Meninis tyrimas liudija meilę grožiui ir senojo Vilniaus grindims

„Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys“ – tai šiuolaikinės tapybos paroda, 23 įspūdingo formato darbų ciklas.

Eglė Ridikaitė „Prie Jurgos“.<br>Organizatorių nuotr.
Eglė Ridikaitė „Prie Jurgos“.<br>Organizatorių nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 20, 2016, 1:24 PM, atnaujinta Feb 9, 2018, 9:36 PM

Vilniaus dailės akademijos parodų salėje „Titanikas“ trečiadienį atidaroma bene didžiausia jau pelniusios pripažinimą kūrėjos Eglės Ridikaitės paroda.

Ji yra surengusi dešimt personalinių ir dalyvavusi daugiau nei aštuoniasdešimtyje grupinių parodų. 2014 metais už tapybos darbų ciklą „Palikimas (babutas skarialas)“ Eglė Ridikaitė buvo išrinkta geriausia mugės ArtVilnius’14 menininke.

Įspūdingo formato 23 darbų ciklui sukurti tapytojai prireikė net ketverių įtempto darbo metų. Klaidžiojimų po Vilnių, po senųjų pastatų laiptines, metu menininkės akys pastebėjo nepelnytai užmirštą laiptinių dekorą – keramines grindų kompozicijas. Ji pamatė grožį, kurio daugelis mūsų visiškai nepastebi ir nevertina – tose grindyse atsispindinčią XIX amžiaus pabaigos ir XX amžiaus pradžios urbanistinę estetiką.

Eglė Ridikaitė dekoratyvines grindų kompozicijas perkėlė į savo tapybą. Taip ji įamžino tai, kas nepastebėta, ir kartu prisidėjo prie paveldo išsaugojimo. Tapybos darbuose užfiksuotas natūralus kompozicijų dydis, tikrieji siluetai ir spalvos. Menininkės vaizduotės dėka pakeltos nuo žemės, tos kompozicijos atsiskleidžia visa savo didybe, jose įžvelgiami senųjų gyventojų pėdsakai pasakoja jų istorijas, gaivina mūsų atmintį.

„Eksponuodama savo grindis vertikaliai, menininkė suardo įprastą suvokimo logiką, bet tik tokiu būdu jų grožis iš dulkėtos tamsos yra pakylėjamas į susižavėjimo, atminimo ir pagarbos praeičiai avansceną“, – sako menotyrininkė Rasa Andriušytė-Žukienė.

Eglė Ridikaitė tapyboje naudoja sudėtingą, išskirtinę pačios susikurtą techniką: pridengusi drobę iš anksto paruoštais rankų darbo trafaretais, ji ne tapo, o keliais sluoksniais purškia aerozolinius dažus, kol išgauna tinkamus atspalvius ir faktūrą. „Dirbdama spalvų užpurškimo būdu, ši šiuolaikinė tapytoja nei teptuku, nei rankomis nesiliečia prie drobės. Išpurkšti dažai tarsi dulkelės sugula drobės paviršiuje. Taip sustiprinamas vaizdo savaimingumo, efemeriškumo įspūdis“ (Rasa Andriušytė-Žukienė).

Tapybos darbai spinduliuoja nostalgišką nuotaiką, žadina prisiminimus ir Vilniaus grožio, slypinčio ne miesto visumoje, bet jo detalėse, viziją. Paroda Atėjai, pamatei, išėjai: kultūringos grindys skirta ne tik pamatyti tą grožį, menininkės pastangomis nuo žemės pakeltą į mūsų akių lygį. Ji skirta ir pamąstymui apie tai, ką mes paveldėjome, ką paliekame po savęs ir ką išsinešame su savimi išeidami.

Pasiimti su savimi išeidami galime tik nostalgišką nuotaiką, prisiminimus ar grožio viziją. Be tapybos, parodoje bus rodoma dokumentinė medžiaga fiksuojanti kūrybinį procesą. Dokumentacijos autorius režisierius Linas Augutis.

Parodą lydintys renginiai:

2016 m. gruodžio 27 d. „Nesumindyta istorija“. Ekskursija po Eglės Ridikaitės atrastas Vilniaus vietas su gidu Donatu Jokūbaičiu ir antrosios parodos dalies atidarymas galerijoje Artifex (Gaono g. 1, Vilnius). Ekskursijos pradžia 17 val. prie pastato adresu Užupio gatvė 2A, pabaiga – galerijos „Artifex“ parodos atidaryme 18.30 val.

2017 m. sausio 7 d. „Nesumindyta istorija“. Ekskursija po Eglės Ridikaitės atrastas Vilniaus vietas su gidu Donatu Jokūbaičiu. Pradžia 13 val. prie pastato adresu Užupio gatvė 2A. Ekskursijos trukmė 1,5 val., pabaiga – galerijoje „Artifex“ (Gaono g. 1, Vilnius).

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.