Kritiką L.Graužinienei „darbiečiai“ bando skandinti pagyrų jūroje

Darbo partija vėl mobilizavo savo aparatą teigiamų komentarų po straipsniais internete rašymui. Šįkart šios pagalbos prireikė naujajai Darbo partijos vadovei ir Seimo pirmininkei Loretai Graužinienei, kurios veikla sulaukia prieštaringo žiniasklaidos įvertinimo.

Daugiau nuotraukų (1)

Martynas Čerkauskas

Oct 31, 2013, 12:09 PM, atnaujinta Feb 20, 2018, 5:03 PM

Po kritiškais ar L.Graužinienę išjuokiančiais straipsniais pastarosiomis dienomis pasirodė daugybė vienas po kito rašomų, panašaus turinio komentarų, kuriuose giriama Darbo partija ir jos naujoji vadovė. Tai, kad šiuos komentarus, pasivadinę skirtingais vardais, rašo tie patys žmonės, išduoda šalia komentarų nurodomi vienodi IP adresai.

Pati Darbo partijos vadovė sako, kad komentarų po straipsniais neskaito ir kitiems pataria to nedaryti bei nesinervinti. Anot Seimo pirmininkės, komentarus specialiai rašo partijų atstovai.

O ką daro Darbo partija? Ar irgi rašo komentarus po „darbiečiams“ aktualiais straipsniais?

Ragina ginti savo lyderius

„Mes, kaip Darbo partijos informacinis centras, partijos nariams visuomet siunčiame publikacijas, kad žmonės galėtų susipažinti su svarbiausiomis temomis. Jei žmonės nori, jie tuos straipsnius komentuoja. Tačiau specialiai to daryti mes neprašome“, - portalui lrytas.lt teigė Darbo partijos informacinio centro atstovas Sergejus Dobriakovas.

Jei paskaitytumėte pastarosiomis dienomis portalo lrytas.lt publikacijas apie L.Graužinienę, turėtumėte pastebėti daugybę vienas po kito iš tų pačių kompiuterių parašytų ją ginančių komentarų. Vieni iš tokių pavyzdžių pateikiami šios publikacijos nuotraukose. Galbūt tai yra geriausias paaiškinimas, kodėl straipsniai apie L.Graužinienę šiuo metu yra labiausiai komentuojami.

Portalo lrytas.lt žurnalistai pastaruosius mėnesius yra gavę kelis Darbo partijos atstovų siunčiamus laiškus, kuriuose „darbiečiai“ raginami aktyviai rašyti komentarus ir palaikyti savo lyderius.

Tokie laiškai buvo rašomi, kai susvyravo buvusio Darbo partijos lyderio Vytauto Gapšio kėdė - po to, kai jis buvo nuteistas Darbo partijos juodosios buhalterijos byloje ir pasipylė raginimai jam atsistatydinti iš Seimo vicepirmininko posto.

„Rašau Jums kaip projekto „Diena su Seimo nariu“ dalyviams, kurie turėjo galimybę susipažinti su Vytautu Gapšiu gyvai. Šiuo metu žiniasklaidoje atsiranda labai daug straipsnių apie Vytautą Gapšį, kuriuos intensyviai komentuoja žmonės, kurie jo visai nepažįsta, todėl norėčiau Jus paraginti išreikšti savo nuomonę apie Vytautą Gapšį pakomentuojant vieną ar keletą straipsnių.“

Tokius prašymus liepą iš Darbo partijos atstovų elektroniniu paštu gavo ekskursijoje Seime pabuvoję ir su V.Gapšiu susipažinę jaunuoliai.

Tai, kad Darbo partijos būstinės rajonuose nuolat ragina savo partijos narius rašyti teigiamus komentarus apie savo lyderius, portalo lrytas.lt žurnalistams yra pasakoję kai kurie Darbo partiją palikę žmonės.

Veikia mažiau išprususius

Viešųjų ryšių specialistas, agentūros „Nova media“ vadovas Arijus Katauskas svarsto, kad tokius komentarus dažniausiai rašo partijai dirbantys žmonės. Tačiau jis neatmeta galimybės, kad tokias paslaugas teikia ir kai kurios viešųjų ryšių agentūros, nes, pavyzdžiui, Rusijoje tai yra daroma nesislapstant.

Komentarai po straipsniais specialiai rašomi jau daugybę metų. Lygiai tiek pat tęsiasi diskusijos: ar tai veikia, ar ne. Aš manau, kad poveikis yra, ypač tarp mažiau apsiskaičiusių ir išmanančių žmonių, kurie gyvena provincijoje, yra mažiau išsilavinę ar neturi tvirtos nuomonės tam tikru klausimu. Paskaitę tariamą žmonių nuomonę komentaruose jie irgi gali pradėti taip galvoti, nes esą kiti žmonės irgi taip galvoja ar jų nuomonės sutampa. Žinant, koks yra Darbo partijos elektoratas, manau, komentarai internete jiems turi turėti poveikį“, - svarsto A.Katauskas.

Jis pastebi, kad kai kurie komentarai po straipsniais surašyti lyg robotų. Jie būna primityvūs, pavyzdžiui, parašyta, kad Viktoras Uspaskichas yra geras žmogus ir tiek. Ties kitais komentarais yra padirbėta kur kas labiau – rašomi argumentai, ar ilgesnė nuomonė apie kažkokią situaciją ar žmogų.

„Komentarai gali būti panaudojami ne tik politikoje bet ir versle. Žiūrėkite, kiek daug žmonių Lietuvoje susivilioja kažką nusipirkti ar susidaro nuomonę apie kokį nors produktą paskaitę internete visiškai nepažįstamų žmonių komentarus. Tai yra vienas šaltinių piršti savo informaciją ir žinią, tad kai kurie politikai tuo aktyviai naudojasi“, - tvirtino viešųjų ryšių specialistas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.