Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių

Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio mėnesio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių. Per dieną trumpuoju numeriu paskambina apie 100 žmonių, kuriems reikalinga pagalba maistu, daiktais ar nakvynės vieta, sako Raudonojo Kryžiaus (RK) komunikacijos vadovė Luka Lesauskaitė.

Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Humanitarinės pagalbos linija 111 nuo spalio jau sulaukė virš 7 tūkst. skambučių<br> D. Labučio (ELTA) nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Lrytas.lt

Jan 21, 2024, 3:07 PM

„Nuo linijos atsidarymo, spalio 17 dienos, turime sulaukę jau virš 7 tūkst. skambučių. Esame įsivertinę, kad iš šių skambučių trečdalis yra logiški – tie, kuriuos galime atliepti ir galime padėti“, – Eltai teigė L. Lesauskaitė, pridurdama, kad dažnai sulaukiama išgėrusių ar pajuokauti nusprendusių žmonių skambučių.

„Dienos labai skiriasi, pradžioje, kai tik startavome, turėjome ir po 1000 skambučių per dieną. Dabar kasdien skaičiai skiriasi, būna ir 100 skambučių, ir virš šimto, ir 70 skambučių. Sunku pasakyti tokį vidurkį, bet grubiai iki 100 skambučių“, – kalbėjo ji.

Trumpuoju humanitarinės pagalbos linijos numeriu paskambinę žmonės dažniausiai prašo suteikti pagalbą maistu, drabužiais, higienos priemonėmis, sako L. Lesauskaitė. Pasak jos, dažnai pagalbos kreipiasi nuo gaisrų nukentėję žmonės, kuriems reikia net ir statybos priemonių.

„Sausį turėjome tokį atvejį, kai 11 asmenų šeima Kaune kreipėsi dėl pagalbos daiktais, statybinėmis priemonėmis. Į gaisrus dažnai tenka reaguoti“, – pasakojo RK komunikacijos vadovė.

Visgi, anot L. Lesauskaitės, dažniausiai humanitarinės pagalbos kreipiasi vieniši asmenys, kurie gyvena toliau nuo miestų arba neturi artimųjų. Tokie žmonės neretai kreipiasi dėl pagalbos maistu.

„Sausio mėnesį vieniša mama, kuri atsidūrė krizių centre, kreipėsi būtent dėl maisto. Negalią turintys žmonės dažnai prašo maisto, neretai sutampa, kad jie yra vieniši. Arba žmonės nebeturi mėnesio pabaigoje už ką nusipirkti maisto“, – sakė RK komunikacijos vadovė.

Retkarčiais numeriu 111 skambina ukrainiečiai, laukiantys leidimų gyventi Lietuvoje, taip pat nemažą besikreipiančiųjų dalį sudaro benamiai, kurie šalčių metu keletui naktų ieško nakvynės vietos, pažymėjo L. Lesauskaitė.

Visgi, pastebi ji, pagalbos poreikis yra didesnis nei finansiniai RK pajėgumai. Dėl pagalbos suteikimo daiktais ir lėšomis dažniausiai kreipiamasi į vietos bendruomenes ir verslą.

ELTA primena, kad trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 Lietuvoje pradėjo veikti dar spalio viduryje.

Trumpasis humanitarinės pagalbos numeris 111 veikia visą parą, visomis savaitės ir švenčių dienomis. Humanitarinė pagalba, atsižvelgiant į situaciją, suteikiama kaip įmanoma greičiau. Pagalbą daiktais galima atsiimti patiems nurodytuose humanitarinės pagalbos punktuose, o esant būtinybei – daiktai pristatyti į reikiamą vietą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.