Nekvalifikuotų darbuotojų trūkumas privers darbdavius keistis

Nuolat kalbama apie kvalifikuotų darbuotojų trūkumą ir kylančius atlyginimus. Rinkos pokyčiai privertė didžiąsias kompanijas keistis ir štai turime biuro pastatus su stalo futbolu, kone nemokamais pietumis ir gerai išvystyta vidine kultūra. Šiandien pastebima nauja tendencija – mažėjantis darbuotojų skaičius jaučiamas ir nekvalifikuotų darbų segmente. Kaip tai pakeis rinkos veidą ir kaip jau dabar privalo elgtis darbdaviai?

Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
„Headex Group“ vykdančioji direktorė Viktorija Šukšterytė.<br>Bendrovės nuotr.
„Headex Group“ vykdančioji direktorė Viktorija Šukšterytė.<br>Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Bendrovės nuotr.
Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
Dvigubai daugiau darbuotojų neišdirba sutarto laiko<br>Bendrovės nuotr.
Daugiau nuotraukų (6)

Lrytas.lt

May 17, 2016, 2:02 PM, atnaujinta May 25, 2017, 8:07 AM

Neišdirba sutarto laiko

„Prieš tris metus atlikome keturis kartus mažiau pokalbių su potencialiais kandidatais, tačiau surasti tinkamą darbuotoją tuomet buvo žymiai lengviau“, – ISM Magistrų konferencijoje pasakojo įdarbinimo agentūros „Headex Group“ vykdančioji direktorė Viktorija Šukšterytė.

„2013 metais vienam sėkmingam įdarbinimui prireikdavo šešių skambučių ir trijų gyvų susitikimų. Praeitais metais viskas padvigubėjo – tą patį rezultatą pasiekiame su dvylika telefoninių pokalbių ir penkiais susitikimais.“

Pašnekovė tikina, kad dešimties pakuotojų komanda kadaise buvo surenkama vos per dvi dienas, o šiuo metu tam prireikia bent penkių. Visgi tai nėra didžiausia problema: „mažėjantis darbuotojų skaičius ir proporcingai didėjanti pasiūla lemia spartesnę kaitai. 2013-aisiais 15 proc. įdarbintųjų išdirbdavo trumpiau nei nurodyta terminuotoje sutartyje, o praeitais metais šis skaičius šoktelėjo iki 30 proc.“

Pralaimės prieš socialinius tinklus

V.Šukšterytė pateikia grafikus, kuriuose matomas ryškus skelbimų darbo portaluose efektyvumo mažėjimas ir menkstantis pasitikėjimas darbo birža. Ta pati medžiaga atskleidžia, kad vis daugiau žmonių darbo ieško tiesiogiai susiekdami su įdarbinimo įmone, per draugų rekomendacijas bei socialinius tinklus.

„Ieškant nekvalifikuotos darbo jėgos nebeužtenka vien tik standartinių skelbimų interneto portaluose. Ir su laiku jų svoris dar labiau sumenks. Specifinių arba didelį poreikį turinčių pozicijų darbuotojus randame per rekomendacijas. Tuomet tiesiogiai skambiname ir siūlome geresnes sąlygas naujoje vietoje“, – įdarbinimo įmonės užkulisius atskleidžia specialistė.

„Kuo didesnis poreikis, tuo darbdaviai labiau saugo savo darbuotojus. Natūralu, kad jie nevaikšto po darbo skelbimų portalus ir neieško pasiūlymų. Kaip pasiekiame juos? Tam vis stipriau pasitarnauja socialiniai tinklai – kasdien tikrinate kuo gyvena draugai bei kokios pasaulio naujienos šiuo metu aktualijos ir šalia viso to gaunate darbo pasiūlymą. Net jei nieko panašaus neieškojote, gerai sukonstruota žinutė gali priversti pasidomėti plačiau.“

Kaip elgtis darbdaviams?

Įdarbinimo specialistė pastebi, kad įmonės dažniausiai pamiršta apie savojo įvaizdžio kūrimą. „Tam verta pasitelkti marketingo ekspertus, kurie sistemingai formuotų ne tik viešąjį veidą, bet ir užduotų toną vidinei kultūrai. Įdarbinimo projektų vadovai to negebės atlikti, tad jei įmonė turi neigiamą šleifą ar apie ją niekas nežino, mes tiesiog gerokai ilgiau užtruksime, kol rasime tinkamus kandidatus.“

V.Šukšterytė ragina vadovus pradėti nuo mažiausio žingsnio – įsivardinti koks jų įmonės konkurencinis pranašumas? Kodėl būtent pas juos turėtų norėti dirbti geriausi specialistai?

„Derėtų nepamirškite, kad įmonės vertybės ir misijos įdomesnės kvalifikuotiems darbuotojams. Kalbant apie nekvalifikuotas pozicijas, realūs pavyzdžiai rodo, kad gero darbdavio įvaizdį gali padėti stiprinti net tokios smulkmenos kaip nemokami vaisiai ar skatinamosios dovanos.“

Norėdami komentuoti turite prisijungti.
Spauskite mygtuką „VISI KOMENTARAI“ ir reikškite savo nuomonę.

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.