Lietuva tampa draugiškesnė vegetarams: gyvenimas be mėsos – nebe problema

Spalio pradžia pasaulyje tradiciškai pasitinkama minint vegetarų dieną. Remiantis statistikos duomenimis, Vakarų Europoje net penktadalis gyventojų yra vegetarai. Mitybą be mėsos pasirenkančių žmonių daugėja ne tik užsienyje, bet ir Lietuvoje. 

Vegetariška ir veganiška mityba kiekvienais metais tampa vis populiaresnė, todėl sparčiai plečiasi ir jai pritaikytų maisto produktų pasiūla.<br> 123rf nuotr.
Vegetariška ir veganiška mityba kiekvienais metais tampa vis populiaresnė, todėl sparčiai plečiasi ir jai pritaikytų maisto produktų pasiūla.<br> 123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 2, 2018, 4:06 PM, atnaujinta Oct 2, 2018, 6:04 PM

Prekybininkų teigimu, vegetariška ir veganiška mityba kiekvienais metais tampa vis populiaresnė, todėl sparčiai plečiasi ir jai pritaikytų maisto produktų pasiūla.

Vegetariška mityba nėra brangi

Prekybos tinklo IKI komunikacijos vadovės Bertos Čaikauskaitės teigimu, Lietuvoje dar neretai tenka girdėti mitą, jog būti vegetaru yra brangu, tačiau pastarųjų metų tendencijos rodo priešingai. Maisto produktų – tiek mėsos, tiek vegetariškų – kainos gali būti pačios įvairiausios, priklausomai nuo žmogaus pasirinkimo ir produkcijos asortimento. Be to, pasak prekybos tinklo atstovės, tokios mitybos kainą gali lemti ne patys produktai, o įvairių pusgaminių atsisakymas ar maisto gaminimas namuose.

„Turbūt visi tarp pažįstamų turi bent po vieną vegetarą, veganą arba žaliavalgį, kurie pasirinko kitokią, kitiems kartais kiek neįprastą mitybą dėl pačių įvairiausių priežasčių. Pastebime, kad pastaruoju metu pirkėjai tikrai dažniau domisi produktų sudėtimi, kilme ir kokybe, atidžiau analizuoja etiketes ir vis dažniau renkasi sveikesnius, ekologiškesnius ir negyvūninės kilmės maisto produktus“, – sako B. Čaikauskaitė.

Prekybos tinklo atstovė atskleidžia, kad vis daugiau perkama ne tik specialiai vegetarams ar veganams skirtų gaminių, tokių kaip sojų dešrelės ar kviečių kepsneliai, bet ir praktiškai visų daržovių, žalumynų, kruopų, riešutų, grybų, augalinių alternatyvų pienui. Europinės tendencijos, kurios rodo, kad sveikuoliškų produktų rinka per pastarąjį penkmetį išsiplėtė dvigubai, neaplenkia ir Lietuvos, todėl gyventojai domisi ir sveikomis kitų maisto produktų alternatyvomis – auga alternatyvių pieno, desertų ir sūrių produktų paklausa

Renkasi ir visavalgiai

Pastaraisiais metais į kintančius pirkėjų poreikius prekybininkai reaguoja sparčiai plėsdami veganiškai ir vegetariškai mitybai pritaikytų produktų asortimentą. B. Čaikauskaitės teigimu, vien augalinių alternatyvų pienui pasiūla per paskutinius keletą metų išaugo maždaug trečdaliu. 

Parduotuvėse galima rasti įvairios produkcijos – pradedant sojų varškės sūriu ir humusu, baigiant mėsos alternatyvomis iš sojų. 

Tokius produktus ar užkandžius neretai renkasi ir visavalgiai pirkėjai. Veganiškai mitybai sparčiai populiarėjant, o lietuviams skiriant daugiau dėmesio savo maisto racionui, jų poreikis, manoma, tik didės. 

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.