EUROLYGA 2023

„Giro d‘Italia“ trasoje I. Konovalovas atliks nedaugeliui pastebimą, bet svarbų darbą

„Giro d‘Italia“ daugiadienių dviračių lenktynių dalyviai pedalus Italijos keliuose paprastai mina pavasarį, kai aukštose kalnų perėjose kartais dar nebūna nutirpęs sniegas. Tačiau šiais metais dėl ypatingų aplinkybių vienos iš trejų didžiųjų daugiadienių lenktynių vyks neįprastu metu – 176 dviratininkai į pirmojo etapo trasą Sicilijos sostinėje Palerme išvažiuos tik šį šeštadienį.

I.Konovalovas<br>AFP/Scanpix nuotr.
I.Konovalovas<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Lrytas.lt

Oct 2, 2020, 1:39 PM

Prie starto linijos stos ir vienas lietuvis – 34-erių Ignatas Konovalovas, penktą sezoną atstovaujantis „Groupama-FDJ“ komandai.

I.Konovalovas ir jo varžovai bandys per daugiau nei tris savaites nuvažiuoti 3496 kilometrus iki Lombardijos sostinės Milano, kur spalio 25 dieną finišuos paskutinis 21-asis etapas.

Svarbus lietuvio vaidmuo

Septyniskart Lietuvos čempionas I.Konovalovas nėra nei bendrosios įskaitos, nei atskirų etapų favoritas. Tačiau dviračių sporto specialistai, per lenktynes įdėmiai stebintys ne vien komandų lyderių, bet ir jų pagalbininkų atliekamą darbą, lietuvio pavardę tikriausiai minės ne sykį. I.Konovalovas yra vienas pagrindinių FDJ sprinto žvaigždės Arnaud Demare‘o talkininkų.

Prancūzas A.Demare‘as šiuo metu yra vienas geriausių pasaulio sprinterių ir šį sezoną jau laimėjo dešimt lenktynių – daugiau nei bet kuris kitas dviratininkas (po devynias pergales iškovojo šių metų „Tour de France“ nugalėtojas slovėnas Tadejus Pogačaras ir rugpjūčio viduryje sunkią traumą patyręs belgų supertalentas Remco Evenepoelas).

Prie FDJ lyderio pergalių nemažai prisideda I.Konovalovas. Tiek komandos sporto direktorius Fredericas Guesdonas, tiek A.Demare‘as pastarosiomis savaitėmis ne kartą pabrėžė I.Konovalovo darbą vejantis pabėgimus ir padedant įsibėgėti prieš finišo tiesiąją.

Nors A.Demare‘as prieš „Giro d‘Italia“ kukliai kalbėjo, kad jo tikslas laimėti bent vieną etapą, nemažai ekspertų mano, kad prancūzas turėtų susižerti daugiausiai pergalių lygumų etapuose, ir vadina jį pagrindiniu pretendentu užimti pirmąją vietą geriausio sprinterio įskaitoje.

Pergalių labai laukia ir Prancūzijos dviračių sporto gerbėjai. Sirgalių žvilgsniai į A.Demare‘ą kryps ir dėl to, kad jis važiuos vilkėdamas prieš pusantro mėnesio iškovotus šalies čempiono marškinėlius, ir dėl to, kad prancūzai labai nusivylė tautiečių rezultatais per „Tour de France“ lenktynes.

Per „Tour de France“ didžiausia prancūzų viltis buvo kitas FDJ dviratininkas Thibaut Pinot. Tačiau jis jau viename pirmųjų kalnų etapų net 19 minučių pralaimėjo kitiems favoritams ir vėliau buvo beveik nematomas. Tiksliau, matomas nebent tada, kai Prancūzijos televizijos operatorių kameros pagaudavo kalnuose vis labiau atsiliekantį Th.Pinot ir parodydavo kančių iškreiptą jo veidą. FDJ lyderis nuvažiavo iki Eliziejaus laukų, bet galutinėje įskaitoje užėmė vos 29-ąją vietą.

Gražiausi I.Konovalovo prisiminimai

„Giro d‘Italia“ lenktynėse I.Konovalovas dalyvaus šeštąjį kartą. Jis Italijos keliais jau važiavo 2009, 2010, 2011, 2016 ir 2019 metais.

Lietuviui gražiausius prisiminimus paliko pirmosios lenktynės. 2009 metais „Cervelo“ komandai atstovavęs I.Konovalovas iškovojo, ko gero, didžiausią karjeros pergalę, kai laimėjo paskutinį 21-ąjį „Giro“ etapą – 15,3 km atskiro starto lenktynes Romos gatvėmis.

Tąkart I.Konovalovui labai pasisekė. „Giro“ debiutantas spėjo finišuoti prieš lietų, o pagrindiniai favoritai pradėjus lyti važiavo šlapiomis Amžinojo miesto gatvėmis. Trasoje, kurioje buvo labai daug posūkių, nemažai dviratininkų griuvo, ir net tie, kurie neišsitiesė ant asfalto ar akmenų grindinio, privalėjo anksčiau stabdyti prieš posūkius ir lėčiau įsibėgėjo po posūkių.

Prastas oras pristabdė ir vieną geriausių to meto atskiro starto lenktynių specialistų britą Bradley Wigginsą („Garmin“). Jis I.Konovalovui pralaimėjo vieną sekundę.

2009 metų „Giro d‘Italia“ bendrojoje įskaitoje I.Konovalovas užėmė 90-ąją vietą. Tai – geriausias jo rezultatas ne vien „Giro“, bet ir visose didžiosiose daugiadienėse lenktynėse. Kitose „Giro d‘Italia“, taip pat dvejose „Tour de France“ ir dvejose „Vuelta a España“ lenktynėse Lietuvos dviratininkas arba nepateko į pirmąjį šimtuką, arba pasitraukė nenuvažiavęs iki finišo.

I.Konovalovas per didžiąsias lenktynes iki finišo nenuvažiavo keturis kartus. Lietuvis anksčiau laiko pasitraukė ir per praėjusių metų „Giro d‘Italia“.

Švelnesnės sveikatos taisyklės

Pernai pristatant šių metų „Giro d‘Italia“ maršrutą buvo numatoma, kad pirmieji etapai vyks Vengrijoje. Tačiau dėl sveikatos krizės teko keisti planus ir „Giro“ rengėjai pažadėjo vengrams, kad jie spalvingą dviratininkų karavaną pamatys kitais metais. Garbingą teisę surengti lenktynių atidarymą ir pirmąjį etapą iš Budapešto perėmė Palermas.

Per „Giro d‘Italia“ galios panašios sveikatos saugumo taisyklės, kaip prieš kelias savaites „Tour de France“ lenktynėse. Dviratininkams ir komandų nariams uždrausta bendrauti su pašaliniais, žurnalistai imti interviu galės tik specialiai įrengtoje zonoje finišo miestelyje, per apdovanojimą ant garbės pakylos stovės tik po vieną dviratininką, o visi varžybų dalyviai bus kelis kartus patikrinti, ar neužsikrėtė COVID-19.

Vis dėlto „Giro“ rengėjai, skirtingai nei Prancūzijos lenktynių organizatoriai, nusprendė netaikyti „dviejų užsikrėtusių“ taisyklės. Per „Tour de France“ galiojo taisyklė, pagal kurią komanda būtų iškart šalinama iš lenktynių, jei per vieną tikrinimų sesiją paaiškėtų, kad koronavirusu užsikrėtė du ar daugiau jos narių, skaičiuojant ne vien dviratininkus, bet ir personalą.

Prancūzijoje dėl šios taisyklės kilo daug triukšmo. Likus porai dienų iki lenktynių taisyklė buvo atšaukta, bet netrukus vėl grąžinta. Laimei, jos taikyti nereikėjo.

„Giro d‘Italia“ nėra tiksliai nustatyta, keliems dviratininkams ar komandos nariams užsikrėtus komanda būtų šalinama iš lenktynių. Pasak rengėjų, jei atsirastų koronaviruso židinys, kiekvienas atvejis būtų svarstomas atskirai.

Reiklavimai žiūrovams Italijoje irgi bus švelnesni. Jei per „Tour de France“ buvo reikalaujama, kad visi sirgaliai dėvėtų kaukes, tai per skirtingus „Giro d‘Italia“ etapus reikalavimai bus skirtingi, o juos lems konkrečiame krašte galiojančios taisyklės.

Čempionas titulo negina

Pernai „Giro“ čempionu tapo ekvadorietis Richardas Carapazas, tuo metu atstovavęs „Movistar“. Prieš šį sezoną į „Ineos“ perėjęs 27-erių R.Carapazas nugalėtojo vardo negins. Jis prieš kelias savaites važiavo „Tour de France“ lenktynėse, kuriose iš pradžių talkino kolumbiečiui Eganui Bernaliui, bet šiam pasitraukus tapo komandos lyderiu ir galutinėje įskaitoje užėmė 13-ąją vietą.

Aiškių favoritų šįmetėse lenktynėse nėra. Italai sėkmės linki savo numylėtiniui Vincenzo Nibali („Trek-Segafredo“), kuris jau buvo „Giro d‘Italia“ čempionas 2013 ir 2016 metais, į nugalėtojo vardą taikosi buvęs „Tour de France“ čempionas velsietis Geraintas Thomasas („Ineos“) ir buvęs „Vuelta a España“ nugalėtojas anglas Simonas Yatesas („Mitchelton-Scott“), pagrįstų ambicijų turi olandai Stevenas Kruijswijkas („Jumbo-Visma“) ir Wilco Keldermanas („Sunweb“), o ko gero stipriausią komandą sudarė „Astana“, kurios lyderis turėtų būti danas Jakobas Fuglsangas.

Įdomu, kad „Astana“ komandai atstovaus ir kolumbietis Miguelis Angelis Lopezas, kuris vos prieš porą savaičių džiugino savo gerbėjus „Tour de France“ lenktynėse. M.A.Lopezas laimėjo vieną etapą ir galutinėje įskaitoje užėmė šeštąją vietą. Iš dviratininkų, kurie „Tour de France“ pateko į geriausiųjų dvidešimtuką, leistis į dar vieną trijų savaičių maratoną Italijoje ryžosi tik M.A.Lopezas ir 16-ąją vietą užėmęs ispanas Pello Bilbao („Bahrein-McLaren“).

Sprinteriams skirtuose „Giro d‘Italia“ lygumų etapuose pagrindiniai A.Demare‘o varžovai bus italas Elia Viviani („Cofidis“), kolumbietis Fernando Gaviria („Team Emirates“), australas Michaelas Matthewsas („Sunweb“) ir prancūzas Tony Gallopinas („AG2R“).

Dalyvauti „Giro d‘Italia“ lenktynėse nusprendė ir per „Tour de France“ labai nervingai važiavęs slovakas Peteris Saganas („Bora“). Prancūzijos keliuose daugkartinis pasaulio čempionas P.Saganas nelaimėjo nė vieno etapo ir nesugebėjo apginti pirmosios vietos geriausio sprinterio įskaitoje, kurioje prieš tai triumfavo net septynis kartus.

Tvarkaraštis buvo sujauktas

UCI tvarkaraštyje „Giro d‘Italia“ paprastai būna pirmos iš trejų didžiųjų daugiadienių lenktynių. Italijos keliuose dviratininkai varžosi gegužės mėnesį.

Liepos mėnesį vyksta „Tour de France“ lenktynės, rugpjūčio pabaigoje ir rugsėjo pirmoje pusėje – „Vuelta a España“.

Pandemijai sujaukus visą 2020 metų tvarkaraštį, dviratininkai pirmiausiai išvažiavo į „Tour de France“ trasą. Šių lenktynių rengėjai dar pavasarį vienašališkai paskelbė, kad „Tour de France“ vyks nuo rugpjūčio 29 iki rugsėjo 20 dienos.

Italams ir ispanams teko prisitaikyti prie prancūzų. Šių metų „Giro d‘Italia“ vyks spalio 3-25 dienomis, o „Vuelta a España“ numatomos spalio 20-lapkričio 8 dienomis. Tiesa, Ispanijoje vis blogėjant epidemiologinei padėčiai, stiprėja būgštavimai, kad šias lenktynes teks visai atšaukti.

Taip, kaip jau buvo atšauktos vienos svarbiausių klasikinių vienos dienos lenktynių „Amstel Gold Race“. Šios lenktynės iš pradžių buvo nukeltos iš balandžio mėnesio į spalio 10 dieną, o šią savaitę rengėjai pranešė, kad dėl sugriežtintų apribojimų Nyderlanduose dviratininkai Mastrichto apylinkėse nelenktyniaus.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.