Šalies mokykloms rengiantis svarbiam pokyčiui – specialiųjų ugdymosi poreikių turinčių vaikų įtraukčiai, – didinamos pagalbos mokiniui teikimo galimybės.
„Kai kalbame apie įtraukųjį ugdymą, kalbame apie mokymąsi gyventi bendruomenėje ir apie veiklas, kurios padėtų mokykloms priimti įvairių poreikių vaikus, išmokti su jais dirbti ir bendrauti taip, kad jie plėstų savo galias. Tai nėra lengva, todėl kuriant regioninius centrus, siekiama, kad pagalba būtų kuo arčiau vaiko, o mokytojai, mokyklų specialistai, tėvai, globėjai gautų pakankamai paramos, visada galėtų konsultuotis su labiau patyrusiais specialistais ir tinkamai ugdyti vaikus“, – sako švietimo, mokslo ir sporto ministrės patarėjas įtraukiajam ugdymui Ignas Gaižiūnas.
Pasak ŠMSM, regioninio centro tikslas – skatinti įtraukųjį ugdymą tam tikrame regione padedant jo mokyklų bendruomenėms praktikoje taikyti įtraukties švietime principą. Regioninių centrų specialistai dirbs ne tik pačiuose centruose, jie vyks ir į konsultacijų prašančias mokyklas. Taip pat centrai rūpinsis mokyklų vadovų, pedagoginių darbuotojų, mokytojų, jų padėjėjų kompetencijų stiprinimu, konsultuos mokytojus ir tėvus dėl ugdymo turinio pritaikymo, švietimo pagalbos teikimo, mokymo(si) metodų, priemonių, aplinkos pritaikymo ir kt., rašoma pranešime.
Planuojama sukurti iki 10-ies regioninių centrų. Šie centrai bus kuriami dabar veikiančių specialiųjų mokyklų pagrindu. Jie ne tik konsultuos mokyklas, bet ir toliau vykdys vaikų, turinčių didelių ir labai didelių specialiųjų ugdymosi poreikių, ugdymą.
Regioniniai centrai turėtų pradėti veikti kitais mokslo metais. Jų veikla bus finansuojama iš valstybės biudžeto specialių tikslinių dotacijų savivaldybių biudžetams, savivaldybių biudžetų ir kitų finansavimo šaltinių. ŠMSM centrų pasirengimui vykdyti konsultavimo funkcijas skirs virš 5 mln. eurų, tvirtinama pranešime žiniasklaidai.
Regioninių centrų veiklą papildys planuojamas steigti Lietuvos įtraukties švietime centras, kuris teiks pagalbą tais atvejais, kai regioninis centras dėl turimos kvalifikacijos jos negalės suteikti. Centrą įsteigti planuojama šių metų pabaigoje.
Pranešime primenama, kad pakoreguotame Lietuvos Švietimo įstatyme įtvirtinta, jog nuo 2024 metų visos bendrojo ugdymo mokyklos turės priimti įvairių ugdymosi poreikių turinčius vaikus.