​Garsus menininkas Jeremy Shaw atidarė netikėtų kino patirčių erdvę – 9-ąją salę

Pirmąjį festivalio „Kino pavasaris“ vakarą sulaukta išskirtinio svečio – Berlyne įsikūrusio kanadiečių menininko Jeremy Shaw. Meno, galerijų, leidyklų atstovams jis pristatė tris eksperimentinius filmus „Kvantifikacijos trilogija“ ir tuo pat metu atidarė 9-ąją salę – šių metų „Kino pavasario“ naujieną.

Kanadiečių menininkas J.Shaw pristatė tris eksperimentinius filmus „Kvantifikacijos trilogija“ ir tuo pat metu atidarė 9-ąją salę – šių metų „Kino pavasario“ naujieną.<br> Rengėjų nuotr.
Kanadiečių menininkas J.Shaw pristatė tris eksperimentinius filmus „Kvantifikacijos trilogija“ ir tuo pat metu atidarė 9-ąją salę – šių metų „Kino pavasario“ naujieną.<br> Rengėjų nuotr.
Kanadiečių menininkas J.Shaw pristatė tris eksperimentinius filmus „Kvantifikacijos trilogija“ ir tuo pat metu atidarė 9-ąją salę – šių metų „Kino pavasario“ naujieną.<br> Rengėjų nuotr.
Kanadiečių menininkas J.Shaw pristatė tris eksperimentinius filmus „Kvantifikacijos trilogija“ ir tuo pat metu atidarė 9-ąją salę – šių metų „Kino pavasario“ naujieną.<br> Rengėjų nuotr.
J.Shaw atsakė į „Kino pavasario“ vyriausiosios programos sudarytojos M.Valiūnaitės klausimus.<br> Rengėjų nuotr.
J.Shaw atsakė į „Kino pavasario“ vyriausiosios programos sudarytojos M.Valiūnaitės klausimus.<br> Rengėjų nuotr.
Daugiau nuotraukų (3)

Lrytas.lt

Mar 23, 2019, 12:00 PM

Iki balandžio 4 dienos šioje unikalioje erdvėje bus galima išvysti kino kalba išsiskiriančias juostas, garsių režisierių retrospektyvas, dalyvauti filmų išprovokuotose diskusijose.

Ieškantiesiems alternatyvaus turinio

Pasak 9-osios salės partnerio „Kalba plytos“ rinkodaros vadovo Andriaus Bagdzevičiaus, ši nauja erdvė išsiskiria tuo, kad čia bus rodomi filmai, kurių žiūrovas neras ne tik įprastuose kino teatrų, bet dažnai ir kino festivalių repertuaruose.

Jono Meko, Beno Riverso, Apichatpongo Weerasethakulo, Bertrando Mandico, Radu Jude pavardės sufleruoja, kad 9-osios salės programa skirta alternatyvaus turinio ieškančiam žiūrovui.

„Tai filmai, kurie skatina diskutuoti, per drąsų meną ieškoti atsakymų į visuotinius, o kartais ir labai kasdieniškus klausimus. Tai mums labai svarbu, todėl ir prisidedame prie šio organizatorių sumanymo“, – pasakojo dažnai drąsias iniciatyvas su savo komanda palaikantis A.Bagdzevičius.

9-ojoje salėje bus rodomos ir šių metų retrospektyvos – kino kūrėjų Claire Denis ir Djibrilo Diopo Mambéty. Į „In Memoriam Jonui Mekui“ kvies jo filmas „Kai aš judėjau pirmyn, kartkartėmis mačiau trumpus grožio blyksnius“, kalbėtis intymumo politikos tema atvažiuoja Adina Pintilie, pristatysianti savo Auksiniu lokiu apdovanotą filmą „Neliesk manęs“.

C.Denis naujausio filmo „Gyvenimas aukštybėse“ inspiruotas šiuolaikinių medijų kolektyvas „Nanook“ nagrinės šiandienę mokslinę fantastiką.

Pokalbis su menininku J.Shaw

Visai neseniai „Kvantifikacijos trilogiją“ („Quickeners“, „Liminals“, „I Can See Forever“) garsiojoje Londono galerijoje „Tate Modern“ pristatęs J.Shaw pramogų pasaulyje dar žinomas kaip buvęs alternatyviosios muzikos grupės „Circlesquare“ lyderis. Po seanso menininkas atsakė į „Kino pavasario“ vyriausiosios programos sudarytojos Mantės Valiūnaitės klausimus.

– Kai pradėjote kurti „Quickeners“, ar jau žinojote, kad šis filmas taps pirmąja trilogijos dalimi?

 – Turėjau archyvinę medžiagą „Holy Ghost People“, nufilmuotą 1967 m. 16 mm juosta. Joje pasakojama apie krikščionišką „Pentecostal“ bendruomenę, užsiimančia pavojinga praktika. Medžiagą turėjau daug metų, tačiau nežinojau, ką su ja daryti.

Susiklostė taip, kad 2014 m. gavau pasiūlymą per 6 mėnesius pasiruošti vienam šou. Taip supratau, kad metas turimą medžiagą panaudoti. Nežinojau, kad tai taps trilogija.

 – Kodėl apie ateitį kalbate pasirinkdamas praeities formas, pavyzdžiui, vaizdajuosčių („VHS“) formatą?

 – Tai naudoju jau kurį laiką. Nėra konkrečios priežasties, tačiau iš dalies dėl artimumo. Kai žiūrovai žiūri į 16 mm juosta nufilmuotą vaizdą, jie nesitiki pamatyti ko nors neįprasto. Tai įrodyta istoriškai. Vaizdai, nufilmuoti 16 mm juosta, sukuria įspūdį, kad tai jau įvyko 8-ajame ar 9-ajame dešimtmetyje.

 – Kaip kilo idėja sukurti filmų veikėjams kalbą?

 – Medžiagoje, kurią naudojau filmui „Quickeners“, žmonės kalbėjo angliškai. Norėjau, kad jie pasakotų kitokią istoriją, tad tą kalbą modifikavau. Rezultatu buvau labai patenkintas, todėl ir kitose trilogijos dalyse naudojau šią manipuliaciją.

Pirmajame filme modifikavau turimą archyvinę medžiagą, tačiau kitose dalyse atsiradusių aktorių dialogai skamba dar kitaip. Kai kuriuos žodžius galima atpažinti, tačiau tai dar labiau klaidina.

Angliakalbiams, priešingai nei užsieniečiams, klausyti yra sunkiau, nes jie iš tikrųjų mėgina suprasti, ką sako veikėjai.

 – Ko gero, visiems įdomu sužinoti, koks bus kitas jūsų projektas?

 – Šiuo metu kuriu septynis filmus, kuriuos pristatysiu Georrges'o Pompidou centre Paryžiuje. Bus kažkas panašaus į šią trilogiją, tik patys filmai bus trumpesni. Po trijų savaičių prasidėsime darbus.

„Kino pavasaryje“ vyks dar vienas „Kvantifikacijos trilogijos“ seansas – kovo 29 d. 21.30 val. „Forum Cinemas Vingis“ 9 salėje. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.