Arūnas Dumalakas. Įsidėmėkite, Vilnius – Europos subinės skylė

Didžiuojamės, kad mūsų niekas nežino. Tokią mintį perša prieš kelias dienas pasirodžiusi tarptautinė reklamos kampanija „Vilnius – nuostabus, kur bebūtų“ (angl. „Vilnius – amazing wherever you think it is“).

Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Feb 8, 2020, 7:00 AM

Naują Vilniaus reklamos kampaniją Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje, kuriai išleista 97 tūkst. eurų, jau sumalė į miltus Lietuvos reklamos specialistai dar primindami 2018-ųjų reklamos projekto „Vilnius – the G-spot of Europe“ nesėkmes.

Ar iš tiesų viskas taip blogai? Ar reikia du trečdalius naujo vaizdo klipo skirti tam, kad parodytume, kaip Berlyne apklausiami žmonės trauko pečiais, nežinodami, ką atsakyti į klausimą „Ar žinai, kur yra Vilnius?“

Vieniems atrodo, kad toks miestas yra Austrijoje, kitiems – kad Italijoje, Suomijoje, Venesueloje ar Švedijoje.

Ar vaizdo klipas ir plakatai, kurie taip pat sulaukė kritikos, padės atrasti Vilnių užsieniečiams, manantiems, kad tai Venesuelos miestas?

Naujos reklamos kampanijos kūrėjai tikina, kad pagrindinį Vilniaus trūkumą – menką žinomumą pasaulyje – galima šmaikščiai paversti privalumu.

Reklamos kūrėjų feisbuko paskyros „Dansu Dansu“ autorius įsitikinęs, kad daugelis Vilniaus bandymų reklamuotis buvo blogi ir šis – ne išimtis.

Jo nuomone, įmanoma padaryti vieną dalyką – nustoti į savo miesto ir šalies reklamą žiūrėti iš menkavertiškumo pozicijos.

„Nesvarbu, kad kokie nors tyrimai sako, kad žmonės nežino, kur tas Vilnius, – nežino tol, kol neturi jokio reikalo žinoti! Keli istoriniai objektai – statiniai ir vienas juos apibūdinantis žodis „amazing“?

Du trečdaliai klipo skirti toliau mėgautis niekieno nežinojimu – kas tai? Kodėl tai turėtų žiūrėti žmogus? Reklamos preambulė tęsiasi minutę trisdešimt iš dviejų dešimt!? Gerai, jei rodys per teliką, nes internete toks klipas išjungiamas po 10 sek.“, – tokia „Dansu Dansu“ autoriaus nuomonė apie vaizdo klipą.

Jis pastebėjo: ir vėl kampanija skirta vidaus vartotojui, bet ne užsieniečiui, nes tik mums linksma, o kitiems neaišku, kodėl turėtų būti.

O paskui pasipylė komentarai: kad žinutė pasauliui turėtų būti kiek kitokia, kad vaizdo klipas – geras bakalauro darbas, kad reklamos kampanija yra ne apie Vilnių, o apie žmones, kurie nežino, kur tas Vilnius.

Kodėl vis dar manome, kad Vilniaus niekas nežino, kodėl lyg pranašo klausome naująją reklamos kampaniją sukūrusios kūrybos agentūros „Bechtle and Milzarajs“ partnerio A.Bechtle pasakojimo, kaip Berlyne tik mažiau kaip 5 proc. žmonių atsakė, kad Vilnius yra Baltijos šalyse. Labai jau daug išvardytumėte Kosovo ar Maltos miestų?

Kaip dukart du aišku tai, ką kartoja A.Bechtle: kad miesto išskirtinumui pasiekti būtina formuoti įdomų, pastebimą komunikacijos toną.

Taip išeina, kad Vilnius išskirtinumą pasieks kartodamas, jog yra tikra subinės skylė? Kad mažos posovietinės valstybės nedidelė sostinė turi kompleksų? Ar tik reklamos kūrėjai nesumanė pasijuokti?

O vaikantis išskirtinumo ir juokaujant vaizdo klipe išėjo taip: nežinia kur tas Vilnius, neaišku, ką ten pamatysite, – ai, atvažiuokite patys ir pasižiūrėkite. Ar važiuotumėte sulaukę tokio kvietimo?

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.