Bandyme dalyvavo 48 studentai (23 vyrai ir 25 moterys). Rezultatai parodė, jog tomis savaitėmis, kai virš „sąžiningumo dėžutės“ kabėjo paveikslėliai su žmonių akimis, pinigų kiekis dėžutėje padidėdavo, o kabant paveikslams su gėlėmis – sumažėdavo. Didžiausias pinigų kiekis dėžutėje buvo rastas tą savaitę, kai virš jos lankytojus stebėjo išsigandusios pagyvenusio vyriškio akys. Antrą vietą užėmė neutralus, trečią – įsiutęs vyro žvilgsnis. Įdomu tai, kad gundantys moterų žvilgsniai nebuvo tokie veiksmingi.
Ar tai reikškia, kad nuo šiol kiekvienas derybas mes turime vesti nemirksinčiomis ir išsigandusiomis akimis spoksodami į pašnekovą? Vargu. Tačiau faktas, kad akių kontakto palaikymas – veiksminga priemonė, yra nenuginčijamas.
Parengė Jana Piepolytė