Kelionė iš Vilniaus traukiniu vyrui baigėsi tragiškai

Traukinyje Vilnius-Klaipėda įvyko nelaimė. Vienam keleiviui ėmė stoti širdis. Žmonės suskubo gelbėti nelaimėlio, darė jam širdies masažą, iškvietė medikus, tačiau ligoninėje vyras mirė. Medikai mano, kad klinikinė mirtis ištiko dar greitosios pagalbos automobilyje. 

Keleivis prasitarė, kad vagone buvo labai tvanku ir karšta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Keleivis prasitarė, kad vagone buvo labai tvanku ir karšta.<br>M.Patašiaus nuotr.
Nelaimė sukrėtė keleivius.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Nelaimė sukrėtė keleivius.<br>V.Ščiavinsko asociatyvi nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

Sigita Purytė

May 10, 2016, 6:13 PM, atnaujinta May 26, 2017, 12:50 AM

Traukinyje pirmadienį vakare prastai pasijutęs apie 50 metų vyras mirė Kėdainių ligoninės priėmimo skyriuje. „Dar buvo gaivinamas, bet nepavyko“, – sakė Kėdainių ligoninės direktorius Stasys Skauminas.

Klinikinė mirtis – tai būsena, kai širdis sustoja, o smegenys dar nemirusios. Jei pavyksta atgaivinti širdį, žmogus gali atsigauti. Ligoninė apie mirusį vyrą informavo policiją. Pradėtas ikiteisminis tyrimas mirties priežasčiai nustatyti. Įtariamas infarktas.

Keleivis piktinosi

Marius Skripkiūnas buvo vienas tų, kurie mėgino vagone padėti vyrui. Jis su bičiuliu tuo pačiu traukiniu keliavo į Plungę. 

Prastai pasijutęs keleivis praėjus pusantros valandos nuo kelionės pradžios išgriuvo iš kėdės, veidas pamėlo, jis pradėjo gargaliuoti. 

„Prišokome prie jo, pradėjome vienas po kito daryti širdies masažą. Darėm apie 15 minučių. Jis pradėjo kvėpuoti“, – pasakojo M.Skripkiūnas.

Keleiviai pakvietė traukinio palydovę, paprašė iškviesti traukinio mediką, atnešti vaistinėlę. M.Skripkiūną pribloškė palydovės atsakymas: „Nieko mes čia neturime.“ 

Širdies masažą dariusiam vyrui pačiam pasidarė bloga, pakilo spaudimas. Jis paklausė, ar vagone yra kondicionierius. Paaiškėjus, kad yra, M.Skripkiūnas nesusivaldė: „Tai ko anksčiau jo neįjungėte? Nejau, kad įjungtų kondicionierių, Lietuvoj reikia, kad žmogus numirtų?“

Jis teigė, kad įjungus kondicionierių pats pasijutęs geriau. Vyro manymu, keleivio sveikata pablogėjo dėl oro trūkumo. Vos įlipęs į vagoną, M.Skripkiūnas pajutęs tvankumą.

„Diena buvo šilta, saulėta, o vagone – labai karšta, neišvėdinta. Man prakaitas tiesiog liejosi. Tik du langeliai buvo atidaryti“, – pirmą įspūdį prisiminė keleivis. 

Jis mėginęs atidaryti daugiau langų, tačiau nepavyko. 

„Tas žmogus pradėjo skųstis, kad jam karšta, negera. Jis jau įlipo paliegęs, bandė atidaryti langus, bet sakė, kad reikia specialių raktų“, – prisiminė M.Skripkiūnas.

Vežė su prijungtu aparatu

Traukinys su mirštančiu keleiviu sustojo Kėdainių traukinių stotyje. Medikams atvažiavus, sunegalavęs vyras jau rodė gyvybės ženklus, plakė širdis.

Keleiviai padėjo medikams jį išnešti. Tačiau prie greitosios automobilio vėl ėmė stoti širdis.

Kėdainių pirminės sveikatos priežiūros centro vadovė Audronė Rimkevičienė sakė, kad į tokius iškvietimus, kai žmogus reanimuojamas, visada siunčiamos dvi medikų brigados. 

„Jei reikia rankomis reanimuoti, dėl nuovargio tai nėra efektyviai daroma. Greitosios pagalbos brigada uždėjo aparatą, kuris daro išorinį širdies masažą. Į priėmimo skyrių jis buvo vežamas su tuo aparatu, kuris transportavimo metu palaiko širdies darbą“, – sakė A.Rimkevičienė.

Medikė sakė galinti suprasti pasipiktinusį keleivį: „Jei žmogus pradėjo reanimuoti, tai jautė atsakomybę už tą žmogų, kuriam blogai. Tada didelė įtampa, stresas. Vieni vertina labai realiai, kiti labai emociškai.“

Atsižvelgė į moters prašymą

„Lietuvos geležinkelių“ atstovė Inga Čiuberkytė teigė, kad vagone kondicionierius buvo išjungtas, nes to prašė keleiviai.

„Kondicionieriai yra įjungiami, kai lauke aukšta temperatūra. Čia situacija buvo tokia: vagone važiavo mama su vaikais, mama paprašė, sakė, kad ir kiti keleiviai prašė išjungti kondicionierių, nes nuo jų buvo šalta. Buvo atidaryti langai“, – aiškino I.Čiuberkytė.

Ji sakė, kad kondicionieriaus negalima įjungti, kol traukinys stovi, todėl vos įlipus galėjo būti tvanku. „Tik pajudėjus kondicionierius pradėjo veikti. Iškart ir gautas prašymas jį išjungti“, – sakė atstovė. Ji tikino, kad traukinyje kelionės metu buvo 21 laipsnis šilumos.

I.Čiuberkytės teigimu, vagone buvo atidarytos šešių – visų, kiek įmanoma – langų orlaidės. Jos nėra rakinamos, žmonės gali jas atsidaryti, kai tik nori.

Ji patikino, kad kiekviename vagone yra pirmosios pagalbos vaistinėlė: „Instruktoriai kiekvieną dieną pereina vagonus ir sužiūri, ar yra vaistinėlės. Jos yra. Vaistinėlė yra standartinė, ji nepritaikyta išskirtiniams atvejams. Tai vaistinėlė, kokią jūs vežiojatės mašinoje. Viskas, kas ten yra, yra ir traukinyje.“ 

Reikalavimo, kad traukinyje važiuotų medikas, nėra.

„Visos palydovės yra apmokytos, kaip suteikti pirmąją pagalbą, gauna pažymėjimą, jis yra atnaujinamas, jos moka suteikti pirmąją pagalbą“, – paaiškino I.Čiuberkytė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.