Perka brangesnius produktus
„Jerónimo Martins“ („Jerónimo Martins SGPS, S.A.“ – Portugalijos bendrovė, kuri be kitų valdo ir mažmeninės prekybos tinklą „Biedronka“. – Red.) savo pranešime neslepia, kad situacija Lenkijos rinkoje 2016 metais buvo geresnė nei tikėtasi. Bendrovė teigia, kad tai dėl padidinto minimalaus darbo užmokesčio ir vykdomos programos „Rodzina 500 plus“. Tiek viena, tiek kita lėmė didesnes namų ūkių pajamas. Todėl Lenkijoje pasikeitė vadinamasis maisto produktų krepšelis. Tai reiškia, kad „Biedronkos“ klientai pradėjo pirkti brangesnius maisto produktus.
„Biedronkos“ pajamos 2016 metais išaugo net 10,8 proc. ir sudarė 9.78 mlrd. eurų. Ypač geri rezultatai gauti paskutinį metų ketvirtį, per kurį prekybos tinklas padidino pardavimus net 13,4 procento.
„Biedronkos“ vadinamasis EBITDA pelnas (angl. Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization – pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją. – Red.) 2016 metais sudarė 707 milijonus eurų – tai daugiau nei 15 procentų viršija 2015 metais gautą pelną. EBITDA marža padidėjo iki 7,2 procento.
Portugalai tikisi, kad 2017 metais Lenkijoje išsilaikys palanki verslo aplinka, tačiau taip pat laukia spaudimo darbo užmokesčiams, kas padidins tinklo išlaidas.
Naujų parduotuvių bumas
„Jerónimo Martins“ skelbia, kad 2017 metais skirs 700 mln. eurų investicinėms išlaidoms. Lenkijoje turi iškilti daugiau nei 100 naujų „Biedronkų“ ir logistikos centras. Atsižvelgiant į investicinių projektų mastus ir 2016 metų rezultatus galima tikėtis, kad „Biedronkos“ pajamos 2017 metais įveiks 10 mlrd. eurų barjerą.
Skelbiama, kad nemažos investicijos laukia ir kitų bendrovei svarbių rinkų: Portugalijos ir Kolumbijos.
„Esame pasirengę būsimiems metų iššūkiams ir įsitikinę, kad sugebėsime ir toliau augti 2017 metais“, – rašo bendrovė savo pranešime.
Ankstesniais metais „Biedronkai“ tekdavo pusė visų „Jerónimo Martins“ investicinių išlaidų. 2015 metais jos siekė 204 mln. eurų, o 2016 metais – 233 mln. eurų.
Kova su „Lidl“
„Biedronkos“ investicijos bus dar vienas kovos etapas, stengiantis nurungti didžiausią konkurentą – vokiečių mažmeninės prekybos tinklą „Lidl“. Šis tinklas Lenkijoje turi daugiau kaip 600 parduotuvių. „Biedronka“ šiuo metu jų turi net 2722.
Skaičiuodami pelną ir įvardindami jo padidėjimo priežastis portugalai, deja, nepastebėjo pirkėjų iš Lietuvos, kurie šluodami kaimyninės šalies parduotuvių lentynas gana svariai prisidėjo prie Lenkijos gerovės kilimo ir bendrovės „Jerónimo Martins“ turtų gausinimo.
Parengė Leonas Grybauskas