„Apple“ kuria ne automobilį, o šį tą daug rimtesnio

„Apple“ su savo mistišku projektu „Apple Car“ elgiasi išties keistai. Pasamdžiusi 1 000 žmonių darbui slaptoje, daugelio manymu, automobilio kūrimui skirtoje programoje „Project Titan“, kompanija praeitos vasaros gale šimtus jų atleido. Stebėtojai šią žinią interpretavo kaip vieną iš periodinių „Apple“ eksperimentų: kompanija pažiūrėjo, ko reikėtų, norint sukurti automobilį, ir nusprendė to nesiimti.

 Konceptualus „Volvo“ automobilis su „Apple CarPlay“ sistema. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Konceptualus „Volvo“ automobilis su „Apple CarPlay“ sistema. <br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Jei ateities automobiliai važinės autonomiškai, ką veiksite jame sėdėdami? Kad nenuobodžiautume, reikės pramogų, komunikacijų ir darbo programėlių. „Apple“ tuo jau užsiima kituose įrenginiuose.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
 Jei ateities automobiliai važinės autonomiškai, ką veiksite jame sėdėdami? Kad nenuobodžiautume, reikės pramogų, komunikacijų ir darbo programėlių. „Apple“ tuo jau užsiima kituose įrenginiuose.<br> Reuters/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 3, 2017, 2:08 PM

Tačiau Berlyne neseniai atrastas slaptas „Apple“ biuras, kuris, šaltinių teigimu, didžia dalimi skirtas transportui. Čia dirbantys inžinieriai buvo pasamdyti iš automobilių kompanijų, o kai kurie dirba su žemėlapių projektais.

Tad kuria „Apple“ automobilį ar ne?

UBS analitikas Stevenas Milunovichius pasikalbėjo su Horace Dediu iš Asymco.com ir Neilu Cybartu iš AboveAvalon.com ir pasiteiravo jų nuomonės apie tai, kas vyko „Project Titan“. Šie pažymėjo keturis aspektus:

* Transportas – 5 trilijonai dolerių vertinant siaurai, arba 15 trln. dolerių, vertinant plačiai – yra didesnė rinka nei IT ar sveikatos apsaugos sritys, kur „Apple“ jau giliai įsitaisiusi;

* Plintant autonominiam vairavimui, bus vis mažiau automobilių savininkų;

* Kompanija kaupia patirtį jutiklių, vairavimo ir žemėlapių technologijų srityse;

* „Project Titan“ veikiausiai yra transporto platforma – ne automobilis, o visas paslaugų paketas.

5 trilijonų dolerių rinkos dydis yra svarbiausias veiksnys. Jei „Apple“ nori ir toliau augti, ji privalo žengti tik į dideles rinkas. Pati „Apple“ yra tokia milžiniška, kad šios rinkos turi būti miltimilijardinės, antraip nėra prasmės. 

Pavyzdžiui, „Apple Watch“ yra populiariausias dėvimas technikos įrenginys, tačiau „Apple“ visatoje jo reikšmė minimali.

Kitas svarbus aspektas – „Apple“ gali taikytis į transporto platformą – „visą paslaugų paketą“.

Pagalvokite apie tai. Jei ateities automobiliai važinės autonomiškai, ką veiksite jame sėdėdami? Kad nenuobodžiautume, reikės pramogų, komunikacijų ir darbo programėlių. „Apple“ tuo jau užsiima kituose įrenginiuose. Automobiliui reikės navigacijos informacijos, „Wi-Fi“, plačiajuosčio ryšio, gal net nuosavos operacinės sistemos. „Apple“ jau turi ir tai.

Sudėkite tai su dar vienu gandu iš „Apple“ archipelago: kad „Apple“ kuria išmanųjį garsiakalbį su ekranu, kurį žmonės galės naudoti namuose. „Apple“ tai jau daro – tai vadinama „iPad“ ir jame yra „Siri“. Jei yra galimybė pasiūlyti naują įrenginį virtuvėje, ant kurio bus galima šaukti ruošiant valgį virtuvėje, tada „Apple“ jau visai šalia. „Apple Homekit“ gali būti tokio produkto embriono užuomazga.

Nereikia didelių pastangų, norint atkartoti „iPad“ ar išmaniojo garsiakalbio patirtį kaip produktą, kontroliuojantį jūsų automobilį ir suteikiantį panašų į „iOS“ sąveikos potyrį.

Pažvelkite į „Tesla“ skydelį. Didžiausią jo dalį sudaro kompiuterio ekranas.

Mažai tikėtina, kad „Apple“ nepasistengs šio ploto užimti.

Pagal Businessinsider.com inf. parengė Vytautas Povilaitis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.