Kuriama opera apie transseksualią seimūnę

Žinia, kad Varšuvos kamerinės operos teatre jau kuriama opera apie transseksualią seimūnę Anną Grodzką, sukėlė didelę pasipiktinimo audrą katalikiškoje ir konservatyviojoje Lenkijos žiniasklaidoje.

Daugiau nuotraukų (1)

Eldoradas Butrimas

Oct 7, 2013, 7:41 AM, atnaujinta Feb 21, 2018, 10:23 AM

Populiariausias dešiniųjų tinklalapis wPolityce.pl apkaltino Švietimo ministeriją neleistinu pinigų švaistymu „vakarietiškai lytinių iškrypėlių ideologijai” propaguoti ir pasiūlė vietoj operos finansuoti uždaromas kaimų mokyklas, rašo „Lietuvos rytas".

Vis dėlto visai kitaip tokį sumanymą įvertino liberalioji žiniasklaida. Dienraštis „Gazeta Wyborcza” pagyrė Kamerinės operos teatrą – juk tai bus pirmoji opera Lenkijoje apie dabartines šalies realijas.

Opozicija ignoruoja A.Grodzką

Kai prieš dvejus metus A.Grodzka netikėtai surinko daugiausia balsų Krokuvos rinkimų apygardoje ir pateko į Seimą, 59 metų psichologė ilgam atsidūrė visuomenės dėmesio centre.

Ši moteris, prieš 4 metus pasikeitusi lytį ir atsisakiusi vyriškos Krzysztofo Begowskio pavardės, tapo pirmąja transseksuale visoje ES, išrinkta į konkrečios šalies parlamentą.

Nors Lenkijos Seime A.Grodzka pasižymi dideliu darbštumu, kuklumu ir kultūringumu, dalis parlamentarų iki pat dabar su ja demonstratyviai nesisveikina ir vadina vyru.

Didžiausios opozicinės Teisės ir teisingumo partijos lyderis, ekspremjeras Jaroslawas Kaczynskis bučiuoja ranką visoms seimūnėms, išskyrus A.Grodzką.

Parlamentarės asmenybė Lenkijoje tapo savotišku kovos tarp to, kas sena ir nauja, simboliu ir nuolat kelia daug emocijų.

Vieniems A.Grodzka simbolizuoja išsivadavimą iš asmenybę varžančių pančių, bet kitiems – tariamą šiuolaikinės visuomenės sugedimą, nutolimą nuo tradicinės šeimos vertybių.

Scenai tinkama biografija

Operos libretą kuria dienraščio „Gazeta Wyborcza” publicistas Piotras Pacewiczius ir 30-metė rašytoja lesbietė, garsi seksualinių mažumų teisių gynėja Marta Konarzewska.

Libreto autoriai tvirtina, kad opera – apie kultūrinę bei politinę papročių revoliuciją Lenkijoje. O A.Grodzkos asmenybė scenai esą labai tinka dėl maištingumo ir spalvingumo.

Kūrėjai priminė, kad net tokių klasikinių operų kaip „Traviata” ir „Karmen” herojės buvo moterys, metusios iššūkį nusistovėjusioms normoms.

Skirtumas neva tik toks, kad tais laikais maištininkių likimas baigdavosi tragiškai, o A.Grodzka pasiekė pergalę.

Stengiasi ginti silpnuosius

A.Grodzka menininkus traukia dėl savo biografijos daugiasluoksniškumo. Moteris vaikystėje visą laiką jautė esanti kažkokios šeimos paslapties dalis, bet tik užaugusi sužinojo, kad ją užaugino įtėviai.

Asmenybės susidvejinimą didino ir pojūtis, kad berniuko kūne slypi moteris.

Įtėvių verčiama slėpti savo moteriškumą, A.Grodzka užsiaugino barzdą ir vedė. O lyties keitimo operacijai A.Grodzka ryžosi tik tada, kai tokiam žingsniui pritarė suaugęs jos sūnus.

Tiek skausmingų išbandymų patyrusi A.Grodzka savo gyvenimą nutarė paskirti kitiems.

Ji dalyvauja įvairių organizacijų, ginančių silpnųjų teises, veikloje, nors anksčiau buvo verslininkė ir labiausiai rūpinosi asmeninėmis pajamomis.

Spektaklio premjera numatoma kitais metais. Jį režisuos garsus 44 metų režisierius Michalas Znanieckis.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.