Apklausoje dalyvavo 15–74 metų Lietuvos gyventojai. Iš viso tiesioginio interviu būdu buvo apklausta 1013 žmonių.
Prekybos ir investicijų rėmimo skyriaus Lenkijos Respublikos ambasadoje Vilniuje vadovas Krzysztofas Januszkiewiczius teigė, kad tokį tyrimą atlikti juos paskatino šiuo metu kilęs didžiulis susidomėjimas lenkiškais produktais.
„Lenkija ir Lietuva – svarbios prekybos partnerės, mūsų metinė prekybos apyvarta siekia apie 4 mlrd. eurų. Todėl natūrali pasekmė yra ir prekių ženklų žinomumas tarp Lietuvos vartotojų. Tai buvo antras toks tyrimas, pirmas atliktas 2012 m. Pakartoti tyrimą paskatino susidomėjimas lenkiškais produktais ir faktas, kad kasdien daug lenkiškų produktų galima pamatyti Lietuvos parduotuvių lentynose. Tyrimo metu patikrinome lenkiškų prekių įvaizdį pagal tokius kriterijus kaip kaina, kokybė, prieinamumas, inovatyvumas“, – sakė K.Januszkiewiczius.
Spontaniškoje apklausoje žmonėms nebuvo duodama pasirinkti atsakymo variantų. Įdomu tai, kad mažiau nei pusė apklaustųjų paminėjo nors vieną lenkišką prekės ženklą.
„Dažniausiai spontaniškai paminėtas lenkiškas prekės ženklas – „Orlen“. Antrojoje vietoje – „Kubuš“, trečiojoje – „Lubella“. Buvo paminėti ir tokie prekių ženklai, kurie Lietuvoje nefigūruoja. Tai susiję su tuo, kad Lietuvos gyventojai vyksta į Lenkiją apsipirkti“, – pristatydama atlikto tyrimo rezultatus sakė RAIT kompanijos direktorė Dovilė Radavičiūtė.
Per pastaruosius ketverius metus „Orlen“ spontaninis žinomumas sumažėjo, tačiau padidėjo „Tymbark“ bei „Lubella“.
Labiausiai ir dažniausiai identifikuojami lenkiški prekių ženklai – „Mlekovita“, „Žywiec“, „Sniežka, „Lubella“. Kaip teigė D.Radavičiūtė, tam įtakos galbūt turėjo ir jų rašyba.
„Tai susiję ir su specifine rašyba. Lyginant su 2012 m., prekių ženklai yra daugiau ir dažniau identifikuojami kaip lenkiški. Galime sakyti, kad dauguma Lietuvos gyventojų žino bent vieną lenkišką prekės ženklą, o pagal žinomumą labiausiai žinomi yra „Tymbark“ ir „Kubuš“ prekių ženklai“, – kalbėjo D.Radavičiūtė.
Pusė tyrimo dalyvių pareiškė, kad yra pirkę ir vis dar perka lenkiškas prekes. Populiariausi ženklai – „Tymbark“, „Kubuš“, „Sobieski“, „Orlen“.
Labiausiai teigiamas emocijas kelia būtent šie prekių ženklai: „Tymbark“ – 32 proc. , „Kubuš“ – 30 proc., „Sobieski“ – 15 proc., „Orlen“ – 14 proc.
26 proc. sakė, kad nė vienas lenkiškas produktas jiems nekelia jokių teigiamų emocijų. Pasak D.Radavičiūtės, dažniausiai tai pensinio amžiaus, nedirbantys ar žemesnes pajamas gaunantys žmonės. „Tai gali būti ir neutralus vertinimas arba nebūtinai turi kelti neigiamas emocijas“, – sakė D.Radavičiūtė.
Nors lenkiškų produktų įvaizdis Lietuvoje yra neblogas, vis dėlto lietuviai lenkiškas prekes laiko neprestižiškomis.
„Prašėme, kad remdamiesi savo patirtimi žmonės įvertintų tokias savybes kaip kainą ir kokybę. Statistiškai dažniausiai respondentai teigė, kad lenkiškos prekės ir paslaugos labai pigios, lengvai prieinamos ir pasiekiamos. Tačiau net 52 proc. nurodė, kad jos nėra prestižiškos, nors kokybės ir nepeikia“, – pristato D.Radavičiūtė.
Apklausa parodė ir tai, kad Lenkija, kaip šalis, vertinama teigiamai. Gyventojai yra teigiamai nusiteikę tiek Lenkijos, tiek jos maisto produktų atžvilgiu.
„Kad lenkiški produktai labai pigūs, teigė net 77 proc. apklaustųjų“, – apie maisto kainas kalbėjo D.Radavičiūtė.