Tarp investuotojų minimi verslininkas Antanas Guoga, bendrovės SBA, „Panevėžio keliai“, ARVI ir dar apie 10 mažesnių įmonių.
Opozicija piktinosi, jog oro linijų kompanija bus per sunki našta sostinei.
„Nėra jokių aiškių perspektyvų, kad nacionalinės oro linijos sulauks privataus kapitalo dėmesio, išskyrus varganus du milijonus litų, kurie jau žadami.
Aš nemanau, kad savivaldybė, pasamdžiusi bendrovės direktorių su milžinišku atlyginimu, padarys stebuklą.
Matome, kad net ir turtingos oro linijų bendrovės bankrutuoja, o ją išlaikyti savivaldybei yra utopija“, - tikino konservatorių frakcijos vardu kalbėjęs sostinės tarybos narys V. Benkunskas.
Prieš paramą nacionalinei oro linijų bendrovei pasisakė ir buvusi A. Zuoko šalininkė, pastaruoju metu tapusi jo priešininke, R. Vanagaitė.
Projekto šalininkai pabrėžė, jog Lietuvai tapus Europos Tarybos pirmininkaujančia šalimi, lėktuvų keleivių gerokai padaugės.
„Pagaliau, kas nerizikuoja, negeria šampano“, - optimistiškai pareiškė miesto tarybos narys R. Vaitkus.
"Kelią nueina tik tas, kuris eina“, – į oponentų kritines pastabas filosofiškai atrėžė meras A. Zuokas.
Atsakydamas į opozicijos klausimą, kodėl steigti oro linijų bendrovės nesiima Susisiekimo ministerija, A. Zuokas pasišaipė iš buvusių valdančiųjų.
„Susisiekimo ministerija įsivarė kompleksą dar konservatorių Vyriausybės laikais, kai jai vadovavo liberalai. Be to, Susisiekimo ministerija, kaip aviacijos verslo reguliuotojas, negali būti steigėja. Tai daryti gali savivaldybės, privačios kompanijos.
Europos komisija Lietuvai padarė išimtį, pažadėjo remti mūsų aviacijos verslą. Bet reikia turėti objektą, kuriam prašytume paramos. Norint laimėti loterijoje, reikia iš pradžių nors bilietą nusipirkti“, - aiškino A. Zuokas.
Iki šiol „Start Vilnius“ įstatinis kapitalas siekė 42 mln. Lt.
A. Zuokas teigė, jog vilniečių parengtą aviacijos verslo planą teigiamai įvertino žymus Pietų Afrikos Respublikos verslininkas Brianas Joffe.
Oro linijų bendrovės struktūroje nurodoma, kad savivaldybė per savo įmonę „Air Vilnius Group“ valdys 83 proc. aviakompanijos akcijų.
Kompanijos vadovo atlyginimas per mėnesį siekia 30 tūkst. litų neatskaičius mokesčių.
Anksčiau buvo kalbama, jog savivaldybė valdys tik trečdalį „Air Lituanica“ akcijų, o 49 proc. akcijų paketas bus perleistas strateginiam investuotojui iš užsienio. Tačiau rastį tokį, kai dauguma regiono skrydžių bendrovių dirba nuostolingai, nėra lengva.
Likusios 17 proc. akcijų priklauso grupei smulkių investuotojų. „Air Lituanica“ įstatinis kapitalas šiuo metu sudaro 2,75 mln. litų.