo.
„Facebook“ anksčiau jau ne sykį vykdė slaptus socialinius, psichologinius eksperimentus, o vartotojai apie tai nebuvo iš anksto įspėjami ar juo labiau nesuteikė tam leidimo.
Socialinio tinklo atstovai tikina, kad šįkart taip nėra: „Tai nėra eksperimentas ar testas, o tik įrankis, leidžiantis žmonėms parodyti paramą LGBT bendruomenei „Facebook“. Jo tikslas nėra gauti informacijos apie žmones.“
Primename, kad „Facebook“ naudojimo taisyklėse (su kuriomis privalo sutikti visi socialinio tinklo nariai) yra nurodoma, jog vartotojai suteikia teisę kompanijai parinkti, kokios žinutės pasirodo jų naujienų sraute. Be to, Kalifornijoje įsikūrusiai bendrovei jos vartotojai yra suteikę teisę naudoti jų informaciją įvairiems tikslams, pavyzdžiui, duomenų analizei, testavimams, tyrimams ir paslaugų tobulinimui.