„Žinome trumpąjį pagalbos numerį 112, kokiais atvejais juo reikia kreiptis, bet patys žmonės, kurie dirba pagalbos centre, sako, kad sulaukia daugybės skambučių, kurių negali atliepti. Taip ir kilo mintis, kad mes galime ir turime padėti Lietuvoje gyvenantiems žmonėms“, – LRT radijui naują LRK iniciatyvą pristatė L. Lesauskaitė.
„Turime Kontaktų centrą, nuo šiol jis pradeda dirbti, veiks visą parą, kur žmonės priiminės skambučius, reaguos, įvertins situaciją, skirstys, reguliuos darbus. Iš tiesų pasijungia tiek visi Raudonojo Kryžiaus darbuotojai, tiek visi savanoriai“, – paaiškino ji.
Anot LRK komunikacijos vadovės, trumpuoju pagalbos numeriu 111 galės kreiptis žmonės, nukentėję nuo gaisrų, krušos ir kitų nelaimių.
„Jeigu reikia konkrečiai patraukti medį, surasti žmogui, kur laikinai apsistoti, tai pajungiame mūsų skyrius, mūsų savanorius“, – kalbėjo L. Lesauskaitė.
„Tada mes galime iš karto kreiptis į verslą, ieškoti galimybių, kaip suremontuoti stogą, kažkokių kitų būtiniausių daiktų įsigyti, nupirkti, atvežti. Galime suteikti psichologinę pagalbą čia ir dabar, galime pradėti lėšų rinkimo kampaniją, pritraukti žiniasklaidą, bendradarbiauti su savivaldybe, su vietos žmonėmis, seniūnais. Tai tą visą tinklą galime daug greičiau užkurti, negu pats žmogus bandys ieškoti kur nors feisbuke pagalbos“, – pasakojo ji.
Pasak L. Lesauskaitės, šiuo metu Raudonasis Kryžius turi savanorius beveik visose Lietuvos savivaldybėse. Darbuotojai ir savanoriai, bendradarbiaudami su vietos valdžia ir organizacijomis, suteiks humanitarinę pagalbą nelaimės ištiktiems gyventojams.
Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 veiks visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, bus suteikiama kaip įmanoma greičiau. Pagalbą daiktais bus galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei – daiktai bus pristatyti į reikiamą vietą.