Praradimai: kinai jau neįperka brangaus konjako ir laikrodžių

Kinijos centrinio banko sprendimas devalvuoti juanį kai kurioms pramonės šakoms pridarė bėdų.

Verslas Kinijoje nebeneša viršpelnių brangių gėrimų, drabužių ir rankinių gamintojams vakariečiams dėl šios šalies vertybinių popierių rinkos smukimo, kuris tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį<br>AFP/Scanpix nuotr.
Verslas Kinijoje nebeneša viršpelnių brangių gėrimų, drabužių ir rankinių gamintojams vakariečiams dėl šios šalies vertybinių popierių rinkos smukimo, kuris tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį<br>AFP/Scanpix nuotr.
Verslas Kinijoje nebeneša viršpelnių brangių gėrimų, drabužių ir rankinių gamintojams vakariečiams dėl šios šalies vertybinių popierių rinkos smukimo, kuris tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį<br>AFP/Scanpix nuotr.
Verslas Kinijoje nebeneša viršpelnių brangių gėrimų, drabužių ir rankinių gamintojams vakariečiams dėl šios šalies vertybinių popierių rinkos smukimo, kuris tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį<br>AFP/Scanpix nuotr.
Daugiau nuotraukų (2)

lrytas.lt

Sep 1, 2015, 5:14 PM, atnaujinta Oct 18, 2017, 12:16 AM

Verslas Kinijoje nebeneša viršpelnių brangių gėrimų, drabužių ir rankinių gamintojams vakariečiams dėl šios šalies vertybinių popierių rinkos smukimo, kuris tęsiasi jau daugiau kaip mėnesį, rašo „The Financial Times“ (FT). Pasaulio prabangos prekių gamintojai pasidarė labai priklausomi nuo Kinijos vartotojų, kadangi šie sudaro beveik trečdalį tokių prekių pirkėjų, o dar prieš dešimt metų tas rodiklis neviršijo 3 procentų.

Kinijos centrinio banko sprendimas praeitą savaitę devalvuoti juanį padidino šio rinkos segmento problemas – importuoti prekes tapo dar brangiau. Daugiau kaip 75 proc. Kinijoje parduodamų prabangos prekių gaminama užsienyje, o tai reiškia, kad už jas imami dideli importo muitai. Rezultatas tas, kad prekės kainų skirtumas Kinijos parduotuvėje ir Europos parduotuvėje gali siekti 30 procentų, teigia FT.

Prancūziško „Martell XO“ konjako pardavimai(vidutinė butelio kaina – 150 eurų, prekės ženklo savininkas yra „Pernod Ricard“) sumažėjo du kartus, rodo susumuoti finansinių metų, kurie baigėsi 2015 metų birželio 30 dieną, rezultatai. O pigesnis „Martell“ buvo parduodamas geriau.

Dėl Kinijos vertybinių popierių rinkos griūties vietinis vartotojas „atšvęsti nuostabias gyvenimo akimirkas“ pradėjo rečiau, dūsauja bendrovės „Pernod Ricard“ finansų direktorius Gilles Bogaertas. Šios bendrovės atsiskaitymo dokumentacija rodo, kad bendrieji pardavimai per paskutiniuosius metus sumažėjo 2 procentais. Tačiau paskutinį mėnesį pardavimai buvo „menki“, ir galimo augimo perspektyva bus matoma tik po kinų Naujųjų metų 2016 metų vasarį, pareiškė „Pernod Ricard“ vykdomasis direktorius Aleksandras Ricardas.

Kinijos ekonominė padėtis gali pabloginti bendrovėsreikalus antroje pagal reikšmingumą rinkoje. „Pernod Ricard“ tik neseniai atsigavo po ankstesnio smūgio, kai 2013 metais KLR prezidentas Xi Jinpingas surengė antikorupcinę kampaniją ir uždraudė valdininkams įsigyti prabangos prekes.

Šveicarijos laikrodžių eksportas į Kiniją 2015 metų liepą, lyginant su tuo pačiu 2014 metų laikotarpiu, sumažėjo 40 procentų, ypač sumažėjo daugiau kaip 200 Šveicarijos frankų (apie 207 dolerių) kainuojančių laikrodžių tiekimai, rodo Šveicarijos laikrodžių pramonės federacijos turimi duomenys. Bendrovė „TAG Heuer S.A.“ (didžiausios pasaulyje prabangos prekių grupės „LVMH“, valdančios taip pat ir prekės ženklus „Louis Vuitton“, „Givenchy“, „Hennessy“, „Dior“, „Kenzo“, „Bulgari“ ir kitus, dukterinė įmonė) neseniai paskelbė, kad dėl paklausos sumažėjimo uždaro vieną iš savo parduotuvių Honkonge. Keletą pastarųjų savaičių investuotojai pradėjo pardavinėti Vakarų šalių prabangos prekių bendrovių akcijas, pažymi leidinys. Pavyzdžiui, kompanijų „LVMH“, „Rеmy Cointreau“, „Hеrmes“ ir „Kering“ akcijų kaina nuo 2015 metų rugpjūčio 1 dienos vidutiniškai sumažėjo 13,1 procento, Šveicarijos bendrovės „Richemont“ – 11,7 procento, Didžiosios Brutanijos „Burberry“ – 11,9 procento. Daugelis analitikų mano, kad smukimas tik didės – nepastovumas Kinijos rinkoje prives prie bendro ekonominės padėties pablogėjimo ir darbo užmokesčio mažinimo. Prabangos prekes gaminančios bendrovės turi mažinti išlaidas naujoms parduotuvėms atidaryti Kinijoje ir daugiau investuoti į internetinę prekybą, įsitikinęs mokslinių tyrimų bendrovės „Bomoda“ vykdomasis direktorius Brianas Buchwaldas. Kinijos vartotojų išlaidos didėja, bet ne Kinijoje, paaiškina jis.

Parengė Leonas Grybauskas

UAB „Lrytas“,
A. Goštauto g. 12A, LT-01108, Vilnius.

Įm. kodas: 300781534
Įregistruota LR įmonių registre, registro tvarkytojas:
Valstybės įmonė Registrų centras

lrytas.lt redakcija news@lrytas.lt
Pranešimai apie techninius nesklandumus pagalba@lrytas.lt

Atsisiųskite mobiliąją lrytas.lt programėlę

Apple App Store Google Play Store

Sekite mus:

Visos teisės saugomos. © 2024 UAB „Lrytas“. Kopijuoti, dauginti, platinti galima tik gavus raštišką UAB „Lrytas“ sutikimą.