Lietuviškas palydovas „LitSat-1“ į kosmosą bus pakeltas gruodžio 15-ąją

Keičiasi pirmojo lietuviško palydovo "LitSat-1" skrydžio į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) data. Apie tai, kad erdvėlaivis, pakelsiantis šį ir kitos lietuvių komandos pagamintą palydovą į kosmosą, kils gruodžio 15-ąją, o ne 8-ąją, Hiustone besilankančius "LitSat-1" komandos narius informavo "Orbital sciences" viceprezidentas Frankas DeMauro.

Keičiasi pirmojo lietuviško palydovo "LitSat-1" skrydžio į Tarptautinę kosminę stotį (TKS) data.<br>V.Valentinavičiaus nuotr.

ELTA ir lrytas.lt inf.

Nov 2, 2013, 9:06 AM, atnaujinta Feb 20, 2018, 4:13 PM

"Nors starto data numatyta gruodžio 15-ąją, tikimybė, kad ji keisis, vis dar išlieka - pavyzdžiui, jei ilgiau, nei planuojam, užtruktų erdvėlaivio surinkimas. Paleidimo laiką papildomai gali koreguoti ir oro sąlygos", - sakė F. DeMauro.

Pasak "Orbital Sciences" atstovo, tiksli data bus žinoma likus dviem savaitėms iki raketos paleidimo. Vis dėlto jis patikino, kad pirmasis lietuviškas palydovas "LitSat-1" TKS pasieks dar šiemet.

Kompanijos "Nanoracks" atstovai Hiustone besilankančiai "Misija Lituanica 80" komandai patvirtino, jog lietuviškas palydovas "LitSat-1" atitinka NASA keliamus saugumo reikalavimus mažiems palydovams.

Pirmadienį, lapkričio 4-ąją, palydovo laukia paskutinis išbandymas - jis bus įdėtas į paleidimo įrenginio kamerą ir patikrintas, ar atitinka jo mechaniniai išmatavimai.

Norėdama sumažinti pervežimo kaštus ir sukurti alternatyvią kosmoso transporto sistemą, NASA patikėjo krovinių gabenimą į TKS dviem privačioms Amerikos kompanijoms. Viena jų - "Orbital Sciences", kuri šiemet sėkmingai įgyvendino jau du demonstracinius skrydžius ir gruodį kartu su lietuviškuoju palydovu į TKS nugabens beveik pusantros tonos krovinių.

Šiuo metu erdvėlaivis "Cygnus" yra Valopso kosmodrome, į jį jau pakrauti du trečdaliai visų gruodžio misijai numatytų krovinių.

"LitSat-1" yra pirmasis lietuviškas palydovas, sukonstruotas Kauno technologijos universitete. Sukurtas padedant Lietuvos kosmoso asociacijai ir Kosmoso mokslų ir technologijų institutui, jis jau gruodį bus pakeltas į Tarptautinę kosminę stotį. Iš kosmoso bus ištransliuoti trys lietuviški žodžiai.