Šokio galia
Nepamirštamą reginį scenoje kurti padeda profesionalūs „Baltijos baleto teatro“ šokėjai. Pasak režisierės M.S. Šimulynaitės, vaizdas ir muzika, aktoriai ir šokėjai yra neatsiejamos teatrinės stichijos, kurios darniai ir sklandžiai papildo viena kitą spektaklio „Mindaugas“ metu.
„Dramaturginių linijų vietas pratęsia choreografinės scenos, aktyvūs šokio momentai, vėliau lydimi simbolių ir prasmių prisodrintų J.Marcinkevičiaus tekstų. „Baltijos baleto teatro“ šokėjai tarsi tęsia poemos siužetinius kirčius, kurie tinkamu laiku vaizdžiai ir muzikaliai papildo aktorių linijas. Šokėjai tampa Kunigaikščio Daumanto kariais, Mindaugo sargyba, žygūnais, Volynės kunigaikščiais, pasiuntiniais“, – pasakojo M. S. Šimulynaitė.
Profesionalūs ir artistiški „Baltijos baleto teatro“ šokėjai Žilvinas Beniuševičius, Karolis Šemetas, Gediminas Vendravičius, Ignas Armalis, Aistis Kavaliauskas puikiai įveikia sudėtingą draminę ir choreografinę medžiagą.
Režisierė akcentuoja, kad šokėjų kontaktai su aktoriais dažnai vos pastebimi, subtilūs. Visur siekiama jungties tarp šokio ir dramos.
„Stengiuosi jų neišskaidyti ir neatskirti. Jie beveik visur veikia kartu. Tik ypatingais momentais išryškėja šokėjų techniniai akibrokštai. Man labai gražios scenos, kai Morta (Aleksandra Metalnikova) antrame veiksme bendrauja su be galo plastišku ir išraiškingu jaunu šokėju Karoliu Šemetu, vaidinančiu jos žuvusį vyrą Vismantą“, – sakė ji.
Nelengvas išbandymas
Ilgametis „Baltijos baleto teatro“ šokėjas Žilvinas Beniuševičius debiutuoja kaip aktorius, kuriantis Daumanto vaidmenį.
„Šis spektaklis man, kaip šokėjui, yra nelengvas išbandymas. Be galo džiaugiuosi, kad turiu progą pasireikšti ne tik kaip šokėjas, bet ir kaip aktorius. Turiu galimybę kurti svarbų istorinį vaidmenį. Sunku buvo įsivaizduoti, kaip turi elgtis asmuo, kuris surengė sąmokslą ir nužudė Mindaugą. Man pasisekė, kad debiutuoju su tokiu charakteringu personažu“, – sakė aktorius ir šokėjas Ž. Beniuševičius.
M.S. Šimulynaitei taip pat tenka susitvarkyti su dviem – choreografės ir režisierės – vaidmenimis. Tačiau kūrėja čia įžvelgė daug privalumų.
„Režisūriškai dėstoma choreografija įgauna dar svaresnį ryšį ir kontaktą su J.Marcinkevičiaus poema, idėjos realizavimu, optine vizualika ir visa linija. Nereikia niekam dėstyti, koks turi būti judesys ar fizinė išraiška, pati viską matau ir įgyvendinu savo kūrybines vizijas“, – pasakojo liepos 5-6 dienomis Valdovų rūmuose vyksiančio modernaus spektaklio „Mindaugas“ kūrėja.
Vyriškas spektaklis
J. Marcinkevičiaus "Mindaugo" istoriją režisierė perpasakojo naudodama daug šiuolaikiškų sceninių įrankių. Aktyvumas ir judesys daugelį scenų paverčia charakteringomis, aktoriai atlieka daugybę ne tik aktorinių, bet ir fizinių užduočių, o šokėjai neapsiriboja šiuolaikinio baleto kompozicijomis, bet turi ir aktorines užduotis.
Vaizdo instaliacijos, kurias kuria Rimas Sakalauskas, sąveikauja su tekstu ir su veiksmu, o ne atlieka foninę funkciją. Apšvietimas, kuriuo rūpinasi Andrius Stasiulis, tampa visos poemos vidine pulsacija, reaguojančia ne tik į muziką, bet ir į kiekvieną žodį, veikiančią net vietoje aktoriaus. Pavyzdžiui, vienoje scenoje režisierė vietoje Mortos ir Mindaugo kūdikio naudoja galingą prožektorių.
„Spektaklis inovatyvus, vaizdingas, aktyvus. Darbo įdedame be galo daug, komandoje – visi vyrai, tik viena Morta. Šią savaitę man jau atrodo, kad ir aš į vyrą virstu, – juokėsi M.S. Šimulynaitė.
"O dar LRT komanda liepos 6 dieną atvyks į Valdovų rūmus filmuoti ir tiesiogiai transliuoti renginio. Ten vėl vien vyrai. Bet su stipriosios lyties atstovais darbo procesas daug paprastesnis nei su moteriškomis komandomis. Su vyras viskas greitai, aiškiai, trumpai ir produktyviai juda. Anksčiau yra tekę dirbti su mišriomis komandomis. Ši – išskirtinė, gabi, talentinga ir perspektyvi“, – džiaugėsi šiuolaikinio spektaklio kūrėja.
Spektaklio „Mindaugas“ premjera Valdovų rūmuose – liepos 5-6 dienomis. Pradžia 22 val. Trukmė – 2 val. 15 min. Įėjimas nemokamas.