Užuot vien kaulijus, gal laikas pradėti ir dirbti

„Sostinė“

Daugiau nuotraukų (1)

Arūnas Dumalakas

Dec 23, 2015, 6:00 AM, atnaujinta Sep 27, 2017, 9:08 PM

Štai sostinė nedidins automobilių prigrūstų stovėjimo aikštelių prie daugiabučių, nes taupo. Ir duobėtų kiemų neremontuos, nes brangu.

Prieš kelias dienas į Vilnių koją keliančio prekybos tinklo „Lidl“ atstovai atvyko pas merą R.Šimašių. Tai galima pavadinti mandagumo vizitu, nes jokių sutarčių, projektų nebuvo pasirašyta.

Juo labiau kad viskas aišku – „Lidl“ vieną po kitos stato parduotuves. Vietos joms jau parinktos, detalieji planai ir visi dokumentai parengti. Bet Vilniaus meras neiškentė prekybos tinklo atstovų nepaprašęs.

Prekybininkams tai jis pateikė kaip naują idėją, nors su tuo sostinėje jau veikiantys prekybos tinklai kovoja kaip su viena didesnių blogybių.

Anot R.Šimašiaus, „Lidl“, o gal ir kitų prekybos centrų automobilių stovėjimo aikštelės galėtų būti panaudotos netoli esančių daugiabučių gyventojų transporto priemonėms. Juk vėlai vakare ir naktį jos stovi tuščios.

Prekybos centrai esą galėtų automobilių statymo vietas išnuomoti gyventojams už simbolinį mokestį. Išgirdę tokį mero prašymą, „Lidl“ atstovai mandagiai nutylėjo, nepasakė nei „taip“, nei „ne“.

Kodėl vilniečiai prekybos centrams privalėtų mokėti kad ir simbolinį mokestį už automobilių statymą?

Tegu miestas įrengia pakankamai daugiaaukščių, požeminių aikštelių, juk mokesčius sostinės gyventojai ir taip jau moka.

O kodėl prekybos centrai turėtų įsileisti gyventojų automobilius? Juk prekybininkai taip pat moka mokesčius, nuomoja žemę, pakloja nemenkas investicijas.

Kad sumanymas prastas, pirmiausia pasakys vėlyvi pirkėjai, vakarais mėginantys rasti automobiliams vietų požeminėse prekybos centrų aikštelėse. Parduotuvė tuščia, o aikštelės prigrūstos mašinų. Ar tai ne gyventojų nakčiai paliktos transporto priemonės?

Nors prie įvažiavimo į požemines aikšteles kabo įspėjimas, kad stovėjimo laikas ribotas, aikštelė filmuojama ir vakarais užrakinama, vairuotojams tai nė motais. Atvirkščiai, dar geriau – nereikia mokėti už mašinos saugojimą.

Aplinkiniai gyventojai buvo įpratę lyg savo kiemu naudotis ir antžeminėmis prekybos centrų aikštelėmis, bet prekybininkai juos mėgina nuo to atpratinti.

Vasarą Savanorių prospekte esančio prekybos centro „Rimi Hypermarket“ aikštelėse buvo įvesta naujovė – automobilius jose nemokamai galima palikti tik 2 valandoms. Vėliau už kiekvieną valandą tenka mokėti po 2 eurus. Įvažiuojant į aikštelę nuskaitomas automobilio valstybinis numeris.

Įrengti automatinę įvažiavimo sistemą prekybininkus paskatino būtent aplinkinių namų gyventojai ir biurų darbuotojai. Jų automobilių buvo tiek daug, kad kartais nebelikdavo vietų pirkėjams.

Prekybos centras „Norfa“ užkardus žada įrengti prie parduotuvės Dariaus ir Girėno gatvėje. Žengti tokį žingsnį paskatino šalia esančio oro uosto klientai. Taupydami jie automobilius palieka prekybos centro aikštelėje.

Tuo metu „Iki“ užkardus jau sumontavo dviejų prekybos centrų aikštelėse Mindaugo ir Šeškinės gatvėse. Prie dviejų prekybos centrų vairuotojus užkardais pasitinka ir „Maxima“. Jie įrengti prie parduotuvių Mindaugo ir Tuskulėnų gatvėse.

Tad atrodo, kad prašymą įsileisti gyventojų automobilius padiktavo skurdas, bet ar jis nežemina sostinės orumo?

„Sostinė“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.