Keldama aitvarą į dangų Lietuvos prezidentė Dalia Grybauskaitė Europai linkėjo susitelkimo ir bendradarbiavimo.
„Aitvaras reiškia gerovės, susitelkimo ir bendradarbiavimo simbolį, to linkiu Europai būtent dabar, kai jai nėra lengva“, – kalbėjo šalies prezidentė. – Europa susitvarkydavo, kaip ir kiekviena valstybė susitvarkydavo. Pradėdami pirmininkavimą mes norime pasidalyti tuo, ką aitvaras gali atnešti – gerovę, susitelkimą ir bendrą darbą.“
Prezidentė teigė, kad trispalvė pynė reiškia keletą dalykų: „Pynė reiškia ir susitelkimą, ir tvirtumą, ir bendradarbiavimą. Dovanodami šį ženklą Europai linkime sėkmės ir Lietuvai, ir mums visiems..“
Lietuvos pirmininkavimo ES logotipe nebeliko trispalvių juostų. Neužbaigtą C raidę baigia trispalvė pynė, kurią supa keturių atspalvių mėlynos spalvos juostos.
„Mėlynos spalvos ratas simbolizuoja bendrumo simbolį. Logotipas kalba apie vieningą Europos Sąjungą. Mėlynos spalvos juostos primena Lietuvos ryšius su Baltijos jūros ir Šiaurės Europos regionu“, – pasakojo Užsienio reikalų ministerijos atstovai.
Pradėjus kurti Lietuvos pirmininkavimo ES Tarybai logotipą, paaiškėjo, kad konkurso keliu išrinktas logotipas stulbinančiai panašus į Čekijos kultūros ministerijos ženklą.
Prieš porą metų surengtą viešą logotipo konkursą, kuriame balsuoti galėjo ir vieno internetinio portalo skaitytojai, laimėjo 23 metų Simona Mykolaitytė, ką tik baigusi grafikos dizaino studijas.
Tuomet užsienio reikalų ministerijos ir Lietuvos grafinio dizaino asociacijos atstovai ramino, kad logotipo vaizdas dar nėra galutinis, idėja dar bus tobulinama dizaino specialistų.
„Logotipas simbolizuoja, kad ES dirba išvien su Lietuva. Tokia yra idėja, o galutiniame logotipo variante gal mes iš viso nematysime to apskritimo“, - prieš porą metų apie pasiūlytą idėją kalbėjo Lietuvos užsienio reikalų ministerijos pirmininkavimo Europos Sąjungai departamento direktorius Remigijus Motuzas.
„Drąsios šalies“ įvaizdis valstybei kainavo brangiai
Pirmą kartą mėginusi sukurti „Drąsios šalies“ įvaizdį, Vyriausybė dar 2008 metų vasario mėnesį paskelbė konkursą. Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginio marketingo koncepciją „Lietuva – drąsi šalis“ 2008 metų sausį patvirtino Lietuvos įvaizdžio formavimo komisija.
Tačiau įvaizdį formavo neilgai, 2009 metais pavasarį Vyriausybės kancleris Deividas Matulionis įvaizdžio kūrimo projektą nutraukė.
Tuo pat metu Valstybės kontrolė, atlikusi įvaizdžio formavimo auditą konstatavo, kad institucijos, neturėdamos bendros vizijos, nesant nustatytų šalies įvaizdžio formavimo krypčių ir prioritetų prioritetų, 2005–2008 m. atskiroms šalies įvaizdžio formavimo priemonėms vykdyti, panaudojo apie 63 mln. litų.