Daugiabučių administratorei – rimti kaltinimai

Vilniaus miesto savivaldybė,

M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
M. Patašiaus asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Dec 14, 2015, 3:24 PM, atnaujinta Sep 29, 2017, 11:55 AM

Atlikusi kompleksinį veiklos patikrinimą savivaldybė nustatė, jog administratorius neįvykdė teisiškai nustatyto reikalavimo pervesti butų savininkų sukauptas lėšas liftų remontui iš administratorės einamosios sąskaitos į butų ir kitų patalpų savininkų kaupiamųjų lėšų sąskaitą.

Iki rugsėjo 30 d. įmonės surinktų lėšų lifto atstatomajam remontui likutis turėjo būti kiek daugiau nei 900 tūkst. eurų. Tačiau, pagal pateiktą išrašą, UAB „Šilėja“ depozitinėje sąskaitoje tuo metu buvo vos kiek daugiau nei 7 tūkst. EUR. Nors įmonė, šiuo metu laukianti teigiamo vieno iš bankų atsakymo dėl paskolos, patikino pervesianti visas trūkstamas kaupiamąsias lėšas liftų remontui, nuo š. m. gruodžio kas mėnesį sukaupiant po 30 tūkst. EUR, savivaldybės įsitikinimu, bet koks prašomas terminas lėšoms grąžinti yra visiškai nepagrįstas, nes šie pinigai negalėjo būti naudojami kitoms reikmėms.

„Tenka apgailestauti, kad daugiabučius administruojančios įmonės gana dažnai neatsakingai vykdo savo pareigas. Iki šiol gauname nusiskundimų iš gyventojų apie laiku arba apskritai nepateikiamą privalomo pobūdžio informaciją ar apie kitus pažeidimus. Bet kokius panašius atvejus vertiname labai rimtai, todėl ir šį incidentą, kai galėjo būti iššvaistytos gyventojų lėšos, nagrinėsime iš esmės“, – sakė sostinės vicemeras, atsakingas už daugiabučių administravimo klausimus Valdas Benkunskas.

V. Benkunskas taip pat ragino vilniečius aktyviai domėtis jų daugiabučius administruojančių įmonių veikla. Vicemeras priminė, jog atvejais, kai administratoriaus darbas netenkina namo gyventojų, yra galimybė nesunkiai jį pasikeisti. Tereikia pačių žmonių noro ir iniciatyvos – ketvirtadaliui gyventojų kreipusis į Vilniaus miesto savivaldybę, ji pati suorganizuos administratoriaus pakeitimo procedūrą.

Dar daugiau, – V. Benkunsko nuomone, geriausia, kai gyventojai patys ryžtingai į savo rankas perima daugiabučio administravimą. Tai galima padaryti įkuriant bendriją arba sudarant jungtinės veiklos sutartis. Vilniaus miesto savivaldybė šiuo metu teikia teisinę, organizacinę ir finansinę pagalbą visiems, norintiems tai padaryti.

Be konsultacijų teisiniais ir organizaciniais steigimo klausimais, gyventojai gali nemokamai gauti registrų centro išduotą namo butų ir kitų patalpų savininkų sąrašą. Taip pat jiems apmokamos notaro paslaugos tvirtinant bendrijos steigimo dokumentų atitikimą įstatymams bei įregistruojant bendriją Juridinių asmenų ir Nekilnojamojo turto registruose.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.