Rankinė iš grybų
Dizainerė Stella McCartney (50 m.) gerai žinoma ne tik dėl savo kūrybinių sprendimų, bet ir dėl tvarumo madoje. Neseniai moteris pristatė naujausią savo kūrinį – „Frayme Mylo“ rankinę, pagamintą iš grybų. Rankinė, pasiūta iš odos, padarytos iš grybų, – pirma tokia prabangos prekė pasaulyje. 2365 eurus kainuojančią rankinę galima įsigyti tik S.McCartney internetinėje drabužių parduotuvėje ir jų tik 100. Grybiena – alternatyva veganiškai odai ir ne vieni mados namai, norėdami iš jos kurti produktus, investuoja pinigus į technologijų tobulinimą.
„Jei kiekvienas investuotų į tvarumą, jį pasiekti būtų galima kur kas greičiau“, – pristatydama naują rankinę sakė S.McCartney, su grybiena gaminančiu startuoliu „Bolt Threads“ dirbanti nuo 2017-ųjų.
Ateities medžiagos – jau dabar
Greitosios mados mažmeninės prekybos milžinė „Inditex“, valdanti „Zara“, „Massimo Dutti“ ir „Pull & Bear“, pasirašė trejų metų sutartį su Suomijos startuoliu „Infinited Fibre Company“, kuris tekstilės atliekas paverčia nauju audiniu, panašiu į medvilnę, vadinamu „Infinna“. Į šį startuolį „Inditex“ investavo 100 mln. eurų. Pagal šią sutartį ji įsipareigojo nupirkti 30 proc. būsimos „Infinited Fibre Company“ metinės gamybos apimties.
Su šiuo startuoliu neseniai sutartis pasirašė ir „Tommy Hilfiger“ bei „Calvin Klein“ valdanti PVH, „Patagonia“, „Zalando“.
Sandoriai su „Inditex“ ir PVH padės startuoliui pastatyti didžiausią iki šiol gamyklą, kurią planuojama atidaryti 2024 m. „Tai reikšmingas žingsnis įgyvendinant mūsų siekį paversti „Infinna“ pagrindine ateities tekstilės medžiaga“, – sakė „Infinited Fiber“ bendrovės vadovas Petri Alava.
Pirmaujantis perdirbtos medvilnės pluošto gamintojas „Recover“ neseniai atidarė naują gamyklą Bangladeše. Tai padaryti jam padėjo sutartys su „Primark“ ir džinsinio audinio prekės ženklu „DL1961“.
2020 m. Švedijos „H & M“ buvo viena pirmųjų, įsipareigojusių sudaryti daugiametį sandorį, užtikrindama penkerių metų Švedijos tekstilės perdirbimo įmonės „Renewcell Circulose“ pluoštų pirkimą.
Rado būdą keliauti tvariau
Prieš trejus metus muzikos grupė „Coldplay“ nusprendė nerengti gastrolių tol, kol ras tvaresnių būdų leistis į koncertinį turą. Ir rado! Grupė pradėjo bendradarbiauti su viena degalų kompanija siekdama sumažinti savo pasaulinio turo „Music of the Spheres“ CO2 emisijas 50 proc., palyginti su ankstesniu grupės pasauliniu turu. Įmonė tiekia „Coldplay“ tvarius aviacinius degalus (SAF), kad padėtų sumažinti kelionių lėktuvu metu sukeliamą taršą, o dyzelinas iš atsinaujinančių žaliavų padeda sumažinti grupės antžeminio transporto ir scenos įrangai reikalingos energijos emisiją.
Įsikraus beveik akimirksniu
Ar įsivaizduojate, kad elektromobiliui įkrauti gali pakakti vos 6 minučių? Tiesa, kol kas – tik planuose.
Dabar akumuliatoriuose, kurie daugiausia gaminami ličio jonų technologijos pagrindu, kietajam anodui sukurti naudojamos rišamosios medžiagos, kurios išsidėsto atsitiktine tvarka, todėl įkrovimo greitis yra lėtesnis.
Siekdami išspręsti šias problemas Yao Hongbinas iš Kinijos mokslo ir technologijų universiteto Hefėjaus mieste ir jo kolegos sukūrė ličio jonų akumuliatorių su struktūrizuotu anodu – teigiamuoju akumuliatoriaus „galu“.
Yao Hongbinas ir jo komanda surūšiavo daleles pagal jų dydį ir pakoregavo elektrodo porėtumą.
Jų sukurtas akumuliatorius nuo nulio iki 60 ir 80 proc. įsikrauna atitinkamai per 5,6 ir 11,4 minutės, išlaikydamas didelę energinę talpą.
Tyrėjai nefiksavo laiko, per kurį įkraunama iki 100 proc. Elektromobilių gamintojai dažnai rekomenduoja transporto priemones įkrauti iki 80 proc., kad akumuliatorius išliktų ilgaamžiškesnis. Paprastai įkrauti „Tesla“ nuo 40 iki 80 proc. trunka nuo 40 minučių iki valandos.