Norėdami sutaupyti viešuoju transportu važinėjantys kauniečiai paprastai įsigyja elektroninius bilietus. Taip pasielgė ir Tomas Vaitkus. Tačiau vyras jaučiasi apgautas. 14-ojo maršruto troleibuse nuo jo elektroninio bilieto buvo nuskaičiuota daugiau pinigų nei priklausė.
Keleivis įtarė, kad buvo sutrikusi naujų troleibusų elektroninių bilietų nuskaitymo sistema ir galėjo nukentėti daugiau žmonių, todėl apie tai pranešė įmonei „Kauno autobusai“. Paaiškino, kaip prarado pinigus, tačiau atsakymo, ar juos susigrąžins, nesulaukė.
Ėmus domėtis susidariusia situacija paaiškėjo, kad pastabus kaunietis ne veltui reiškė pretenzijas viešojo transporto paslaugas teikiančiai įmonei. Bendrovės „Kauno autobusai“ darbuotojai pripažino, kad keleivis buvo teisus, ir pažadėjo jam bei kitiems kauniečiams nuostolius kompensuoti.
Į darbą keliavo troleibusu
T.Vaitkus pasakojo, kad anksčiau viešuoju transportu važinėdavo retai, todėl bilietus įsigydavo iš troleibusų ar autobusų vairuotojų. Toks bilietas kainuoja 0,80 euro centų.
„Neseniai gavau naują darbą. Į jį patogu važinėti troleibusu. Todėl nusprendžiau sutaupyti ir įsigijau elektroninį viešojo transporto bilietą. Tokiu būdu už kelionę iki man reikiamos vietos būdavo nuskaitoma 0,58 euro cento“, – pasakojo kaunietis.
Tačiau netrukus vyras pastebėjo, kad nuo jo bilieto 14-ojo maršruto troleibuso elektroninis skaitytuvas kelis kartus nuskaičiavo net po 2 eurus.
Nuskaitė didesnę sumą
T.Vaitkus pasakojo, kad spalio 1 dieną 5 valandą 21 minutė stotelėje, esančioje Čečėnijos aikštėje, įlipo į 14-uoju numeriu pažymėtą troleibusą, vykusį link Geležinkelio stoties.
„Priglaudus elektroninio bilieto kortelę prie troleibuso priekyje esančio elektroninio įrenginio, nuo jos buvo nuskaičiuoti ne 0,58 euro centai, bet 2 eurų mokestis“, – teigė vyras.
Kaunietis prisiminė, kad apie tai informavo troleibuso vairuotoją, tačiau šis nieko paaiškinti negalėjo.
Kitą dieną jam vykstant tą pačią valandą tuo pačiu maršrutu vėl nutiko tas pats.
Nusivylė vežėjų paslaugomis
Vyras apmaudžiai kalbėjo, kad ne tik nesutaupė, bet patyrė 2,84 euro nuostolį bei prarado pasitikėjimą viešojo transporto paslaugas teikiančia įmone.
„Abu kartus, kai praradau pinigus, važiavau neseniai mieste pradėjusiu kursuoti pailgintu troleibusu. Galbūt tokių troleibusų elektroninė bilietų žymėjimo sistema buvo netinkamai parengta?“ – svarstė kaunietis.
Vyras teigė matęs, kad kai kurie kiti keleiviai taip pat ilgiau užtrukdavo žymėdami savo elektroninius bilietus.
„Galbūt kiti kauniečiai taip pat pastebėjo netvarką, tačiau gilintis į jos priežastis nenorėjo“, – svarstė T.Vaitkus.
Kaunietis sakė, kad prarastus pinigus norėtų atgauti, tačiau jam neaišku, kas už tai atsakingas.
Bendrovė nuostolius žadėjo atlyginti
Kamilis Doveika
Įmonės „Kauno autobusai“ viešųjų ryšių specialistas
„Peržiūrėję kauniečio T.Vaitkaus pretenzijas nustatėme, kad keleivis buvo teisus.
Rugsėjo mėnesį mieste pradėjo važinėti nauji pailginti troleibusai. Patikrinę jų bilietų kontrolės elektronines sistemas nustatėme, kad vieno 14-uoju numeriu pažymėto pailginto troleibuso komposterio programinėje įrangoje buvo įsivėlusi klaida.
Todėl kauniečiai, spalio 1 ir 2 dienomis važiavę troleibusu, kurio garažo numeris yra 045, galėjo patirti nuostolių. Tas pats troleibusas rugsėjo 30 d. kursavo 7 numerio maršrutu.
Pastabaus kauniečio dėka klaida jau ištaisyta. Visų keleivių norime atsiprašyti.
Keleiviai, kurie prarado pinigus dėl 14-ojo ir 7-ojo troleibuso komposterio programinės įrangos klaidos, gaus kompensacijas.
Nuo spalio 10 dienos dėl nuostolių atlyginimo galima kreiptis į įmonės „Kauno autobusai“ Keleivių aptarnavimo centrą.“