Kraupi lėktuvo avarija, pasibaigusi ne taip skaudžiai: faktai apie „Boeing 777“ ir „Asiana“

Kai „Boeing 777“ nesėkmingai nusileido San Francisko oro uoste, iš orlaivio kylantys dūmai ir lėktuvą nuniokojusi ugnis atvėrė kraupų katastrofos vietos vaizdą. Vos įvykus avarijai buvo neabejojama, kad tragiškai pasibaigęs „Asiana“ oro linijoms priklausančio lėktuvo skrydis iš Seulo į San Franciską atneš skaudžių padarinių.

Pirmieji vaizdai iš avarijos vietos kėlė siaubą, tačiau pasekmės nėra tokios baisios, kaip baimintasi.<br>AP
Pirmieji vaizdai iš avarijos vietos kėlė siaubą, tačiau pasekmės nėra tokios baisios, kaip baimintasi.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

„Reuters" ir lrytas.lt

2013-07-07 09:19, atnaujinta 2018-03-04 20:56

Tačiau jau dabar teigiama, kad ši avarija bus vadinama kaip viena saugiausių istorijoje. Nesėkmingas nusileidimas ir lėktuve, kuriuo skrido 307 žmonės, kilęs gaisras nebuvo toks pražūtingas - žuvo du žmonės, ligoninėje atsidūrė 182 žmonės, tačiau tik 10 iš jų būklė yra sunki ar kritinė. 123 keleiviai nepatyrė jokių sužalojimų.

Jau dabar patvirtinta, kad tai yra pirmoji tokia „Boeing 777“ avarija per 18 metų. Vienos saugiausių oro linijų - „Asiana“ - veiklos istorijoje tai yra tik trečioji avarija nuo 1988-ųjų.

Tikslios avarijos priežastys dar nėra žinomos, tačiau akivaizdu, kad nelaimės pasekmės nėra tokios baisios, kokių buvo baiminamasi iš karto po to, kai pasaulio televizijas ir naujienų agentūras pasiekė pirmieji vaizdai iš nelaimės vietos.

Tačiau tiek „Boeing" bendrovė, tiek „Asiana" oro linijos patvirtino, kad yra vienos saugiausių pasaulyje.

Kai kurie faktai apie lėktuvą, patyrusį avariją San Francisko oro uoste, ir „Asiana“ oro linijas:

* Šis „Boeing 777-200ER“ kiek mažesnė milžiniškojo „Boeing 777“ versija. Juo iš viso gali skristi 301 keleivis (skrido 291).

* Avariją patyręs orlaivis iš „Boeing“ gamyklos išriedėjo 2006 metais.

* Iš viso „Boeing“ yra gavusi 422 užsakymus pagaminti „Boeing 777-200ER“ modelius. Beje, „Asiana“ oro linijos laukia dar vieno naujo tokio modelio.

*„Boeing 777-200ER“ kaina - 259 mln. JAV dolerių.

* Nuo 1980-ųjų iki 1990-ųjų šiuos modelius daugiausia naudojo kita Pietų Korėjos oro linijų bendrovė „Korean Air“.

* Paskutinį kartą oro linijų „Asiana“ keleivinis lėktuvas avariją patyrė 1993 metų liepą, kai orlaivis esant prastoms oro sąlygoms nesėkmingai nusileido netoli Pietų Korėjos „Mokpo“ oro uosto. Tąkart žuvo 68 žmonės.

* 2008-ųjų sausį tokio pat modelio lėktuvas nesėkmingai nusileido Londono „Heathrow“ oro uoste. Tą kartą aukų pavyko išvengti.

* 2011 metų „Asiana“ oro linijoms priklausantis krovininis orlaivis „Boeing 747-400“ sudužo Korėjos jūroje netoli Jeju salos. Žuvo du pilotai.

* „Asiana“ bendrovė turi įsigijusi 12 „Boeing 777-200ER“ lėktuvų ir du krovininius „Boeing 747-400“ orlaivius. Dauguma jų skraido į Jungtines Valstijas ir Europą.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.
„Nauja diena“: ar jau aiškūs „Eurovizijos“ favoritai?