Nevilties ženklas ar strateginis ėjimas? Rusija į frontą siunčia senus šarvuotus traukinius

Tai, kas atrodo kaip beviltiškai pasenusi transporto priemonė, gali būti rusų bandymas kontroliuoti savo geležinkelio linijas, teigia „Defense Express“.

 Šarvuotasis traukinys "Jenisej", 2022 m. birželis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Šarvuotasis traukinys "Jenisej", 2022 m. birželis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Dyzelinis-elektrinis lokomotyvas „ChME3“, perdarytas į „šarvuotą“ lokomotyvą rusiškam šarvuotam traukiniui, 2023 m. sausis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
 Dyzelinis-elektrinis lokomotyvas „ChME3“, perdarytas į „šarvuotą“ lokomotyvą rusiškam šarvuotam traukiniui, 2023 m. sausis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Rusijos šarvuotasis traukinys „Yenisei“, 2022 m. birželis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Rusijos šarvuotasis traukinys „Yenisei“, 2022 m. birželis.<br>Atvirųjų šaltinių nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 6, 2023, 7:42 PM

Pastaruoju metu Rusijos kariuomenė itin aktyviai siunčia į Ukrainos fronto liniją įvairią pasenusią techniką. Pavyzdžiui, N.Chruščiovą primenančius šarvuočius „BTR-50“, serijinės gamybos „MT-LB“ su „2M-3“ patrankomis – o dabar ir šarvuotus traukinius.

Vienas iš tokių šarvuotų traukinių, pavadintas „Jenisei“, buvo pastebėtas Kupiansko srityje, šiaurės rytų Ukrainoje. Tačiau kai ukrainiečiai tame regione pradėjo kontrpuolimą, traukinys dingo.

„Defense Express“ teigimu, tokio ginklo naudojimas turi logikos. Iš tiesų šarvuotas traukinys kaip kovinė transporto priemonė konceptualiai yra pasenęs, tačiau jo gamyba Rusijai beveik nieko nekainuoja, nes lokomotyvus ir vagonus galima nesunkiai pasisavinti iš rusų bendrovių, o blogiausiu atveju – pavogti iš okupuotų Ukrainos teritorijų.

Šarvuotas traukinys taip pat gali būti „geležinkelio pajėgų“ dislokavimo strategija: net taikos metu reikia specialaus personalo, kuris stebėtų geležinkelio būklę. Taip pat reikia specialios įrangos geležinkelių remontui – arba bent jau tam, kad būtų galima laiku pastebėti bet kokias geležinkelio linijų problemas.

Ir panašu, kad rusams reikia šarvuotų traukinių, kurie imtųsi šių pareigų ir sumažintų „geležinkelio pajėgų“ personalo skaičių iki minimumo – nes didžioji dalis specialistų dabar naudojama kaip darbo jėga Baikalo-Amūro magistralės antrajai atšakai daryti.

Prieštaringai vertinamas dalykas, kad rusai savo šarvuotiems traukiniams aprūpinti naudoja ir taip deficitinę ginkluotę – pavyzdžiui, „BMP-2“ ar „ZU-23–2“, kulkosvaidžius ir t. t., nors fronte jų reikia kur kas labiau. Tačiau logika čia gali būti tokia pati, kaip ir sovietų kariuomenės, kai ji naudojo šarvuotus traukinius, kad prižiūrėtų geležinkelio komunikacijas pasienyje su priešiška Kinija.

Pasak „Defense Express“, tokios taktikos esmė ta, kad šarvuotasis traukinys yra naudojamas ne tik kaip ginklas pats savaime, bet ir būdas motorizuotą kuopą perkelti dideliais atstumais.

Remdamiesi šia patirtimi, rusai gali manyti, kad viena ar dvi „BMP-2“ pėstininkų kovos mašinos, keli „ZU-23–2“ pabūklai ir maždaug 100 karių yra efektyviau panaudojami galinių geležinkelio komunikacijų kontrolei užtikrinti, nei mūšio lauke, teigia „Defense Express“.

Parengta pagal „Defense Express“.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.