„Be jokios abejonės, Sočis turi ateitį, – įsitikinęs Tarptautinio olimpinio komiteto vadovas Thomasas Bachas. – Tai, kas nutiko Sočyje, visi tie pokyčiai dėl olimpinių žaidynių – tiesiog neįtikėtina. O dabar svarbu išsaugoti žiemos olimpiados palikimą.“
Kurį laiką šurmulys Sočyje dar nenurims. Per artimiausius mėnesius šiame kurorte vyks Didžiojo aštuoneto (G8) viršūnių susitikimas bei „Formulės 1“ lenktynių etapas, o po dar ketverių metų į Sočį sugužės pasaulio futbolo čempionato sirgaliai.
Aukščiausio lygio modernius sporto kompleksus, galinčius talpinti iki 145 tūkst. žmonių, Sočis bandys užpildyti turistais. Naujomis spalvomis nutviskęs miestas dabar jiems mena ne sovietinio stiliaus gyvenvietę, o Šveicarijos kalnų kurortus.
Vis dėlto Sočis toli gražu nėra užtikrintas dėl turistų antplūdžio. Nors rusų atstovai nė neprakaituodami tikina, kad Sočis taps turistų magnetu, ekspertai purto galvą ir kelia didelį susirūpinimą kurorto ateitimi.
Todėl ne be reikalo kai kurie statiniai turės naujas funkcijas (pavyzdžiui, „Iceberg“ areną perkonstruos dviratininkams arba paliks kaip tarptautinių ledo šokių konkursų areną) arba netgi bus perkelti į kitus miestus.
Priimti protingus ir svarbius sprendimus rusus spaudžia didelės išlaidos. Vien išlaikyti per penkerius metus sukonstruotas sporto bazes Rusijai kasmet kainuos mažiausiai 2 milijardus JAV dolerių.
Kelionių industrijos ekspertai kritikuoja Sočį dėl sudėtingo susisiekimo. Esą įspūdingi kalnai ir prašmatnūs viešbučiai su moderniausiais sporto kompleksais nekompensuos tiesioginių skrydžių į Sočį trūkumo. Negana to, nuskristi į Sočį taip pat yra brangus malonumas. Be to, europiečiams papildomu sunkumu patekti į olimpinių žaidynių sostinę taps vizos būtinybė.
Nepaisant gražių Sočio atstovų kalbų, kurortas nerimauja. Koks laukia pritrenkiančių statinių, tviskančių viešbučių, idealių greitkelių ir naujų traukinių likimas?