Skambinančius numeriu 112 be SIM kortelės jau gali rasti visi Lietuvos operatoriai

Trys didieji Lietuvos mobiliojo ryšio operatoriai skelbia jau galintys nustatyti ir Bendrajam pagalbos centrui (BPC) automatiškai perduoti skambinančiųjų numeriu 112 buvimo vietą, kai telefone nėra SIM kortelės. Ryšių reguliavimo tarnyba (RRT), įpareigojusi telekomunikacijų bendroves įdiegti vietos nustatymo technologiją, yra patenkinta rezultatais, o BPC vadovas teigia, kad testai buvo sėkmingi. 

Daugiau nuotraukų (1)

BNS ir lrytas.lt inf.

Dec 19, 2013, 11:34 AM, atnaujinta Feb 19, 2018, 6:28 PM

Šis klausimas tapo ypač aktualus po rugsėjį įvykusios nelaimės Dembavoje, kuomet nusikaltėliai automobilio bagažinėje uždarė ir gyvą sudegino jauną merginą. Paaiškėjo, kad ji skambino numeriu 112, tačiau pagalbos nesulaukė, nes pareigūnai negalėjo sužinoti apytikslės mašinos buvimo vietos.

Po šios nelaimės paaiškėjo, kad automatiniu būdu skambinančiųjų be SIM kortelės buvimo vietą gali nustatyti bei BPC perduoti tik „Tele2“. Kiti operatoriai tuomet pažadėjo skubiai įdiegti savo sprendimus.

„Bitė“ pateiktus reikalavimus įvykdė lapkričio mėnesį, o „Omnitel“ tai atlikti žadėjo iki metų pabaigos.

Ketvirtadienį „Omnitel“ pranešė, kad jos sprendimas jau įgyvendintas ir veikia. „Mūsų žmonės, suprasdami šio sprendimo svarbą, dėjo visas pastangas ir, glaudžiai bendradarbiaudami su Bendruoju pagalbos centru bei su įrangos gamintojais, atliko didžiulius tinklo atnaujinimo darbus, kad sprendimą, užtikrinantį skambinančiųjų numeriu 112 vietos perdavimą be SIM kortelės, įdiegtume kiek įmanoma greičiau“, – sakė „Omnitel“ prezidentas Danas Strömbergas.

RRT direktorius Feliksas Dobrovolskis BNS teigė, kad operatoriai jau pateikė ataskaitas apie vietos nustatymo technologijų įrengimą, tačiau tarnyba galutinio patvirtinimo dar laukia iš BPC. Jį tikimasi gauti šiais metais. RRT vadovo teigimu, apie operatorių netinkamai vykdomus įsipareigojimus BPC pirmiausiai turės informuoti tarnybą, kuri savo ruožtu galės pradėti pažeidimo procedūrą. „Šiuo atveju pati technologinių procesų kontrolė yra vykdoma arčiausiai tos vietos, kur tai vyksta. Bendrasis pagalbos centras žino, ar jie gauna tą informaciją, ar ji yra tinkamos formos, ar informacija gaunama laiku. Jeigu kažkas yra ne taip, centras privalo pranešti RRT ir mes tada galėtume įsikišti. Jei iš Bendrojo pagalbos centro gauname pranešimą pagal nustatytą procedūrą, tokiu atveju mes užklausiame operatorių, surenkame informaciją, išanalizuojame ir priimame vienokį ar kitokį sprendimą“, – aiškino F.Dobrovolskis. Laikinai BPC viršininko pareigas einantis Tadas Maroščikas BNS teigė, kad su bendrovėmis atlikti naujų technologijų testai buvo sėkmingi.

„Praėjusią savaitę su „Omnitel“ vyko testavimai, su „Bitė Lietuva“ testai vyko anksčiau. Visi testai be SIM kortelės pavyko, mes tuos duomenis gauname į savo duomenų bazę automatiškai. Paskui galime nukreipti konkretų skambutį į tą operatoriaus vietą, kur tas skambutis yra priimamas. Čia buvo dar tarpinis testavimas, bet iš principo ta funkcija veikia“, – sakė T.Maroščikas. Testų metu buvo bandoma vietos nustatymo paslauga be SIM kortelės, su SIM kortele bei su užsienio abonento SIM kortele. 

Mobiliojo ryšio operatoriai taip pat įdiegė sprendimą, kuris suteiks galimybę numeriu 112 susisiekti bei bendrauti ir SMS žinutėmis. Šią paslaugą BPC pradės teikti kitų metų pradžioje. SMS sprendimas ypač reikalingas negirdintiems arba dėl kokių nors priežasčių negalintiems kalbėti žmonėms.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.