„Ajax“ – tai „General Dynamics“ kūrinys, turėjęs pradėti tarnybą dar pernai. Tai nėra pagrindinis kovos tankas ar kažkoks labai modernus ginklas su turbinų varikliais ar lazeriniais ginklais, bet vėlavimas ir tokiuose projektuose nieko nestebina. „Ajax“ turės kelias skirtingas versijas – „Ares“ bus šarvuotas pėstininkų transporteris, „Argus“ tarnaus kaip karo inžinerijos mašina, o „Athena“ atliks mobilios vadavietės vaidmenis. Tikriausiai mašinų „Ajax“ šeimoje bus ir daugiau. JK karinės pajėgos planuoja pirkti 589 tokias mašinas.
Bet „Ajax“ turi rimtų trūkumų, kurie gali priversti gamintoją dar labiau vėlinti numatomą pristatymą. Ankstyvieji „Ajax“ yra tokie blogi, kad britų kariuomenė ėmė nerimauti dėl karių sveikatos.
Problema? Vibracija ir triukšmas. Ir tai nėra šiaip nepatogumas – kariai skundžiasi sutinusiais sąnariais, pykinimu ir gaudimu ausyse. Kiekvienas „Ares“ transporteryje sėdėjęs karys vėliau turi pasitikrinti klausą. Jei tai būtų statybinė technika, darbo saugos priežiūros institucijos jos naudoti neleistų.
„Ajax“ dar turi ir važiuoklės problemų. Mašina negali atbulomis įveikti didesnių nei 20 cm kliūčių. Be to, ji važiuodama negali šaudyti. Straipsnio pradžioje minimas 70 km/val. greitis, bet šiuo metu realus greitis ribojamas iki pusės tiek.
„Ajax“ bus taisomas ir tobulinamas. Tikėtina, kad problemos yra susijusios su važiuokle ir išaugusiu mašinos svoriu – pakeisti reikalavimai šarvams „Ajax“ pavertė 38 tonas sveriančia mašina. Viliamasi, kad reikės tik pakankamai smulkių pakeitimų, kad „Ajax“ būtų pravažesnis ir nebekeltų pykinimo.