Šie kolektyvai, tęsdami nuo 1998-ųjų gyvuojančią tradiciją švęsti Rytų kalendoriaus Naujuosius metus ir svetur, išsirengė į koncertinį turą po Suomiją, Rusiją, Estiją, Latviją, Lietuvą, Lenkiją bei Didžiąją Britaniją. Šeštadienį tolimos šalies egzotiškos melodijos bei naujamečiai suvenyrai pasiekė Vilnių, kur buvo sutikti gausių klausytojų audringomis ovacijomis.
Maestro Zhang Lie diriguojami svečiai savo programa kvietė pakeliauti Šilko keliu, kuris prasideda Šansi provincijoje, ir pasigrožėti vaizdingu Džedziango kraštovaizdžiu. Profesionalių Kinijos kūrėjų siuitos piešė didingus šalies gamtos vaizdus, nardino į sodrų tradicinės muzikos koloritą, gaivino tūkstantmetės istorijos dvelksmą.
Visa tradicinė kinų muzika yra glaudžiai susijusi su gamtos reiškiniais, apeigomis, ritualais, mitologija, religija ir filosofija. Ją veikė daoizmo, konfucianizmo, budizmo idėjos. Muzikai visada teko itin reikšminga vieta Kinijos visuomenės raidoje. Jau senų senovėje kinai buvo sukūrę mokslą apie muzikos galias ir jos poveikį.
Manoma, kad šiandien egzistuoja daugiau kaip tūkstantis skirtingų tradicinių Kinijos muzikos instrumentų. Filharmonijoje publika artimiau susipažino su dviem – bambukiniu pučiamuoju „guanzi“ ir dvistygiu kinų smuiku „erhu“: jais solo grojo Fan Congas iš Šansi orkestro ir Lu Tingting iš Džedziango orkestro.
Garsių Kinijos kolektyvų bei solistų atvykimas į Vilnių – tai ilgo ir turiningo Lietuvos nacionalinės filharmonijos bei Kinijos kultūros institucijų bendradarbiavimo rezultatas. Jo viršūnės buvo 2014-aisiais Kinijoje surengtas Baltijos kultūros festivalis, o po metų – Baltijos šalyse įvykęs Kinijos menų festivalis.
Pernai Nacionalinės filharmonijos pasirašyta bendradarbiavimo sutartis su „Šilko kelio“ muzikos sezono Šendženyje organizaciniu komitetu užtikrino tolesnę abiejų šalių kultūros mainų plėtrą.