L. Lapelytė projektas Paryžiuje: subūrė į chorą klausos neturinčius paryžiečius

Šiuolaikinio meno fondo „Lafayette Anticipations“ galerijoje Paryžiuje pristatytas Linos Lapelytės kūrinys „The Mutes“ („Nutilę“). Tai muzikinis performatyvus projektas, kuriame dalyvauja ne profesionalūs dainininkai, o specialiai šiam darbui atrinkti muzikinės klausos neturintys žmonės.

 Prancūzijoje sukurtas ir įgyvendintas projektas subūrė iki šiol sceninės patirties neturėjusių vietinių atlikėjų chorą. Jis kiekvieną dieną atliks L. Lapelytės kūrinį parodos erdvėje.<br> R.Juškevičiūtės nuotr.
 Prancūzijoje sukurtas ir įgyvendintas projektas subūrė iki šiol sceninės patirties neturėjusių vietinių atlikėjų chorą. Jis kiekvieną dieną atliks L. Lapelytės kūrinį parodos erdvėje.<br> R.Juškevičiūtės nuotr.
 L.Lapelytė.<br> Asmeninio albumo nuotr.
 L.Lapelytė.<br> Asmeninio albumo nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jun 28, 2022, 10:07 AM

Prancūzijoje sukurtas ir įgyvendintas projektas subūrė iki šiol sceninės patirties neturėjusių vietinių atlikėjų chorą. Jis kiekvieną dieną atliks L. Lapelytės kūrinį parodos erdvėje.

L. Lapelytės teigimu, tai darbas apie kontrolės praradimą. „The Mutes“ kviečia išgirsti neįprastus, dažnai nutilusius balsus ir skatina permąstyti vakarietiškos muzikos tradicijos normas, atskiriančias neturinčius muzikinės klausos. Kūrinio tekstas – britų rašytojo Seano Ashtono novelės „Gyventi Žemėje“ (angl. „Living In A Land“) ištraukos, parašytos beveik vien neigiama forma.

Knygoje pasakotojas kalba apie tai, ko niekada nedarė, nebedaro ar nedarys. Šios veiklos ir mintys atliepia mūsų pačių išgyvenimus nepritampant ar jaučiant spaudimą elgtis pagal įsigaliojusias taisykles. Anot projekto kuratorės Elsos Coustou, „The Mutes“ yra mūsų visuomenės metafora: „Kūrinys kviečia būti tolerantiškesniems, išgirsti individualius balsus ir kvestionuoti priemones, kuriomis formuojamas kolektyvinis balsas.“

Parodos erdvė virto trapiu dilgėlių sodu, kurį specialiai šiai instaliacijai užaugino Paryžiaus sodininkai. Dilgelės, nepaisant gydomųjų savybių, paprastai laikomos piktžolėmis, šioje parodoje sustiprina simbolinę kūrinio prasmę, kuria siekiama atsisakyti įprasto skirstymo į kategorijas.

„Muzika šiek tiek primena įsidilginimą: gal ir nelabai malonu, bet primena mūsų pačių kūnišką buvimą erdvėje. Įdomu, kaip performansas skambės po mėnesio. Laikas tikriausiai pakeis atlikėjų santykį su kūriniu ir pačiais savimi“, – svarstė L. Lapelytė.

Instaliacijoje eksponuojami batai nuožulniais padais ir keraminės skulptūrinės rampos – šie objektai primena mūsų visuomenės nestabilumą ir įkūnija naujos pusiausvyros galimybę. Aplinka sustiprina simbolinę kūrinio reikšmę, skatina atsikratyti stereotipinio mąstymo pagal taisykles ir atrasti vietos daugiabalsiškumui. „Tikiuosi, kad mes tapsime geresniais klausytojais“, – vylėsi menininkė.

Performanso „The Mutes“ scenografiją sukūrė architektas Mantas Petraitis („Implant Architecture“), kostiumus – Paryžiuje kurianti dizainerė Eglė Cekanavičiūtė („Gowns for Sport“). Garso takelį įrašė L. Lapelytė kartu su muzikantais Johnu Butcheriu, Angharad Davies ir Rhodri Daviesu.

Parodą lydės renginių programa, kurioje – pokalbis su kuratore E.Coustou ir kuratoriumi, rašytoju Raimundu Malašausku bei saksofonisto J.Butcherio, smuikininkės A.Davies ir garso menininko Lee Pattersono koncertas.

Paroda meno fondo „Lafayette Anticipations“ galerijoje Paryžiuje veiks iki liepos 23 d.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.