Planuojama, kad per mėnesį prie paieškų dar prisijungs du laivai.
„Malaysia Airlines“ lėktuvas, skridęs į Pekiną reisu MH370 su 239 žmonėmis, daugiausia – kinais, dingo kovo 8 dieną, maždaug valanda po pakilimo iš Kvala Lumpūro. Jo dingimas yra didžiausia aviacijos paslaptis pasaulyje.
Manoma, kad lėktuvas paslaptingai nukrypo nuo kurso ir nukrito Indijos vandenyne.
Daugiau kaip dvidešimt valstybių dalyvavo „Boeing 777“ paieškoje iš oro, jūroje ir po vandeniu, bet mėnesius trukusios pastangos nedavė jokių vaisių.
Paieškas lydi įdomūs atradimai
Tęsiant dingusio Malaizijos oro linijų lėktuvo paiešką Indijos vandenyno dugno žemėlapį sudarinėjantys ekspertai jame atrado lig šiol nežinotų ugnikalnių liekanų, aukštų kalnagūbrių ir gilių tarpeklių.
Australijos pareigūnų paskelbti trijų matmenų vaizdai pirmą kartą leidžia detaliai susipažinti su jūros dugno paviršiumi toje vietoje, kur, kaip manoma, nukrito kovo 8 dieną dingęs lėktuvas.
Vieta, kurioje galėjo nukristi lėktuvas, yra atoki ir mažai tyrinėta, todėl specialistai norėjo pirmiausia išsamiai išmatuoti vandenyno dugno gylį prieš pradėdami savo tyrimą po vandeniu.
„Neseniai gauti itin tikslūs gylių matavimo duomenys pirmą kartą parodė šiuos dugno ypatumus“, – sakoma Australijos transporto saugumo valdybos, vadovaujančios paieškai, pareiškime.
„Jie taip pat atskleidė mažesnio mastelio jūros dugno ypatybes, kurios neatsispindėjo ankstesniuose mažos rezoliucijos gylių matavimo duomenyse, kurie buvo gauti per palydovą“, – nurodoma pranešime.
Lėktuvo paieškos zonoje, daug atitolusioje nuo vakarinių Australijos krantų, po vandeniu yra didžiulė kalnų virtinė, atsiradusi dviejų tektoninių plokščių sandūroje.
Šioje vietoje yra daugybė tokiems rajonams būdingų darinių – dėl tektoninių plokščių judėjimo atsiradusių jau nebeveikiančių ugnikalnių, iki 300 metrų aukščio kalnagūbrių ir tarpeklių, kurių gylis siekia maždaug 1 400 metrų.