Kada savo teises ginantiems pacientams reikia kreiptis į TLK

Valstybinė ligonių kasa (VLK) primena: jei poliklinikoje ar ligoninėje pacientui nepavyksta iki galo išsiaiškinti vieno ar kito klausimo ir jis jaučia, kad jo teisės gydymo įstaigoje yra pažeidžiamos – laikas kreiptis į teritorines ligonių kasas (TLK).

123rf nuotr.
123rf nuotr.
Daugiau nuotraukų (1)

Julija Dagytė

Mar 10, 2016, 10:21 AM, atnaujinta Jun 2, 2017, 3:33 AM

Viena dažniausiai pasitaikančių aplinkybių – neaiškumai, ar už gydymo įstaigoje suteiktas paslaugas turi mokėti pacientas. Privalomuoju sveikatos draudimu (PSD) apdraustiems žmonėms daugybė sveikatos priežiūros paslaugų Lietuvoje yra nemokamos. Vis dėlto kartais tarp gydymo įstaigų ir pacientų iškyla ginčų, nes pastarieji suabejoja, ar paslaugos bei priemonės, už kurias žmogaus prašoma susimokėti, nėra apmokamos valstybės lėšomis.

„Tokiais atvejais visada pirmiausia raginame žmones nebijoti kalbėtis su medikais ir tiesiai klausti, kodėl už vieną ar kitą paslaugą reikia sumokėti. Jei atsakymas neįtikina ar jo sulaukti nepavyksta, kviečiame kreiptis į gydymo įstaigos vadovybę. To nereikia bijoti – juk bet kurios įstaigos vadovai yra suinteresuoti, kad jų pacientai būtų aptarnaujami kokybiškai ir liktų paslaugomis patenkinti. Jei surasti sutarimo vis tiek nepavyksta, kviečiame pacientus kreiptis į teritorinę ligonių kasą“, – pataria VLK direktoriaus pavaduotoja Žadvilė Abelienė.

Kitos aplinkybės, kuriomis taip pat pravartus ligonių kasų specialistų indėlis – nesusipratimai, kurių pasitaiko dėl Europos sveikatos draudimo kortelės (ESDK). PSD apdraustiems žmonėms, turintiems šį nemokamai išduodamą dokumentą, už nelaimingų atsitikimų metu Europos Sąjungos šalyse suteiktą būtinąją pagalbą visiškai ar iš dalies apmokama Privalomojo sveikatos draudimo fondo lėšomis.

Primename, kad pagal pateiktą ESDK užsienyje suteikus būtinąją medicinos pagalbą, išlaidas apmoka tos šalies valstybinio sveikatos draudimo įstaiga. Vėliau ji kreipiasi į Lietuvą, t. y. šiuo atveju į Valstybinę ligonių kasą, dėl šių išlaidų kompensavimo.

„Būna taip, kad žmogus pats sumoka už jam suteiktą būtinąją pagalbą, pavyzdžiui, kai neturi su savimi ESDK ir pan. Tokiu atveju, grįžęs į Lietuvą, apdraustasis turi kreiptis į TLK ir pateikti visus turimus medicininius ir paslaugos apmokėjimą patvirtinančius dokumentus bei užpildyti prašymą dėl patirtų išlaidų grąžinimo. TLK specialistai susisieks su užsienio įstaigomis, ir apdraustajam bus grąžintos patirtos išlaidos ar jų dalis, atsižvelgiant į tai, kaip nustato Europos Sąjungos teisės aktai“, – patikino Ž.Abelienė.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.