Komercinius skrydžius virš Palangos gaubia migla

Pramogą pasiūlė direktorius

Palangos oro uosto administracija apie šeštadienio skrydžius orlaiviu An-2 buvo linkusi tylėti.<br>A.Ziabkaus nuotr.
Palangos oro uosto administracija apie šeštadienio skrydžius orlaiviu An-2 buvo linkusi tylėti.<br>A.Ziabkaus nuotr.
Palangos oro uosto administracija apie šeštadienio skrydžius orlaiviu An-2 buvo linkusi tylėti.<br>A.Ziabkaus nuotr.
Palangos oro uosto administracija apie šeštadienio skrydžius orlaiviu An-2 buvo linkusi tylėti.<br>A.Ziabkaus nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Alvydas Ziabkus

May 19, 2015, 8:33 PM, atnaujinta Nov 27, 2017, 7:43 PM

Tai pirmadienį patvirtino Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas.

Pramogą pasiūlė direktorius

Kaip buvo skelbiama savaitgalį Palangoje vykusios vasaros sezono atidarymo šventės programoje, Palangos oro uostas siūlė 15 minučių trukmės panoraminius skrydžius unikaliu“An-2 lėktuvu. Šią pramogą įtraukti į šventės programą savivaldybės buvo prašęs Palangos oro uosto direktorius Marius Gelžinis.

Baltijos jūros pakrante pramogautojus buvo žadama skraidinti virš Palangos ir Šventosios. Komerciniai skrydžiai buvo mokami. Vienam žmogui pakilti An-2 kainavo 30 eurų.

„Man nesuprantama, kaip iš Palangos tarptautinio oro uosto galėjo būti organizuojami komerciniai apžvalginiai skrydžiai. Jau nekalbant apie tai, kad aeroklubas už pinigus keleivių negali skraidinti, nes neturi tam reikalingo vežėjo pažymėjimo“, – teigė A.Šumskas.

Anot jo, Mažeikių aeroklubo orlaivis keleivius galėjo skraidinti iš Klaipėdos aerodromo, bet ne iš tarptautinio oro uosto, kuriame galioja tam tikra keleivių patikros, įlaipinimo, išlaipinimo, bilietų pardavimo tvarka.

Komerciniu keleivių vežimu negali užsiimti ir pats Palangos oro uostas, kurio funkcijos yra keleivių aptarnavimas.

Paaiškinti oro uostas neskubėjo

Šeštadienį po pietų virš kurorto žemai skrendantį lėktuvą stebėjo nemažai šventės dalyvių, todėl pavakare išgirdus, kad į Baltijos jūrą nukrito orlaivis An-2, ilgą laiką buvo manoma, kad nukrito būtent toks pat iš oro uosto keleivius skraidinęs lėktuvas.

Taip šeštadienį vakare buvo informuotas ne tik Palangos meras Šarūnas Vaitkus. Tokio fakto nepaneigė ir savaitgalį kurorto šventėje dalyvavęs vidaus reikalų ministras Saulius Skvernelis.

Klaidinga žinia apie tragišką neva keleivius skraidinusio orlaivio nelaimę tą vakarą buvo pasiekusi net Vyriausybės vadovus.

Tačiau išsklaidyti gandų šeštadienį vakare Palangos oro uostas neskubėjo.

Prieš vidurnaktį lrytui paskambinus oro uosto informacijos telefonu, atsiliepusi darbuotoja atsisakė paaiškinti situaciją. Prasitarusi, kad nukrito „ne tas lėktuvas“, ji pasiūlė sekmadienį ryte skambinti oro uosto vadovui.

Vadovas užsisiuvo burną

Po vidurnakčio paaiškėjus, kad virš Baltijos jūros dingo iš Švedijos į Klaipėdos aerodromą skridęs toks pat orlaivis, liko neaišku, o kas žmones šeštadienį skraidino virš Palangos?

Kaip teko girdėti, pinigus sumokėję pramogautojai Palangos oro uoste į An-2 buvo sodinami be jokios patikros ir keleivių registracijos.

Tačiau ir tuomet, kai iškilo abejonių dėl panoraminių skrydžių teisėtumo, Palangos oro uosto atstovai atsisakė ką nors paaiškinti.

Šią savaitę direktoriui M.Gelžiniui išvykus į užsienio komandiruotę jį pavaduojantis Stanislovas Jomantas teigė apie komercinius skrydžius iš Palangos oro uosto ir skraidintus keleivius nieko nežinantis, nes tai nesanti jo veiklos sritis.

Iš pradžių pažadėjęs pasiaiškinti ir suteikti visą informaciją, vėliau jis atsisakė bet ką paaiškinti ir pasiūlė kreiptis į Vilniuje esančią bendrovės „Lietuvos oro uostai“ atstovę spaudai.

Vyko mokomieji skrydžiai?

Vėliau paaiškėjo, kad panoraminiai skrydžiai už nemažą mokestį buvo siūlomi prieš daugiau nei 30 metų pagamintu Mažeikių aeroklubo orlaiviu An-2.

Jis į Palangą šeštadienį atskrido po 13 valandos, o atgal į Mažeikius pakilo pusę devintos vakaro.

Per tą laiką jis iš oro uosto kilo ir leidosi du kartus. Pagal skrydžio planą, jis turėjo skraidyti oro uosto rajone tarp Palangos ir Šventosios. Vienas reisas turėjo trukti apie 15 minučių.

Tačiau aeroklubui vadovaujantis Rimantas Morkūnas teigė, kad tai buvę ne komerciniai skrydžiai, o aeroklubo lakūno mokymai tūpti ir kilti ant asfalto dangos tako.

„Planiniams skrydžiams orlaivis turėjo būti pakrautas, todėl į jį buvo sodinami keleiviai. Kadangi reikiamo skaičiaus keleivių už pinigus neatsirasdavo, kylant orlaiviui į jį buvo sodinami oro uosto darbuotojai“, – painiai aiškino R.Morkūnas.

Jis aiškino, kad šventės metu paskraidinti poilsiautojus pasiūlę Palangos oro uosto vadovai.

Instruktoriui keleiviai nerūpėjo

Tačiau aeroklubo vadovo kalbas paneigė kartu su pilotu skridęs instruktorius Romanas Azarevičius.

„Lakūnas turi reikalingą piloto licenciją, todėl jam mokytis tūpti ir kilti nereikėjo“, – tvirtino instruktorius.

Pasak jo, tai buvę lakūno pasiskraidymai savo malonumui. Jis paprašęs instruktoriaus padėti jam paskraidyti.

„Aš mačiau, kad kartu skrido ir žmonės, tačiau iš kur jie ir ar jie skrido už pinigus, man nerūpėjo“, – teigė R.Azarevičius.

Vėliau instruktorius užsiminė, kad tokie pasiskraidymai pilotui kainuoja, o jis nenorėjęs mokėti iš savo kišenės.

Galutinai susipainiojęs R.Azarevičius nukirto, kad šiais skrydžiais jokios instrukcijos nebuvo pažeistos.

Iš Palangos oro uosto virš kurorto skraidęs pilotas pirmadienį telefonu nebuvo pasiekiamas ir Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojui A.Šumskui. ˙

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.