EUROLYGA 2023

„Tour de France“ lenktynės: R. Navardausko komandos traukinys liko šeštas

“Garmin” dviratininkai buvo favoritai, bet Ramūnui Navardauskui su komandos draugais  antradienį nepavyko triumfuoti ketvirtajame “Tour de France” etape per komandines atskiro starto lenktynes.

Komandines atskiro starto lenktynes “Garmin” dviratininkai baigė šeštoje vietoje.<br>AP
Komandines atskiro starto lenktynes “Garmin” dviratininkai baigė šeštoje vietoje.<br>AP
Daugiau nuotraukų (1)

Giedrius Janonis

Jul 2, 2013, 7:44 PM, atnaujinta Mar 5, 2018, 12:00 AM

R.Navardauskui nepavyko pakartoti 2011-ųjų sėkmės.

“Garmin” dviratininkai komandinėse atskiro starto lenktynėse antradienį užėmė šeštąją vietą.

25-erių kvėdarniškis kartu su komandos draugais 17 sekundžių atsiliko nuo 4-ąjį “Tour de France” etapą laimėjusios “GreenEdge” ekipos.

25 km Nicos apylinkėse Australijos komanda nuvažiavo per 25 min. 56 sek., vidutinišku 57,8 km per valandą greičiu. Tai rekordinis tempas per visą trijų Didžiųjų turų (“Tour de France”, “Giro d'Italia” ir “Vuelta e Espana”) lenktynių istoriją.

Ši pergalė padėjo “GreenEdge” kapitonui Simonui Gerransui apsivilkti geltonus “Tour de France” lyderio marškinėlius, o už 33-ejų australo nugaros bendroje įskaitoje rikiuojasi dar du jo komandos draugai.

Gynė nugalėtojų vardą

Prieš porą metų R.Navardauskas su komandos draugais jau triumfavo atskiro starto lenktynėse, kai pirmąsyk per karjerą dalyvavo “Tour de France” pragare.

2011-aisiais per antrąjį daugiadienių lenktynių etapą 23 km trasą Bretanės keliais “Garmin” dviratininkai baigė per 24 min. 48 sek., važiuodami vidutinišku 55,6 km per valandą greičiu.

“Garmin” šįmet gynė nugalėtojų vardą, nes pernai “Tour de France” programoje nebuvo specialaus komandinėms lenktynėms skirto etapo.

“Komandinės atskiro starto lenktynės yra tikrasis “Garmin” DNR. Kai dar 2008-asiais mes su Jonathu Vaughtersu kūrėme naują komandą, pirmiausiai pasirašėme sutartis su dviratininkais, kurie yra būtent lenktynių laikui specialistai, - “l'Equipe” dienraščiui  neslėpė “Garmin” kapitonas škotas Davidas Millaras.

- Mūsų pasirinkimas buvo paprastas – norint suburti naują švarią (nuo dopingo – Red.) komandą, mums buvo lengviau pasiremti mokslu ir tais skaičiais, kuriuos apie kiekvieną dviratininką atskleidžia rezultatai per atskiro starto lenktynes. Mes taip pat atlikome testus, siekdami nustatyti psichologines atletų savybes. Toks požiūris į komandines lenktynes yra tiesiog kasdienė Jonathano mantra”.

Nieko nuostabaus, jog pirmąją svarią pergalę viename iš trijų prestižinių Didžiųjų turų  “Garmin” šventė būtent komandinėse atskiro starto lenktynėse. Naujai sukurta JAV ekipa 2008-aisiais buvo stipriausia tarp visų “Giro d'Italia” dalyvių.

“Po šios pergalės prožektoriai nukrypo į mus. Mes įrodėme, kad tikrai nesame atstumtieji ir dviračių pasaulio marginalai, nors tuomet atrodėme tikrai keistai su savo baltais ir oranžiniais marškinėliais, išpieštais žakardiniais ornamentais”, - juokdamasis pirmąjį “Garmin” triumfą prisiminė D.Millaras. - Bet jau tuomet mes buvome geriausiai organizuota ekipa ir iki šiol mūsų komandos branduolį nuolat sudaro dviratininkai, kurie ypač stiprūs atskiro starto lenktynėse”.

Sudėtis – komandų lenktynėms

Antradienį  “Garmin” garbę gynė net penki dviratininkai, kurie šventė pergalę 2011-aisiais.

Kartu su R.Navardausku vėl važiavo 36-erių škotas D.Millaras, 37-erių amerikietis Christianas Vande Valde, 32-ejų kanadietis Ryderis Hesjedalas ir 35-erių amerikietis Tomas Danielsonas.

Užgrūdintus dviratininkus dar lydėjo 4 naujokai: 24-erių amerikietis Andrew Talansky, 22-ejų australas Rohanas Dennisas, 26-erių airis Danielas Martinas ir 28-erių Jackas Baueris iš Naujosios Zelandijos.

“Komandinių lenktynių strategija prasideda nuo dviratininkų atrankos. Būtent todėl šįmet mūsų sudėtyje atsirado Rohanas. Jeigu ne komandinės lenktynės, jis čia tikrai nebūtų, nes yra dar visiškai jaunas, tik šįmet pradėjęs profesionalo karjerą. Greičiausiai jis net nepasieks „Tour de Frane“ finišo Paryžiuje, bet kaip atskiro starto lenktynių specialistas bus mums labai naudingas Nicos lygumose, - dar prieš vakarykštį etapą „Garmin“ užkulisius atskleidė D.Millaras, jau 12-ą kartą dalyvaujantis „Tour de France“ pragare. - Svarbu sudėtyje turėti daug veteranų, nes kitiems po to lengviau integruotis į komandą“.

Lietuviui – svarbi užduotis

Dar “Tour de France”starto išvakarėse R.Navardauskas taip pat neslėpė, jog būtent sėkmingas pasirodymas komandinėse atskiro starto lenktynėse buvo vienas pagrindinių jo tikslų.

“Ramūnas minėjo, jog šįmet ture daugiausiai prakaituoti jam teks per komandines lenktynes”, - “Lietuvos rytui” pripažino ir kvėdarniškio pirmasis treneris Kęstutis Česaitis.

“Kai pasirenkti sudėtį, kitas svarbus etapas – nustatyti tvarką, kuria dviratininkai važiuos ir keisis vienas po kito. Dvi kertinės pozicijos yra pirmasis sprinteris ir tas, kuris po to iš jo perims estafetę, - apie komandinių lenktynių paslaptis aiškino “Garmin” kapitonas D.Millaras.

- Tas, kuris pradeda, turi spausti iš visų jėgų iki paraudonavimo. Dažniausiai tai yra sprinteris, kuriuo šįmet komandoje būsiu aš. Mano tikslas – išvystyti 55 km per valandą greitį. Tai gali pasiekti nuvažiavęs apie 500-600 m, tai yra privalai iš visų jėgų spurtuoti apie 40 sekundžių.

Po to komanda privalo išlaikyti šį tempą. Bet jeigu tu važiuosi per greitai, kiti per greitai pavargs. Mūsų antrasis numeris yra R.Navardauskas. Jis privalo būti tiek stiprus, kad sugebėtų sugerti sprinterio greitį, vėliau jį užfiksuoti ir visai komandai diktuoti tempą”.

Visiems – skirtingos atkarpos

Visoms komandoms “Tour de France” atstovauja po devynis dviratininkus.

Natūralu, kad lygumose dėl pergalių kovojantys sprinteriai savo galia ypač skiriasi nuo “kalnų ožių”, kurie tikisi laimėti etapus aukštikalnėse. Kaip per komandines lenktynes galima suderinti tokių skirtingų dviratininkų galimybes ir pasiekti būtinos vienybės?

“Kai komanda pasiekia kreiserio greitį, dviratininkai vienas po kito nuolat keičiasi. Svarbiausias tikslas – išlaikyti tą patį greitį, nepasaisant to, kuris iš vaikinų pirmasis važiuotų komandos smaigalyje prieš vėją, - aiškino D.Millaras.

- Kalnų specialistai gali vesti komandą tik 10, 5 ar vos 2 sekundes, jeigu jiems išlaikyti tempą būna per sunku. Tikrieji komandos garvežiai priversti traukti tiek įmanoma ilgiau. Jiems tokiose lenktynėse žymiai sunkiau, nes jie priversti visiškai išsikrauti ir važiuoti, išnaudodami visus savo rezervus. 2009-aisiais, kai likome antri, buvau toks išsekęs, jog net prabėgus 7 valandoms po komandinių lenktynių dar negalėjau valgyti”.

Atsilikusių niekas nelaukia

Komandinėse lenktynėse 9 dviratininkai privalo vienas kitą suprasti be žodžių.

Ši rungtis reikalauja ypatingo tarpusavio susiklausymo, todėl nenuostabu, jog dar prieš “Tour de France” startą “Garmin” vieną treniruočių stovyklą specialiai skyrė komandinėms pratyboms.

“Priekyje esantis dviratininkas turi iš anksto apskaičiuoti, kaip turi įveikti kiekvieną viražą trasoje. “Už manęs – komandos karavanas. Dėmesio”, - privalai nuolat neužmiršti, - pasakojo R.Navardausko komandos draugas. - Per idealias lenktynes finišą pasiekia tik penki, kurie parodo geriausią laiką (komandos laikas fiksuojamas tuomet, kai finišo liniją kerta 5-as iš 9 dviratininkų – Red.). Kai baigi lenktynes devyniese, bet komanda užima antrą vietą, visada lieki šiek tiek nusivylęs.

Prieš komandines lenktynes visuomet kartojame: nelauksime nė vieno, kuris atsiliks. Visus dviratininkus slegia papildoma atsakomybė, nes niekas nenori išduoti komandos”.

“Tour de France” rezultatai

4-asis etapas. Komandinės atskiro starto lenktynės. Nica. 25 km. 1. “GreenEdge” (Australija) – 25 min. 56 sek., 2. “Omega Pharma” (Belgija) atsiliko 1 sek., 3. “Sky” (Didžioji Britanija) – 3 sek., 4. “Saxo-Tinkoff” (Danija) – 9 sek., 5. “Lotto-Belison” (Belgija), 6. “Garmin” (JAV) – abi atsiliko 17 sek.

Bendroji įskaita. 1.S.Gerransas (Australija, “GreenEdge”) – 12 val. 47 min. 24 sek., 2. D.Impey (Pietų Afrikos Respublika, „GreenEdge“), 3. M.Albasini (Šveicarija, “GreenEdge”) – tas pats laikas, ..170. R.Navardauskas („Garmin“) atsilieka 27 min. 20 sek.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.