Grožio pinklės: vilnietė nesuvokia, kodėl ėmė kreditą kosmetikai

„Negaliu patikėti, kad man taip nutiko“, – sunkiai žodžius rinko vilnietė, kurios apsilankymas grožio salone baigėsi tuo, kad moteris jo duris užvėrė pasiėmusi 2800 eurų kreditą kosmetikai. Vėliau ji suvokė, jog  neturinti sąlygų jo mokėti. Moters pasirašyto kredito sutartyje buvo nurodyta, kad šiuos įsipareigojimus ji turinti padengti per dvejus metus.

Iš grožio salono moteris išėjo su paskola dvejiems metams.<br>123rf.com nuotr.
Iš grožio salono moteris išėjo su paskola dvejiems metams.<br>123rf.com nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 26, 2016, 5:54 PM, atnaujinta Jun 6, 2017, 10:00 AM

Bendraudama su portalu lrytas.lt pašnekovė prašė neviešinti jos vardo ir pavardės (jie redakcijai žinomi. – Aut. past. ). „Man taip gėda, kad užkibau“, – akivaizdžiai jaudindamasi sakė moteris.

„Nuėjau nemokamai procedūrai, o kai grįžau į namus su visais kredito dokumentais ir ta brangia kosmetika, suvokiau, kad negaliu sau to leisti. Moku būsto paskolą, negaliu sau leisti tokios kosmetikos. Neturiu jokių priekaištų aptarnavimui salone, bet tikrai esu nepajėgi mokėti, tačiau salono administracija net nenori apie tai girdėti“, – pasakojo moteris. Nuėjusi nutraukti sutarties, salone ji praleido net porą valandų,  vėl buvo įkalbinėjama neatsisakyti įsigytos kosmetikos ir iš salono administracijos sulaukė tik pasiūlymo dar kartą susitikti pirmadienį.

„Akivaizdu, jog tempiamas laikas, kad po dešimties dienų jau negalėčiau nutraukti kredito sutarties. Jie sakė svarstysiantys, bet ką čia svarstyti – aš noriu atsisakyti“, – kartojo susijaudinusi moteris.

Kosmetika odai netiko

Į nemalonią padėtį patekusi vilnietė pasiguodė, kad už pasakiškus pinigus įsigyta kosmetika jos nenudžiugino. „Vakare išbandžiau tik vieną įsigytą produktą, pamačiau ant odos alerginę reakciją – tai dar viena priežastis grąžinti produkciją“, – pasakojo moteris. Pašnekovės teigimu, jai įsiūlyta kosmetika yra veikiausiai kokybiška, bet dėl  itin jautrios odos jai netiko.

Nors kitą dieną pirkinius norėjusi grąžinti moteris perspėjo salono darbuotojus, kad jos oda labai jautri, šie tikino, jog kosmetika itin kokybiška ir jokių neigiamų reakcijų neturėtų būti. „Net kai konsultantei parodžiau, kas atsirado ant odos, ši teigė, kad to negali būti, ir ignoravo mano norą atsisakyti sutarties“, – pasakojo pašnekovė.

Iš salono moterį išsivedė vyras

Su moterimi į saloną kartu nuvyko ir  draugė, bet  salono administracija  nepageidavo jos matyti ir reikalavo palikti kalbėtis su kliente prie keturių akių.

„Kai išėjau iš patalpos, dar maždaug pusę valandos mano draugė buvo  įkalbinėjama, niekaip nepavyko jos iš ten ištraukti, tad mūsų bičiulis vyriškis tiesiog nuėjo ir išsivedė. Iš karto nuvykome į policiją“, – pasakojo Renata A.

„Kai vakar sulaukiau draugės skambučio,  vos pavyko su ja pasikalbėti. Supratusi, ką iš tikrųjų padarė, ji labai išgyveno. Dabar matau, kad ne be reikalo: kai  grožio salono atstovui paaiškino, kad nėra moki klientė ir nori sutarties atsisakyti, šis vis tiek ją ragino ieškoti išeičių. Kai draugė pasakė, kad turinti mokėti būsto paskolą, su ja bendravęs salono atstovas suskubo klausti, kokiame banke. Koks jų reikalas? Kodėl jiems tai rūpi?“ – piktinosi moteris.

„Hole su mumis sėdėjo dar dvi moterys, viena iš jų nuolat skundėsi, jog tenka ilgai laukti. Šyptelėjau, kad ji dar turinti laiko pabėgti, o ši tik atsiduso ir tarstelėjo: „Jau vėlu...“ – pasakojo pašnekovė.

Išėjusios iš salono moterys nuvyko į policijos komisariatą ir parašė pareiškimą. „Mane salone vaišino kava, atmosfera buvo atpalaiduojanti, pareigūnai man patarė pasidaryti toksikologinį kraujo tyrimą“, – apie savo planus kalbėjo vilnietė.

Tokių istorijų – ne viena

„Grožė“ – Vilniuje įsikūręs grožio ir sveikatinimo centras, kurio tikslas – tapti didžiausiu grožio ir sveikatinimo centru Vilniuje, turinčiu tūkstančius laimingų ir lojalių klientų, reguliariai besinaudojančių centro paslaugomis“, – taip savo paslaugas interneto tinklalapyje reklamuoja vilnietės aplankytas salonas.

Anksčiau tokiomis istorijomis garsėjo tuo pačiu adresu įsikūręs ir tos pačios įmonės valdomas grožio ir sveikatingumo centras „Golden Touch“. Dėl savo veiklos pobūdžio įstaiga buvo patekusi ne tik į Vartotojų teisų apsaugos tarnybos, bet ir ekonominės policijos akiratį.

Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos Nesąžiningos komercinės veiklos ir reklamos skyriaus vedėja Milda Deimantė anuomet portalui lrytas.lt teigė, kad skundų dėl salono veiklos būta ne vieno: „Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba  gavo 15 vartotojų prašymų raštu  nutraukti kosmetikos pirkimo–pardavimo bei vartojamojo kredito sutartis. Vartotojos prašymuose dažniausiai nurodo, kad jautė įmonės spaudimą sudaryti sutartis, neturėjo laiko pagalvoti ir apsispręsti.

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba dėl vartotojų prašymų kreipėsi į uždarąją akcinę bendrovę „D service“, ir įmonė iki šiol su vartotojomis kilusius ginčus spręsdavo taikiai bei nutraukdavo kosmetikos pirkimo–pardavimo bei kreditavimo sutartis.“

Salonas: „Klientė sprendimą priėmė pati“

Salono „Grožė“ komunikacijos atstovė Ingrida Šulcienė taip pakomentavo situaciją: „Klientė teigiamai įvertino tai, kad kreditas beprocentis, ir pati priėmė sprendimą pasirašyti sutartį, be to, ji svarstė galimybę padengti kreditą per 3 mėnesius. Apgailestaujame, kad klientė neįvertino savo galimybių, tačiau niekas už ją pačią geriau negali žinoti jos finansinės padėties. Taip, mes pasiūlėme klientei atvykti kitą dieną dėl dviejų svarbių priežasčių: ji neinformavo apie savo vizitą, o mes planuojame savo laiką ir darbus, deriname su klientais abiem pusėms patogų laiką iš anksto; klientė sunkiai galėjo visaverčiai bendrauti, nes už ją kažkodėl kalbėjo visai pašalinis žmogus, pasivadinęs jos drauge Renata. Susidarė netgi įspūdis, kad ji daro klientei spaudimą ir įtaką. Dėl kokių priežasčių, reikėtų atskirai pasidomėti.“

Anot jos, teisė ir galimybė nutraukti pirkimo sutartį ir su ja susiję įsipareigojimai yra įrašyti sutartyje ir patvirtinti mūsų parašu, o atsisakymo prašymas iš klientės priimtas ir vizuotas teisininko.

„Klientė turi visas teises, kurias gina Lietuvos vartotojų teisių apsaugos įstatymas, kuriuo mes vadovaujamės nagrinėdami skundus ir juos spręsdami taikiu būdu. Teisės aktuose aiškiai nurodytas 14 dienų grąžinimo terminas, su šiomis sąlygomis klientė yra susipažinusi ir pasirašiusi sutartį. 14 dienų termino grąžinimas galioja visiems Lietuvos vartotojams, ne išimtis ir minėta klientė. Ji pateikė prašymą, mes jį priėmėme ir nutrauksime kredito sutartį įstatymų numatyta tvarka vartotojo naudai. Klientė apie tai žino, su ja sutartas susitikimas dėl sutarties nutraukimo“, – kalbėjo I.Šulcienė.

Apie tai, kad kosmetika galėjo sukalti alerginę reakciją, salono atstovė sakė: „Klientė nepateikė jokių įrodymų ar medicininių išrašų apie jokias alergijas. O sąlygos grąžinti kosmetiką ir nutraukti pirkimo sutartį, neatsižvelgiant į atsiskaitymo būdą ir nutraukimo motyvus, yra įrašytos pačioje sutartyje.“

Paklausta, kaip centras planuoja spręsti susidariusią situaciją, I. Šulcienė nedaugžodžiavo: „Visada kilusius klausimus sprendžiame geranoriškai ir kliento labui. Mūsų paslaugos skirtos toms, kurios iš tiesų nori būti gražios, o ne gauti pigaus dėmesio.“

Policija moters skundą tirs

Informaciją apie gautą skundą patvirtino ir Vilniaus policijos atstovas Paulius Radvilavičius. „Turime skundą, kad moteris pasirašė pirkimo-pardavimo sutartį, pagal kurią jai buvo parduotos kosmetologijos prekės, o kitą dieną ji kreipėsi norėdama nutraukti pirkimo sutartį ir grąžinti prekes pardavėjui.

Nors prašymą moteris perdavė grožio salono administracijai, ji baiminasi, kad ją gali apgauti ir prekių nebepriimti“, – kalbėjo P.Radvilavičius.

2015 metais šiame salone (tada jis vadinosi „Golden Touch) lankėsi Vilniaus apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kriminalinės policijos ekonominių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai.

Patikrinimo metu pareigūnai nustatė, kad salone naudojamos Lietuvoje neatestuotos kosmetikos priemonės ir nesertifikuoti elektros prietaisai,  kaupiama informacija apie klientų privatų gyvenimą. Policijos skelbtais duomenimis, klientėms siūlomų kosmetikos produktų kainos svyravo nuo 1 400 iki 4 800 eurų.

Nors Kriminalinės policijos ekonominių nusikaltimų tyrimo valdybos pareigūnai buvo pradėję ikiteisminį tyrimą dėl sukčiavimo,  vėliau jis buvo nutrauktas.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.