Iš Lietuvos išvarytas rusas šiauliečius vėl gundo pasakomis

Skandalingas rusų išradėjas Anatolijus Junickis prieš dvejus metus buvo išvarytas iš Lietuvos. Bet dabar iš šiauliečių pinigų bando išpešti finansinę piramidę primenanti bendrovė „Skyway Capital“.

Rusų projekto pristatyme dalyvavo Šiaulių socialdemokratai (iš kairės) G.Vyšniauskas, V.Volkovas ir J.Sartauskas.<br>G.Šiupario nuotr.
Rusų projekto pristatyme dalyvavo Šiaulių socialdemokratai (iš kairės) G.Vyšniauskas, V.Volkovas ir J.Sartauskas.<br>G.Šiupario nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Gintaras Šiuparys („Lietuvos rytas“)

2016-12-08 06:20, atnaujinta 2018-02-09 23:57

Prieštaringai vertinamas styginio transporto išradėjas A.Junickis pats Lietuvoje jau nebesirodo, nes jo ieško Finansinių nusikaltimų tyrimo tarnyba.

Ikiteisminį tyrimą atliekantys pareigūnai šiam rusui yra pateikę įtarimus neteisėtu vertimusi ūkine, komercine, finansine veikla, taip pat nusikalstamu būdu įgytų pinigų ar turto legalizavimu. Taigi į Lietuvą įvažiavęs išradėjas neišvengtų akistatos su teisėsaugininkais.

A.Junickį šįsyk pavadavo buvęs Talino mero pavaduotojas Vladimiras Maslovas ir dar viena vadinamųjų dangaus traukinių specialistė latvė Ineta Andžanė.

Šie du veikėjai šiauliečiams pristatė naujausius išradėjo kūrinius ir galimybę investuoti „į netrukus visą pasaulį aikčioti priversiančią 400 milijardų dolerių vertės naujieną“.

Kūrėsi greta NATO kariškių

Į Šiaulių universiteto bibliotekos salėje surengtą styginio transporto sistemos naujienų pristatymą susirinko saujelė miestiečių.

Nemažą klausytojų dalį sudarė socialdemokratai – anksčiau miestui vadovavę Vaclovas Volkovas ir Justinas Sartauskas bei buvęs savivaldybės administracijos direktorius Gedeminas Vyšniauskas.

Būtent tuomečio mero J.Sartausko pastangomis prieš dvejus metus ruso A.Junickio įmonei „Rail Skyway Systems Ltd“ buvo pavykę įkelti koją į Šiaulius.

Miesto tarybos palaimintas investuotojas jau buvo pervedęs milijoną litų Šiaulių miestui ir taikėsi įsikurti NATO oro policijos misiją atliekančių kariškių pašonėje – čia planavo net 300 milijonų eurų investicijas, žadėjo įdarbinti 500 žmonių.

Bet J.Sartausko palaimintą projektą į dulkes sumalė aukščiausioji šalies valdžia, nes kilo įtarimų dėl grėsmių nacionaliniam saugumui.

Tada Šiaulių savivaldybė paskubomis grąžino A.Junickiui pervestus pinigus, o teisėsaugininkai suskubo tirti ruso sukurtų finansinių schemų.

Kvietė į šviesią ateitį

Šiauliuose šią savaitę pasirodę A.Junickio atstovai V.Maslovas ir I.Andžanė nebesisiūlė įsteigti milžiniškos įmonės ir laboratorijos.

Svečiai pasakojo apie greta Minsko įkurtą ekoparką, kuriame neva jau vyksta pirmieji styginio transporto bandymai.

Pasak I.Andžanės, jau sukurti tiek keleivinio, tiek krovinių transporto modeliai, o netrukus bus įrengta ir 17 kilometrų ilgio bandymų trasa: „Miesto transportas galės pasiekti iki 150, o užmiesčio – iki 500 kilometrų per valandą greitį.“

Viešnia pasakojo istorijas, kad šiuo projektu domisi visas pasaulis, tačiau jai sunkiai sekėsi įvardinti konkrečias įmones. Buvo paminėta 120 pasaulio šalių, Berlyne vykusi transporto paroda ir koncernas „Siemens“.

Taip pat buvo parodytas trumpas filmas su ore ant atramų kybančiomis geležinkelio stygomis skriejančia kapsule.

Atidžiau įsižiūrėjus pasirodė, kad tai – ne itin kruopščiai sukurta kompiuterinė vizualizacija, nes nuo saulės apšviestos transporto priemonės nekrito joks šešėlis.

Tiesa, vėliau buvo parodyta ir tikra kapsulė, tačiau ji dangaus keliu vadinamąja styga slinko greta einančio žmogaus greičiu.

Projektą įvertino milijardais

Finansinę projekto pusę pristatęs V.Maslovas negailėjo liaupsių esą unikaliems A.Junickio išradimams, bet sunkiau sekėsi kalbėti apie sutartis su klientais, konkrečius plėtros planus.

Buvęs Talino mero pavaduotojas gyrėsi, kad jau įkelta koja į Australiją – ši valstybė neva planuoja tiesti milžiniškas styginio transporto linijas.

Be to, buvo įvardyta, kad per artimiausius trejus metus pasaulyje bus nutiesta net 33–75 tūkstančiai kilometrų vadinamųjų dangaus traukinių linijų, kurių vertė – 165–250 milijardų JAV dolerių.

Vėliau jis patikslino, kad tai – tik prognozė. Pasak V.Maslovo, viso projekto vertė yra net 400 milijardų JAV dolerių, nes ši transporto technologija daug pranašesnė už automagistrales ir geležinkelius.

Pažėręs jokiomis sutartimis nepagrįstų skaičių svečias patikino, kad daugiausia laimės anksčiau akcijų įsigiję investuotojai.

Paklaustas, ar greta Minsko veikiančias trasas galėtų pamatyti ir žurnalistai, V.Maslovas atsakė, kad tai įmanoma, tačiau „reikia iš anksto viską suderinti“.

Politikas ir netiki, ir tiki

J.Sartauskas „Lietuvos rytui“ aiškino, kad į susitikimą su „Skyway Capital“ atstovais atėjo vedamas smalsumo: „Tikėjausi, kad bus pasakyta ir parodyta kas nors apčiuopiamo, realaus, bet mačiau tik animacinius filmukus, kuriuose nieko neįžvelgiau.“

Šiaulių miesto tarybos nariui keistai nuskambėjo svečių kalbos apie kitą pavasarį greta Minsko numatytą bandymų trasos atidarymą: „Vadinasi, jie atvažiavo gerokai per anksti. Nebent jų tikslas buvo parduoti įmonės akcijų ir pritraukti investuotojų.“

J.Sartauskas taip pat nustebo išgirdęs, kad teisėsauga iki šiol nėra panaikinusi įtarimų A.Junickiui.

Prisiminęs prieš dvejus metus įvykusią istoriją buvęs meras pripažino, kad jam gaila dėl sustabdyto projekto: „Jei ši kompanija išties įgyvendins savo idėjas, bus apmaudu, kad tai įvyko ne Šiauliuose.

Mes sutartį su šia įmone nutraukėme, kai valstybės vadovai informavo apie grėsmes nacionaliniam saugumui.“

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.