Išsigandęs žvilgsnis priverčia žmogų elgtis sąžiningiau

Viename Australijos universitete buvo atliktas 10 savaičių trunkantis bandymas. Studentų valgykloje buvo padėta „sąžiningumo dėžutė“, į kurią lankytojai savo nuožiūra mesdavo pinigus už gėrimus. Šalia dėžutės kabėjo paveikslėlis su į juos įsmeigtomis akimis arba gėlių motyvais. Kiekvieną savaitę senas paveikslėlis buvo pakeičiamas nauju. Bandymo esmė – nustatyti, ar tikrai į žmogų nukreiptas žvilgsnis priverčia jį sąžiningiau elgtis, rašo businessinsider.com.

Grafikas vaizduoja, kiek pinigų už litrą pieno buvo surinkta kiekvieną savaitę.<br>Nih.gov nuotr.
Grafikas vaizduoja, kiek pinigų už litrą pieno buvo surinkta kiekvieną savaitę.<br>Nih.gov nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

lrytas.lt

Oct 4, 2013, 4:20 PM, atnaujinta Feb 21, 2018, 11:53 AM

Bandyme dalyvavo 48 studentai (23 vyrai ir 25 moterys). Rezultatai parodė, jog tomis savaitėmis, kai virš „sąžiningumo dėžutės“ kabėjo paveikslėliai su žmonių akimis, pinigų kiekis dėžutėje padidėdavo, o kabant paveikslams su gėlėmis – sumažėdavo. Didžiausias pinigų kiekis dėžutėje buvo rastas tą savaitę, kai virš jos lankytojus stebėjo išsigandusios pagyvenusio vyriškio akys. Antrą vietą užėmė neutralus, trečią – įsiutęs vyro žvilgsnis. Įdomu tai, kad gundantys moterų žvilgsniai nebuvo tokie veiksmingi.

Ar tai reikškia, kad nuo šiol kiekvienas derybas mes turime vesti nemirksinčiomis ir išsigandusiomis akimis spoksodami į pašnekovą? Vargu. Tačiau faktas, kad akių kontakto palaikymas – veiksminga priemonė, yra nenuginčijamas.

Parengė Jana Piepolytė

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.