Operos primadonos I. Linaburgytės sukakties koncertą papuošė dukra

Trečiadienį Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) solistė 46 metų Inesa Linaburgytė pakvietė gerbėjus į dvigubą šventę Nacionalinėje filharmonijoje. Artistė koncertu paminėjo kūrybinės veiklos 20-metį ir tuo pačiu pristatė svarbiausioje šalies scenoje savo 29 metų dukterį bei kolegę Aistę Miknytę. Ji prieš metus grįžo į Lietuvą, baigusi su pagyrimu operos klasės magistrantūrą Zalcburgo „Mozarteum“ universitete Austrijoje.

Koncerto akimirkos.<br>R. Danisevičius
Koncerto akimirkos.<br>R. Danisevičius
Daugiau nuotraukų (1)

Asta Andrikonytė

Mar 13, 2013, 10:42 PM, atnaujinta Mar 10, 2018, 1:34 AM

Deja, į primadonos kvietimą publika reagavo vangiai. Labai menka koncertu susidomėjusių klausytojų auditorija sukėlė liūdnų minčių apie vokalistų bendruomenės solidarumą ir vokalo rečitalių prestižą Lietuvoje.

I.Linaburgytė ryžtingai įveikė spalvingą dviejų dalių programą, kurios puošmena tapo stiprus, gražaus tembro, didelių potencijų A.Miknytės vokalas bei stilingi soliniai numeriai. Specialiai koncertui mama ir duktė parengė tris duetus iš W.A.Mozarto operos „Visos jos tokios“, V.Bellini „Normos“ bei A.Ponchielli „Džokondos“. Be to, Aistė atliko Zalcburge nugludintas Elektros iš „Idomenėjo“ bei „Undinės“ arijas.

Vakaro sumanytoja publikai priminė ir praėjusį savo karjeros etapą, kai dar dainavo mecosoprano repertuarą, ir išbandė balso galimybes imdamasi W.A.Mozarto. Greta svarbių solistės herojų Toskos ir Santucos arijų programoje nuskambėjo jos svajonių kūriniai – Džokondos arija, Normos kavatina, kurias Inesa tikisi kada nors padainuoti ir teatro scenoje.

I.Linaburgytė prisipažino pajutusi dainavimo pilnatvę, kai 2005-aisiais pradėjo rengti dramatinio soprano vaidmenis. „Šias partijas man dainuoti lengviau negu mecosoprano, nes kompozitoriai joms suteikia tam tikrą lyrinį atspalvį, - atskleidė dainininkė. - Aš poetiškos sielos žmogus“.

Solistėms vakare akompanavo latvis Maris Skuja, su kuriuo I.Linaburgytė susipažino dainuodama Graco operoje Austrijoje.

„Labai smagu yra sutikti asmenybių, kurios padeda naujai pažvelgti į muziką ir ją atskleisti ar tiesiog tave lydi kūrybos kelyje, - džiaugėsi Inesa. - Užsienyje dirbantys pianistai, kaip Maris, gali daug ko pamokyti dainininką., o aš visada esu labai godi žinių. Jų man visada trūksta“.

I.Linaburgytė prasitarė, kad vertina ir dukters patarimus. „Aistė išėjo Zalcburge puikią muzikos stilių mokyklą. Didžiuojuosi, kad dukra turi stiprų stuburą, savo nuomonę. Kartais ji pristabdo mane, kai pasišaunu jai patarti. Aš ir pati jos paklausau. Mes papildome viena kitą“.

I.Linaburgytė iš karto po studijų Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje 1992-aisiais įsidarbino LNOBT. Nuo tada ji sukūrė apie 40 operos vaidmenų, tarp jų – Turandot, Toskos, Santucos, Amneris, Zyglindos, Eboli, Azučenos, Grafienės (B.Kutavičiaus „Lokyje“), Hanos Glavari (F.Leharo „Linksmojoje našlėje“), Erodiada (R.Strausso „Salomėjoje“).

Jau kitą savaitę į solistės biografiją bus įrašytas dar vienas išskirtinis vaidmuo – Ortrūda R.Wagnerio operoje „Lohengrinas“. Kūrinio premjera LNOBT – kovo 22 ir 23 dienomis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.