Neįtikėtinai išgyvenęs lėktuvo pilotas

Anot Tarptautinės oro transporto asociacijos, vidutiniškai kasdien lėktuvais skrenda 8 milijonai žmonių. Per metus šis skaičius pakyla iki 3 milijardų žmonių, todėl galima sakyti, kad komerciniais skrydžiai anksčiau ar vėliau turės įtakos visų žmonių gyvenimams.

 BAC 1-11 lėktuvas, kokiu buvo skrendame reise 5390.<br> Michelo Gilliando nuotr.
 BAC 1-11 lėktuvas, kokiu buvo skrendame reise 5390.<br> Michelo Gilliando nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Nov 12, 2017, 8:54 AM, atnaujinta Nov 12, 2017, 12:16 PM

Žinant apie tokį kasdien skraidančių kiekį, galima daryti išvadą, kad šie skrydžiai praeina be didesnių nesklandumų (priešingu atveju apie tai girdėtume vakaro žiniose). Tikimybė būti sužeistam ar žūti lėktuvo skrydžio metu yra nepaprastai maža, todėl aviafobija atrodo kaip visiškai nepagrįsta baimė.

Tačiau žmones labiausiai gąsdina pavieniai ir itin reti nutikimai, kurie skamba itin baisiai. To pavyzdys galėtų būti Britų oro linijų skrydis 5390.

1990 metų birželio 10 dieną Britų oro linijų lėktuvas pakilo iš Birmingemo (Anglija) ir skrido į Malagą (Ispanija). BAC 1-11 lėktuvu skrido 81 keleivis ir 4 įgulos nariai. Lėktuvas pakilo be jokių trikdžių ir pirmas 20 minučių didino skrydžio aukštį, kai staiga keleiviai išgirdo sprogimą. Pasirodo, kairysis pilotų kabinos langas atsiskyrė nuo lėktuvo.

Įsivaizduokite, kad vairuojate automobilį ir iškrenta automobilio priekinis stiklas. Tiesa, kad palyginimas būtų tikslus, turėtumėte važiuoti 800 km/val. Greičiu – ir tai daryti 8 kilometrų aukštyje.

Dėl šio įvykio pro priekinį langą iš savo kėdės buvo išplėštas ir ištrauktas pilotas kapitonas Timothy Lancasteris. Taip pat buvo išplėštos pilotų kabinos durys, todėl keleiviai galėjo puikiai matyti, kas vyksta. Pro atvirą angą ėmė lėkti laukan visos šiukšlės ir nuolaužos.

Neįtikėtina, tačiau kapitonas T. Lancasteris buvo išgelbėtas dėl itin greito lėktuvo įgulos nario Nigelo Ogdeno mąstymo, kuris tuo metu buvo pilotų kabinoje. N. Ogdenas spėjo sugriebti T. Lancasterį už kojų ir jį tvirtai laikė.

81 keleivis stebėjo, kaip kitas įgulos narys Simonas Rogersas nuskubėjo į pilotų kabiną ir taip pat čiupo už T. Lancasterį, leisdamas N. Ogdenui pasitraukti ir susitvarstyti savo ranką, kurią jis susipjaustė čiupdamas pilotą.

Tuo metu antrasis pilotas Alistairas Atchesonas užsidėjo deguonies kaukę, pranešė keleiviams, kas nutiko ir liepė ruoštis avariniam nusileidimui. Avarinis nusileidimas įvyko Sautamptono oro uoste.

Avarinės tarnybos personalas saugiai perėmė T. Lancaserį ir nuvežė jį į ligoninę. Visi lėktuvo įgulos nariai bei 4 keleiviai taip pat buvo nuvežti į ligoninę – kadangi patyrė šoką. Bet visi jie buvo išleisti iš ligoninės dar tą pačią dieną.

T. Lancasteriui lūžo alkūnė, riešas ir nykštys, taip pat nušalo viena ranka.

Į Sautamptono oro uostą buvo nusiųstas kitas lėktuvas, kuris ir paėmė beveik visus keleivius, apsisprendusius užbaigti savo kelionę į Malagą.

Labiausiai stebina tai, kad skrydis 5390 apsiėjo be aukų. Vien šis faktas yra išties neįtikėtinas – ir dėl to galima dėkoti itin greitai mąsčiusiai lėktuvo įgulai.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.