Rusija numušė dar vieną savo naikintuvą – štai kas žinoma apie šių lėktuvų istoriją

Kelios Rusijos žiniasklaidos priemonės pranešė apie ketvirtadienio popietę virš okupuoto Krymo įvykusį incidentą, per kurį buvo numuštas karinis orlaivis.

 Analizė rodo, kad numuštas orlaivis buvo „Su-27“ šeimai priklausantis naikintuvas – spėjama, kad tai galėjo būti pažangus „Su-35“.<br> Stopkadras / lrytas.lt mont.
 Analizė rodo, kad numuštas orlaivis buvo „Su-27“ šeimai priklausantis naikintuvas – spėjama, kad tai galėjo būti pažangus „Su-35“.<br> Stopkadras / lrytas.lt mont.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Mar 29, 2024, 8:45 AM

Daugelyje socialinėje žiniasklaidoje platinamų vaizdo įrašų užfiksuotas degantis lėktuvas, krentantis žemyn. Analizė rodo, kad numuštas orlaivis buvo „Su-27“ šeimai priklausantis naikintuvas – spėjama, kad tai galėjo būti pažangus „Su-35“.

Pažymėtina, kad pranešimuose nurodoma, jog orlaivis tapo draugiškos ugnies auka – jį numušė Rusijos priešlėktuvinės gynybos sistemos. Rusijos karinė aviacija dažnai tampa savo pačios priešlėktuvinės gynybos sistemų aukomis, o tai siejama su neorganizuotumu ir nepakankamu profesionalumu karių gretose.

Kol kas Rusijos Gynybos ministerija susilaikė nuo oficialių komentarų apie šį incidentą.

Rusijos karinio orlaivio numušimas virš okupuoto Krymo kelia klausimų dėl Rusijos priešlėktuvinės gynybos pajėgumų veiksmingumo ir koordinavimo, meta šešėlį jos karinėms operacijoms regione, rašo „Defence Blog“.

Vėliau Kremliaus paskirtas Sevastopolio gubernatorius Michailas Razvožajevas patvirtino incidentą ir atskleidė piloto likimą.

Pasak jo, pilotas sėkmingai katapultavosi iš orlaivio ir vėliau buvo išgelbėtas Sevastopolio gelbėjimo tarnybos maždaug už 200 metrų nuo kranto.

„Su-35“ – tai vienviečiai, dvimotoriai, didelio manevringumo naikintuvai. Iš pradžių šis iš „Su-27“ Sovietų Sąjungoje sukurtas lėktuvų modelis buvo žinomas kaip „Su-27M“. Jame buvo įmontuoti kanardai (nedideli priekiniai sparnai) ir daugiafunkcinis radaras. Pirmasis prototipas pirmąjį skrydį atliko 1988 m. birželį. Po Sovietų Sąjungos iširimo „Suchoj“ pervadino jį į „Su-35“ – kad pritrauktų eksporto užsakymų.

2003 m. „Suchoj“ pradėjo antrą kartą modernizuoti „Su-27“ – kad jis tarnautų kaip laikinas orlaivis, kol bus pradėta „Su-57“ programa. Buvo pertvarkyta pilotų kabina ir ginkluotės valdymo sistema, vietoje kanardų įrengti kryptiniai varikliai. Pirmasis šio tipo lėktuvo skrydis įvyko 2008 m. vasarį. Ir nors lėktuvas buvo skirtas eksportui, 2009 m. jį pradėjo gaminti Rusijos karinės oro pajėgos, o serijinė versija buvo pavadinta „Su-35S“. Įsigyti šį modelį užsakymą pateikė ir Kinijos Liaudies išlaisvinimo armijos oro pajėgos.

2016 m. sausį Rusija pirmą kartą panaudojo „Su-35S“ kovoje – pasiuntė keturis orlaivius į Siriją. Tai padėjo identifikuoti ir vėliau išspręsti nemažai orlaivio problemų – pavyzdžiui, susijusių su orlaivio avionika.

Ukrainos karo metu Rusijos naikintuvai „Su-30SM“ ir „Su-35S“ buvo naudojami oro viršenybės užtikrinimo misijose. Pranešama apie mažiausiai septynias pergales ore prieš ukrainiečių naikintuvus ir vieną pergalę prieš Ukrainos karinių jūrų pajėgų sraigtasparnį „Mil Mi-14“.

Remiantis atvirųjų šaltinių žvalgybos duomenimis, Rusija Ukrainoje prarado aštuonis „Su-35“ – ir tai jau antras šio modelio lėktuvas, kurį numušė pačios Rusijos pajėgos.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.