Per Lietuvą į Baltarusijos elektrines naktimis rieda kiniški agregatai

Ūkanotą savaitgalio rytą Ignalinoje sudrumstė neįprastas reginys. Per miesto centrą praslinko įspūdingų gabaritų vilkikų kolona. Buvo galima įžiūrėti, kad po brezentu kyšojo didžiuliai įrenginiai.

Daugiau nuotraukų (1)

Dovydas Pancerovas

Oct 9, 2012, 3:21 PM, atnaujinta Mar 16, 2018, 6:05 AM

„Į statomą Baltarusijos elektrinę vežame detales iš Kinijos“, - žurnalistui paaiškino specialia liemene vilkintis rusakalbis vyras, kuris reguliavo eismą. Lietuvos pasienyje statoma atominė elektrinė iš kiniškų detalių? Sunkiasvorės technikos kelionę prižiūrintys asmenys išsklaidė juodas abejones – tokie kroviniai naktimis per mūsų šalį keliauja ne į Astrave statomą atominę elektrinę.

Pasirodo, įrenginiai skirti kitiems objektams - Baltarusijos miestuose Novalukomlyje ir Belozerske statomoms hidroelektrinėms. „Krovinys tikrai keliauja ne į atominę elektrinę. Per Lietuvą į Astravos elektrinę nebus vežami įrengimai, nes jie atkeliaus iš Rusijos. Be to, čia yra ir politinis aspektas“, - portalui lrytas.lt paaiškino transporto bendrovės „Jūrtransa“, kuri organizuoja tų krovinių pervežimą, direktoriaus pavaduotojas Alvijus Maskelis.

Iš trijų vilkikų sudaryta kolona kelionę pradėjo šeštadienio rytą Klaipėdos uoste. Čia buvo atplukdyti agregatai iš Kinijos.

Sunkiasvorių transporto priemonių dydis – įspūdingas. Dviejų iš vilkikų ilgis siekė 34 metrus, plotis - 3,65 metro, o aukštis - 4,10 metro. Tų automobilių svoris su kroviniu – po 160 tonų. Trečiasis automobilis dar didesnis – ilgis siekė 36,5 metro, plotis - 3,63 metro, o aukštis - beveik 5 metrus. Šito automobilio svoris su kroviniu – 189 tonos.

Neįprastai kelionei buvo ruoštasi iš anksto. Transporto ir kelių tyrimo instituto specialistai apskaičiavo kelio apkrovimą, apžiūrėjo kelionės maršrutą, padėjo laikinai patraukti tokiam neįprastam eismui trukdančius kelio ženklus.

Lietuvos ir Baltarusijos sieną vilkstinė kirto sekmadienio vakarą. „Jūrtransa“ direktoriaus pavaduotojas A. Maskelis sakė, kad tokių gabaritų automobiliai per Lietuvą keliaus dar 10 kartų. Paskutinė kolona Lietuvos ir Baltarusijos sieną turėtų kirsti gruodžio mėnesį.

Dar septynis kartus mūsų valstybės keliais riedės lengvesni automobiliai – iki 70 tonų.

Leidimus krovinių gabenimui per Lietuvą išdavė Valstybinės kelių transporto inspekcijos Klaipėdos regiono departamentas.

EP Rinkimai

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.