Katastrofai tirti sudaryta komisija dabar kelia tris nelaimės versijas – techninis lėktuvo gedimas, pilotų klaida arba prastos oro sąlygos.
Skraidė ratais ir staigiai ėmėsi veiksmų
Kaip rodo pirminė informacija ir skrydžių sekimo svetainės „FlightRadar 24“ užfiksuoti duomenys, „FlyDubai“ pilotai bandė nusileisti Rostovo prie Dono oro uoste, tačiau to nepadarė.
Po nepavykusio pirmojo bandymo nusileisti lėktuvas maždaug dvi valandas suko ratus virš oro uosto. Kol kas nežinoma, kas dėjosi lėktuvo salone: buvo kilusi panika ar keleiviai ramiai laukė nusileidimo.
Užfiksuota, kad po dviejų valandų skraidymo ratais lėktuvas iš pradžių ėmė kilti į viršų, o tada staigiai leidosi žemyn. Jo leidimosi greitis buvo 6,4 tūkst metrų per minutę.
Pilotai kažkodėl staiga priėmė sprendimą leistis žemyn, nors, kaip įtariama, matomumas buvo prastas. Vaizdo įraše užfiksuotas, kad lėktuvas leidžiasi labai stačiu kampu.
Antrasis bandymas nutupdyti lėktuvą baigėsi tragedija: orlaivis rėžėsi į žemę, pabiro į gabalus ir užsidegė. Iš karto žuvo visi juo skridę žmonės – 55 keleiviai ir 7 įgulos nariai.
„Remiantis pirminiais duomenimis, orlaivis „Boeing 738“ sudužo dėl prasto matomumo“, – teigė vienas pareigūnas.
Nesuprantamas pilotų sprendimas
Aviacijos ekspertai teigė, kad lėktuvo skrydžio trajektorija kelia daugiausia klausimų. Kodėl dešimtis keleivių skraidinę pilotai net dvi valandas suko ratus virš oro uosto, o ne pakeitė kryptį ir nusileido kitame oro uoste.
Pareigūnai svarsto, kad lėktuvas turėjo galimybių ir pakankamai degalų nuskristi net iki Maskvos, kuri nuo Rostovo prie Dono nutolusi daugiau nei per tūkstantį kilometrų.
Teigiama, kad Rusijos oro linijų „Aeroflot“ lėktuvas, kuris turėjo nusileisti panašiu metu, bandė tai padaryti tris kartus, tačiau vėliau pakeitė kryptį ir nusileido kitame Rusijos oro uoste. Taip pat neaišku, kodėl „FlyDubai“ pilotai nusprendė leistis taip staiga, nors matomumas vis dar buvo prastas. Pilotai prieš patirdami katastrofą nepasiuntė jokio nelaimės signalo skrydžių centrui.
Skrydžių bendrovės „FlyDubai“ vadovas Ghaithas Al Ghaithas teigė, kad lėktuvo pilotai buvo patyrę profesionalai.
Iš Kipro kilęs kapitonas Aristos Socratou buvo skraidęs 5965 valandų, o antrasis kapitonas ispanas – 5769.
Jų valdomas lėktuvas sausio 21-ąją buvo patikrintas ir atitiko visus standartus.
Tyrėjai dabar tikisi, kad atsakymus į šiuos klausimus padės rasti juodųjų dėžių tyrimas, galintis prasidėti jau sekmadienį.
Jame dalyvaus tyrėjai iš Rusijos, Jungtinių Arabų Emyratų, taip pat atskris lėktuvus gaminančios įmonės „The Boeing Company“ atstovai.
Lėktuvas krito kaip meteoritas
Kol kas nežinoma, kaip elgėsi keleiviai, kai lėktuvas dvi valandas suko ratus virš oro uosto. Taip pat nežinoma, ar žmonės suprato, kad netrukus žus, kai lėktuvas leidosi.
Tai turėtų atskleisti juodųjų dėžių tyrimas. Šie aspektai bus svarbūs nustatant kompensacijas aukų šeimoms.
Lėktuvas sudužo nuo labai stipraus smūgio į žemę: atsitrenkęs jis pabiro į gabalus ir užsidegė.
Katastrofos liudininkė Arina Kozlova, kuri tuo metu vairavo automobilį netoli Rostovo prie Dono oro uosto, pasakojo, kad sprogimas taip apšvietė dangų, kad atrodė, lyg būtų staiga prašvitę.
Katastrofą patyręs lėktuvas „Boeing 737-800“ skrido iš Dubajaus ir 3 val. 50 min. vietos laiku turėjo leistis Rusijos miesto Rostovo prie Dono oro uoste, tačiau dėl kol kas nežinomų priežasčių nepataikė ant nusileidimo tako.