Girteka įmonių grupė pradėjo vidinį auditą grupei priklausančiose bendrovėse, kuriose vakar FNTT atliko procesinius veiksmus. „Atvirai ir aktyviai bendradarbiausime su visomis valstybės institucijomis. Taip pat patys aiškinamės visas aplinkybes, renkame informaciją, kuri padės mums nedelsiant patobulinti verslo procesus, sugriežtinti kontrolę, priimti visus reikiamus sprendimus, kad ateityje panašios situacijos nepasikartotų“, - sakė Edvardas Liachovičius, „Girteka Logistics“ generalinis direktorius.
Kratos buvo atliktos penkiose logistikos bei transporto ir automobilių remonto paslaugas teikiančiose bendrovėse bei su dyzelino perpylimu susijusių asmenų namuose ir jiems priklausančiuose automobiliuose.
Atliktų kratų metu buvo paimti reikšmingi tyrimui dokumentai, duomenų kaupikliai ir kompiuteriai. Pirminiais ikiteisminio tyrimo duomenimis, įtariama, kad sukčiaujant, apgaulingai tvarkant apskaitą ir klastojant dokumentus buvo bandoma pagrįsti neteisėtai į Lietuvą patekusio ne mažiau kaip 240 tonų dyzelino įsigijimą ir panaudojimą. Mažinant logistikos ir transporto bendrovių sąnaudas į valstybės biudžetą nesumokėta daugiau kaip 60 tūkst. eurų (212 tūkst. Lt) akcizo mokesčio.
FNTT Šiaulių apygardos valdybos tyrėjai atskleidė, kad dyzelino perpylimo schemoje galimai dalyvavo 10 asmenų, tarp kurių yra „Girtekos“ ir kitų bendrovių vadovai, vadybininkai ir kiti darbuotojai.
Dyzelinas iš Rusijos Federacijoje registruotų ir Lietuvos transporto bei logistikos bendrovei „Girteka“ priklausančių automobilių buvo išpilamas į talpyklas, o vėliau perpilamas į vilkikus, vykstančius su kroviniais į Europos šalis. Atskleista, kad dideliu mastu vykstantis degalų perpylimas buvo organizuojamas visą parą.
Kartais automobilių vairuotojai, išvykstantys į Europos šalis, norėdami savo vairuojamas transporto priemones pripildyti nelegaliais rusiškais ar baltarusiškais degalais, turėdavo laukti eilėje net iki 2 parų. Į išvykstančių vilkikų bakus būdavo perpilama nuo 300 iki 1200 litrų degalų.
Atlikdami ikiteisminį tyrimą FNTT tyrėjai pastebėjo, kad Lietuvoje sustiprinus degalų ir kitų akcizais apmokestintų prekių neteisėtos apyvartos kontrolę, bendrovėse taikytas degalų perpylimo mechanizmas taip pat pakito: saugumo sumetimais iš trečiųjų šalių į Lietuvą atgabentas dyzelinas nebūdavo saugomas degalų talpyklose, o tiesiogiai perpilamas iš vieno vilkiko į kitą.
Nelegalų dyzelino perpylimą organizavusiam trijų logistikos ir transporto bendrovių, kurių metinė apyvarta viršija 150 milijonų litų, joms priklauso daugiau kaip 600 vilkikų, jose dirba per 1 600 darbuotojų, vadovui yra pateikti įtarimai dėl sukčiavimo ir apgaulingo apskaitos tvarkymo. Ikiteisminio tyrimo metu įtariamųjų ratas ir valstybės biudžetui padaryta žala gali didėti.
Ikiteisminiam tyrimui vadovauja Šiaulių apygardos prokuratūros Antrojo baudžiamojo persekiojimo skyriaus prokuroras.