Penki patarimai siekiantiems tapti išmaniu mokytoju

Šiame technologijų amžiuje vartotojai negali išsiversti be jų ne tik namuose, bet ir darbe. Jos padeda dirbti, pramogauti, atrasti ir kurti, dažnai tapdamos tarpininku tarp mokytojų, mokinių ir jų tėvų. Vis dėlto sumaniųjų įrankių galimybės  švietimo srityje dar nėra visiškai išnaudojamos – mokyklų, kurios  išnaudoja visas technologijų teikiamas galimybes, įtraukdamos jas į ugdymo procesą, vis dar per mažai.

Anot I.Stankevičienės, išmanus mokytojas yra tas, kuris geba įrankį pritaikyti konkrečiam scenarijui.
Anot I.Stankevičienės, išmanus mokytojas yra tas, kuris geba įrankį pritaikyti konkrečiam scenarijui.
E.Rabizaitė pastebi, kad pedagogai dar nėra įpratę taikyti technologijų mokymo procese.
E.Rabizaitė pastebi, kad pedagogai dar nėra įpratę taikyti technologijų mokymo procese.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Oct 21, 2016, 3:51 PM, atnaujinta May 10, 2017, 11:01 AM

Ekspertai mano, kad vienintelė išeitis – drąsiai ir smalsiai domėtis, kaip išmanieji įrenginiai gali padėti klasėje, ir juos taikyti dirbant su moksleiviais. Patarimais, kaip klasėje naudoti išmaniuosius įrankius, dalijasi „Microsoft Lietuva“ švietimo programų vadovė Ingrida Stankevičienė bei Kauno Kazio Griniaus progimnazijos informacinių ir komunikacinių technologijų koordinatorė Edita Rabizaitė.

Didžiausias barjeras – nugalėti save

E. Rabizaitė pastebi, kad pedagogai dar nėra įpratę taikyti technologijų mokymo procese, jiems šie dalykai kartais kelia nerimą: „Pavyzdžiui, dažnas ilgai mąsto, ar jų išvis reikia mokyklose, nors ir mato technologijų naudą kitose srityse. Kiti nuogąstauja, kad naujos mokymosi priemonės apsunkins pasiruošimą pamokoms ir nepalengvins pedagogo darbo. Neretam tiesiog sunku išsiveržti iš tradicinės mokymo metodikos gniaužtų. Bet visos šios baimės nepagrįstos – pasiklauskite kolegų, kurie jau dabar sėkmingai taiko naujausias technologijas, ir išgirsite, kiek naudos jos gali atnešti ar laiko sutaupyti.“

Nemažai sunkumų ekspertė mato ir technologijų įsisavinimo procese. Anot E. Rabizaitės, čia viena didžiausių problemų – mokymasis  naudoti technologijas iš knygų: „Paprastai tokiuose vadovėliuose randama sena, neaktuali informacija. Juose daugiau dėmesio skiriama aiškinant, kas yra įrankis ir ką daro, o ne kaip jį taikyti klasėje, bet taip ir neišmokoma palengvinti mokymosi proceso. Laimei, yra nemažai patarimų, kaip palengvinti technologijų integraciją klasėje.“

Pirmas patarimas: sprendimų ieškokite visur

Kazio Griniaus progimnazijos mokytoja pripažįsta greitą technologijų keitimosi spartą: „Būtina pripažinti, kad technologijos keičiasi itin sparčiai, o norint jas pasivyti reikia tapti aktyviu jų šalininku socialinėje erdvėje – mokytis iš kitų bendruomenės, grupės narių internete.“

„Taip pat geras žinių šaltinis yra patys vaikai. Moksleiviai visada mielai pasinaudos proga sublizgėti kokiomis nors žiniomis ar kompetencijomis. Jei šie nežino, kartais pakanka kelių raktinių žodžių internete, ir problema išspręsta“, – priduria I.Stankevičienė.

Antras patarimas: technologijas naudokite pagal situaciją

Anot I. Stankevičienės, išmanus mokytojas yra tas, kuris geba įrankį pritaikyti konkrečiam scenarijui: „Technologijos niekada nepakeis mokytojo, todėl mokytojas turi tiesiog drąsiai rinktis įrankius bei medžiagą, iš jų susidėlioti savo pamokų scenarijus. Pirmųjų pamokų variantų susidėliojimas gali šiek tiek užtrukti, tačiau kai tik šiek tiek įgusite ir turėsite mėgstamus įrankius,  pavyzdžiui „Office 365“, „OfficeMix“ ar „OneNote“, darbas bus lengvesnis, lankstesnis ir greitesnis. Taip pat tinkamai pagal amžiaus grupę ir klasės gebėjimus parinktos programėlės ar vaizdo medžiaga gali labai sustiprinti pamokos žinutę ir įtraukti moksleivius į diskusiją.“

Trečias patarimas: leiskite vaikams rinktis patinkančias technologijas

Svarbiausia, anot E. Rabizaitės, yra praktika, todėl vaikams turi būti palikta laisvė kurti, rašyti, publikuoti atsiskaitomuosius darbus naudojantis pasirinkta technologija: „Net jeigu pats mokytojas nėra visiškai įsitikinęs, kaip įrankis tiksliai veikia, reikia suteikti kiekvienam moksleiviui galimybę naudoti savo mėgstamą priemonę projektiniams darbams atlikti. Tokiu būdu ne tik mokinys parodys savo didžiausius privalumus, bet ir pats mokytojas bei bendraklasiai galės išmokti ką nors nauja. Tik taip pasitikint technologijomis pedagogams įmanoma tobulėti ir tapti išmaniems. Technologijų diegimas klasėje yra ne tik pedagogų darbas, bet ir moksleivių, o veiksmingiausia − kai dirbama ir eksperimentuojama kartu.“

Ketvirtas patarimas: kurkite, nes tai naudinga ir smagu

„Visas programėles, kurias galime rasti internetinėse programėlių parduotuvėse, sukūrė tokie patys žmonės kaip ir mes. Mokytojai irgi tai gali. Savo mokymo patirtį bei pedagoginių metodikų išmanymą mokytojai gali išnaudoti kaip didžiulį privalumą ir paprastomis vartotojams prieinamomis priemonėmis sukurti labai paveikų mokymo turinį. Į mokymo medžiagos kūrimą galima įtraukti ir moksleivius, kuriems tokie projektiniai darbai atneš daug džiaugsmo, o mokytojas pamažu kaups savo elektroninį vadovėlį, kurį galės bet kada atnaujinti, papildyti ir kitaip aktualizuoti“, – tikina I. Stankevičienė.

Penktas patarimas: būkite drąsūs ir eikite pirmyn

E. Rabizaitės teigimu, pradėti aktyviai naudoti išmaniuosius įrankius gali būti nedrąsu, bet įgudus jie atneš naudos su kaupu: „Vienas svarbiausių mano patarimų kitiems kolegoms – patikėti, kad technologijos tarnauja mokytojui ir mokiniui. Suprasti, kad švietimo srityje jos reikalingos tiek pat, kiek ir kituose sektoriuose. Svarbu nuolat žvalgytis naujų technologijų panaudojimo būdų.“

Pedagogei antrina ir I. Stankevičienė. Jos nuomone, renkantis įrankius pamokai reikia nenustoti eksperimentuoti. Netyčia sugadinti šiuolaikinius kompiuterius ar programas  vartotojui beveik neįmanoma, o susidūrus su problema galima tiesiog kreiptis konsultacijos.

Asociacija „Žinių ekonomikos forumas“ kartu su partneriais bendrove „Šviesa“ organizuoja „Inovatyviausių mokytojų apdovanojimus 2016“, kurių tikslas prisidėti prie pedagogo profesijos prestižo gerinimo. Šiemet bus apdovanoti 6 inovatyviausi mokytojai, remiantis pedagoginio profesionalumo, pedagoginės lyderystės, nuolatinio mokymosi ir technologijų naudojimo ugdymo procese kriterijais. Taip pat šiais metais bus teikiamos ir 4 papildomos nominacijos, skirtos tarptautiškiausiai mokyklai, metų mokyklos vadovui, neformaliam STEAM teikėjui bei lrytas.lt skaitytojų išrinktam mokytojui. Bendrovė „Microsoft Lietuva“ yra Inovatyviausio matematikos, IT mokytojo nominacijos steigėja.

Siūlyti kandidatus kviečiame čia. Daugiau informacijos galite rasti iniciatyvos internetinėje svetainėje.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.