„Tiksliai nežinome, kaip tai atsitiko“, – sakė Švedijos jūrų administracijos komunikacijos vadovas Jonas Franzenas.
Įvykio vietoje, kuri, Švedijos jūrų administracijos duomenimis, yra pusiaukelėje tarp Istado ir Bornholmo, stovi gelbėjimo valtys. Iš vandens turėjo girdėjosi šūksniai, vėliau rasti dviejų žmonių lavonai
Vienas laivas registruotas Danijoje, o kitas – Jungtinėje Karalystėje.
Teigiama, kad dėl nelaimės pareikšti įtarmai dviem asmenims. Pridedama, kad tyrimas pradėtas dėl girtuokliavimo darbo vietoje.
Vienas iš suimtųjų yra 30-metis Jungtinės Karalystės pilietis, kitas – 46-erių kroatas.
Maždaug pusę ketvirtos ryto (4 val. 30 min. Lietuvos laiku) per administracijos „jūrų ir skrydžių pagalbos centrą gautas pranešimas, kad tarp Istado (Švedijoje) ir Bornholmo (salos Danijoje) susidūrė du krovinių laivai“, naujienų agentūrai AFP sakė administracijos atstovas Carlas-Johanas Linde.
C.-J. Linde nurodė, kad vykdoma gelbėjimo operacija – ieškoma dviejų į vandenį įkritusių žmonių.
„Vienas iš laivų apvirto“, – sakė C.-J. Linde ir pridūrė, kad du žmonės iš to laivo atsidūrė šaltame vandenyje.
Dingusių jūreivių ieškoma pasitelkus devynis laivus ir sraigtasparnį.
Su Didžiosios Britanijos vėliava plaukiojantis laivas „Scot Carrier“ plaukė į Švedijos Gotlando salą, o su Danijos vėliava plaukiojantis „Karin Hoej“ – apvirtęs laivas – plaukė į Daniją, sakė C.-J. Linde.
Danijos laivybos kompanijos, kuriai priklauso apvirtęs laivas, vadovas Sorenas Hojus AFP sakė, kad laivo įgulą sudarė du žmonės ir kad tikriausiai dingo būtent jie.
„Scot Carrier“ įgulos nariai nuleido valtį, ieškojo žmonių ir girdėjo šauksmus iš vandens, bet nieko nesurado“, – sakė kitas Švedijos laivybos administracijos atstovas Jonas Franzenas.
Švedijos pakrančių apsaugos tarnyba pranešė, kad daug jos laivų padeda vykdyti gelbėjimo operaciją ir kad maždaug 9 valandą prie apvirtusio laivo buvo pritvirtinta vilktis, norint nutempti jį į seklesnę vietą.
„Taip siekiama išvengti laivo nuskendimo ir sudaryti sąlygas narams ieškoti dingusių įgulos narių“, – sakoma Pakrančių apsaugos tarnybos pareiškime.
Taip pat pradėti darbai siekiant neleisti išsilieti į jūrą degalams ar kitoms pavojingoms medžiagoms.
„Šiuo metu degalai nesilieja“, – nurodė Pakrančių apsaugos tarnyba.
Pasak jos, prokurorai pradėjo tyrimą dėl „didelio aplaidumo“.
Prie pietinių Švedijos krantų vyksta intensyvi laivyba, nes visi iš Atlanto į Baltijos jūrą plaukiantys laivai turi perplaukti sąsiaurį tarp Švedijos ir Danijos.
Pasak J.Franzeno, yra didelė rizika, kad apvirtęs laivas nuskęs.
„Yra tamsu ir šalta. Vandenyje yra keturi laipsniai šilumos, o ore – penki laipsniai šilumos. Prioritetas – gelbėti gyvybes“, – sakė J.Franzenas.
Parengta pagal SVT inf.